Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 1.6 i-dtec plus ZF 9HP48. Interwał serwisu skrzyni - praca skrzyni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic 1.6 i-dtec plus ZF 9HP48. Interwał serwisu skrzyni - praca skrzyni

    Witam serdecznie. Jestem od niedawna użytkownikiem Civica w takiej konfiguracji czyli 1.6 i-dtec plus ZF 9HP48. Póki co nie ma problemów, ale można by tu wymieniać doświadczenia. U mnie z danych serwisowych była jedna wymiana w ASO przy 37tyś i to statyczna sądząc po fakturze. Jak często wymiana i jaki sposób jest stosowana przez osoby które takim autem jeżdżą? Olej Honda czy Ravenol, ZF? ASO czy zakłady specjalizujące się w takich skrzyniach? Może jakieś podpowiedzi lub własne doświadczenia.


    Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

  • #2
    Jedynie ze mną możesz na ten temat porozmawiać bo nikt tutaj nie ma tego zestawu silnik+skrzynia

    Ja ostatnio wymieniłem przy 100kkm mimo że poprzedni właściciel wymienił statycznie ok 86kkm. Poszedłem w dynamiczną, dedykowany Ravenol do tej skrzyni i super to zagrało, lepiej niż na tym co był wymieniony. Serwisant pokazał zlany i nie byl wypracowany.
    4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

    If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
    Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


    Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

    Comment


    • #3
      Właśnie zauważyłem, że chyba jest nas tu tylko dwóch z Civiciem w takiej konfiguracji. Z tego co zauważyłem u Ciebie wersja HB, u mnie 4d. Pisałeś, że wersja nie dostępna na polskim rynku, ale ja mam z krajowej dystrybucji. Jeśli chodzi o olej to rzeczywiście Honda nie uwzględnia zamienników, a sam producent czyli ZF akceptuje Ravenol. Więc wydaje się, że nie zaszkodzi taki olej. Póki co mam niecałe 50 tyś, więc jeszcze trochę czasu na drugą wymianę. A jak u Ciebie z DPF i znaną przypadłością dotyczącą klimatyzacji? Ja wysłałem email do dealera i dostałem odpowiedź, że dla mojego samochodu przedłużona została gwarancja importera na skraplacz i kompresor do 10 lat.

      Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Zefir69 Zobacz posta
        Z tego co zauważyłem u Ciebie wersja HB, u mnie 4d. Pisałeś, że wersja nie dostępna na polskim rynku, ale ja mam z krajowej dystrybucji.
        Sedany były dostępne, HB nie.


        Zamieszczone przez Zefir69 Zobacz posta
        Jeśli chodzi o olej to rzeczywiście Honda nie uwzględnia zamienników, a sam producent czyli ZF akceptuje Ravenol. Więc wydaje się, że nie zaszkodzi taki olej.
        No ja właśnie patrzyłem co producent skrzyni pisze bo Honda stwierdziła ze nie trzeba wymieniać oleju.


        Zamieszczone przez Zefir69 Zobacz posta
        A jak u Ciebie z DPF i znaną przypadłością dotyczącą klimatyzacji? Ja wysłałem email do dealera i dostałem odpowiedź, że dla mojego samochodu przedłużona została gwarancja importera na skraplacz i kompresor do 10 lat.
        DPF wypala sie prawidłowo i nie pozwalam mu na zapychanie sie
        Co do klimatyzacji to mnie wkurza bo nie jest aż tak wydajna i coraz bardziej skłaniam sie do wymiany czynnika na stary sprawdzony aby zapobiec dalszej degradacji skraplacza.


