Witam. Zapaliły mi się kontrolki: check engine, radar zbliżeniowy, asystent pasa ruchu, tempomat adaptacyjny oraz nie działają czujniki parkowania. Śmieszne jest to, że raz się te błędy pala raz znikają i auto śmiga normalnie. Przy zapalonych kontrolkach auto traci moc, mianowicie tak jakby turbo nie pracowało. U mechanika skasowane zostały dwa błędy mianowicie od Radaru oraz check engine (brak połączenia turbo z układem..) nie pamiętam dokładnie. Macie pomysły co mogło ulec awarii, może ktoś z Was miał podobny problem? Obstawiam jakiś moduł, zaczęło się to po mrozach. Obecnie 90k przebiegu. Serwis obstawia Turbo lecz ono działa poprawnie wtedy kiedy kontrolki się nie palą.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Błędy na desce 1.5 turbo
Collapse
X
-
[QUOTE=Paluch;478092]Kody błędów pamiętasz? Zawsze przy kasowaniu należy spisać jakie kody wystąpiły. Może by to coś rozjaśniło.
Jutro podskoczę do mechanika i postaram się spisać kody błędów. Napięcie akumulatora jest prawidłowe, na sucho jak i przy obciążeniu. Postaram się opisać tu całą sytuację jak uda się to rozwiązać może komuś się przyda. A i błędy wyskoczyły raz przy uruchamianiu a raz podczas jazdy.
Dzięki za podpowiedzi.miłego dnia!
Comment
-
Krytyczne błędy silnika będą powodowały również wyłączneie systemów bezpieczeństwa. Znaczy z punktu widzenia ECU są krytyczneStąd cała choinka na desce. Trzeba zobaczyć jaki nr błędu i kombinować co go spowodowało. Szkoda że nru nie spisałeś, bo brak połączenia turbo z ukłądem może być tylko problemem z wtyczką na elektrycznym aktuatorze na turbinie
Comment
-
Witajcie,
Więc winowajcą okazał się być akumulator. Sprawdzałem go multimetrem i wszystko było ok, lecz u mechanika gdy sprawdzono poziom naładowania wyszło poniżej 50%. Więc zaczęły odpadać sterowniki + doszło do uszkodzenia pompy abs. Auto na mrozach paliło bez zająknięcia, 2018 rok i akumulator okazuje się być padaczką :P Lecz serwis twierdził, że to nie możliwe te akumulatory wytrzymują po 7 lat w srogiej eksploatacji. Nie wiem co u nich znaczy "srogiej". Dziękuję bardzo za nakierowanie
A może mi powiecie, bo słyszałem różne opinie i już zgłupiałem. Czy Akumulator AGM Start/stop mogę ładować prostownikiem? Bo słyszałem wersje, że nic nie da jego ładowanie i jedynie może to pogorszyć sprawę jak również słyszałem, że mogę bez problemu podładować i będzie hulać.
Zamieszczone przez Badyl1989 Zobacz postaBrudny MAF sensor w dolocie - wystarczy oczyścić, ale dodatkowo sprawdziłbym szczelność orurowania fmic.
90 tys. Przebiegu, czyli coś ci się zabrudziło.
tak myślałem z początku lecz nie to było winowajcąDziękuję bardzo za podpowiedź
Last edited by rambo7; 21-04-2021, 12:30.
Comment
-
Witam,
Śmieszna sytuacja ale chyba trafiłem w 10U mnie wczoraj zaczęło się wszystko palić na blacie, z tym że zaczął głupieć radar zbliżeniowy. Mam nadzieję, że okaże się tylko akumulator. Dzięki za rozpoczęcie tematu, jadę kupić akumulator!!
dam znać czy to będzie to.
P.S jeszcze pytanko czy musiałeś po podłączeniu akumulatora jechać do Mechanika kasować błędy czy po odpaleniu i przejechaniu paru km gasły same? Dziękuję z góry za odpowiedź!
Pierwszy post dodajemy w dziale przywitań. Regulamin pkt 2.Last edited by Paluch; 21-04-2021, 11:46.
Comment
-
Zamieszczone przez Lukas123 Zobacz postaAkumulator AGM Start/stop mogę ładować prostownikiem?Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment