Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pisk przy ruszaniu na I biegu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pisk przy ruszaniu na I biegu

    Witam serdecznie,

    mam Hondę Civic X 1,5T 135 tys. przebiegu z 2017 roku. Od ponad roku słyszę na I biegu i wstecznym, szczególnie jak jest pod górkę lub podjeżdżam pod krawężnik pisk podczas ruszania. Na równej drodze praktycznie to się nie zdarza. Czy ktoś z Was ma/miał podobny problem? Bieg w skrzyni biegów wchodzą płynnie i nie ma problemu z ich zmianą.


    Pozdrawiam!

  • #2
    I dzieje się to tylko wtedy gdy zbyt długo ciśniesz na półsprzęgle?

    Comment


    • #3
      czy masz system blokujący hamulce jak stoisz pod górkę?
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Tak mamy system blokujący hamulce jak stoję pod górkę, ale raczej on nie ma na to wpływu. Dzieje się to zarówno na półsprzęgle i jak normalnie/szybko puszczę sprzęgło. Generalnie jak jest większe obciążenie wymagające podjechania pod krawężnik, czy też pod górkę. Zdarza się to również na płaskim. Słyszałem, że to może być półoś napędowa, to jest możliwe według Was?

        Comment


        • #5
          Cześć.

          Mam identyczny problem. Ten pisk/skrzypienie występuje głównie przy ruszaniu pod górkę, tylko na pierwszym biegu. W ostatnim czasie słyszę to również przy ruszaniu na prostej drodze. Zauwazyłem, iż można tego uniknąć ruszając bez dodawania gazu. Pewnie wtedy występuję mniejsze obciążenia.


          Jestem pierwszym właścicielem auta. Rocznik 2019, przebieg na dziś ok. 90 tyś. Co ciekawe to tarcie słyszałem od nowości ale w ostatnim czasie występuje częściej. Dodam jeszcze, że również nie mam problemu z wbijaniem biegów, ślizganiem się sprzęgła lub utratą mocy. Może to faktycznie coś z półosią?

          Pozdro.

          Comment


          • #6
            Szybciej pomyślał bym o tulejce wałka sprzęgła z którą Honda miała już problemy np w Accordzie viii generacji, Jazz

            Pół oś to za mały przebieg na awarię i byście pisali o wibracji kierownicy podczas przyspieszania na niskich biegach.



            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Bastess Zobacz posta
              Mam identyczny problem. Ten pisk/skrzypienie występuje głównie przy ruszaniu pod górkę, tylko na pierwszym biegu.
              Czy czujesz wtedy, że system wspomagania ruszania pod górkę działa ? Czy nie działa ?
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Czy czujesz wtedy, że system wspomagania ruszania pod górkę działa ? Czy nie działa ?
                Nie wiem Wydaje mi się, że to w żaden sposób nie jest powiązane.

                Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                Szybciej pomyślał bym o tulejce wałka sprzęgła z którą Honda miała już problemy np w Accordzie viii generacji, Jazz

                Pół oś to za mały przebieg na awarię i byście pisali o wibracji kierownicy podczas przyspieszania na niskich biegach.



                https://www.accordklubpolska.pl/inde...y-odg%C5%82os/
                Dzięki. Faktycznie nie zaobserwowałem żadnych drgań itp. Tak jak też wcześniej pisałem sprzęgło się nie ślizga, biegi wchodzą bez zarzutu.

                Znając Hondę, która powiela swoje patenty w różnych modelach to myślę, że to może być dobry trop. Jezeli tak jest to po przeczytaniu tych wątków wychodzi na to, że to nic groźnego i można z tym jeździć np. do wymiany sprzęgła. Bo rozbieranie skrzyni dla tego dynksu to kosztowny interes.

                Pozdro.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez erdzik_poz Zobacz posta
                  Tak mamy system blokujący hamulce jak stoję pod górkę, ale raczej on nie ma na to wpływu
                  nie, no, ...on, czyli system nie ma, to oczywiste, ale klocek hamulcowy, to oczywiście że ma, i to kluczowy wpływ.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Gdyby nie to zdanie, też bym pomyślał że to może system ruszania pod górkę, tylko że to działa bez szelestnie np w Civicu ix.

                    W ostatnim czasie słyszę to również przy ruszaniu na prostej drodze. Zauwazyłem, iż można tego uniknąć ruszając bez dodawania gazu.

                    Comment

                    Working...
                    X