        Jak masz HDSa to sprawdz sobie które oprogramowanie masz wgrane do skrzyni bo była jedna aktualizacja. Albo jak masz wolne 200zł to podjedź do aso to ci sprawdza i ewentualnie wgrają.
        4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

        If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
        Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


        Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

        Comment


        • #5
          Dziękuję za informacje, każda dla mnie cenna. Ponieważ mamy taką samą konfigurację, to chciałbym jeszcze zapytać o DPF. Dokładnie o to jak rozpoznać proces wypalania podczas jazdy? Z tego co wyczytałem w innych wątkach to zwiększone spalanie chwilowe, lub obroty. Ale dotyczy to głównie starszych generacji lub silników tuż przed ostatnią modyfikacją, wypustem diesla. Na co zwrócić uwagę, bo dotąd nie zauważyłem niczego przez ok 2 tyś km [emoji2]

          Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #6
            Na wskaźniku chwilowego spalania nie widać tego jak w 9generacji.
            Wypalanie jest widoczne tylko jak sie wsłuchasz w silnik. Słychać takie głębokie buczenie z wydechu oraz wiatraki szumią. Jak sobie podepniesz TorquePro to tam na wskaźniku doładowania widać kiedy sie wypala bo wchodzi w tryb podciśnienia żeby wymusić większa temperaturę spalin -> mniej powietrza+więcej paliwa=buczenie z wydechu+wiatraki
            4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

            If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
            Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


            Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

            Comment


            • #7
              Ponieważ kolega ma podobnie jak ja, czyli silnik 1.6 i-dtec w 10 gen zestrojony ze skrzynią ZF9hp to w ramach wymiany doświadczeń chciałem dopytać kogoś mającego większe doświadczenie o tryby zmiany biegów D/S.

              Z moich obserwacji i pobieżnej wiedzy wynika, że w trybie S jest chyba 6 przełożeń i ogólnie każdy bieg pracuje jakby na wyższych obrotach.
              Nie wpływa to raczej na spalanie mimo, że nie podświetlają się na zielono te linie na desce rozdzielczej.

              W związku z tym czy przy częstszej jeździe miejskiej nie byłoby by zalecane/korzystne jeździć w trybie S, zważywszy na te wyższe obroty w kontekście DPF? Mam tu na myśli szybsze stworzenie mu warunków (temperatury) do inicjacji wypalania?

              Również dla samego silnika czy nie jest zdrowsze ok 2000 obrotów niż 1500 na krótszych odcinkach miejskich, ale np przy rozgrzanym już do temperatury roboczej silniku.

              Pomijam tu oczywiście tryb sekwencyjny i utrzymywanie biegów na określonych obrotach w/g własnego uznania.
              Przyjmujemy, że chcemy nadal korzystać ze skrzyni w trybie automatycznym, ale też na wyższych obrotach i krótszych przełożeniach.

              Jeśli można prosić o ew własne doświadczenia z jazdy tą skrzynią i silnikiem czy też jakieś swoje odczucia.



              Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #8
                Witam. Też jestem posiadaczem Civica w tej konfiguracji i chciałbym wymienić olej w skrzyni, we wcześniejszych Hondach wlewałem OEM olej do skrzyni biegów. Zastanawiam się jaki olej to tego automatu mam wlać? Widziałem, że jest OEM olej do skrzyni ZFa, a różnica w cenie jest dość spora. Doradzicie coś?

                Comment


                • #9
                  To jest nas chyba troje z takimi autami. Nie wiem jakie skrzynie miałeś w poprzednich Hondach, może ich autorskie. Tu producentem jest ZF i chyba to, co oni rekomendują do danej skrzyni jest optymalne. Jaki masz przebieg, jak ogólnie spisuje się auto, silnik, DPF itd?

                  Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #10
                    Na temat auta nie mogę, za wiele powiedzieć, ponieważ mam go dopiero miesiąc. Przebieg 94000, natomiast jak podłączałem pod komputer to Dpf był czysty. Nie wiedziałem, że to tak rzadki model jest.

                    Comment


                    • #11
                      W sumie ja też nie wiedziałem. O ile już sam silnik Diesla Hondy 1.6 i-dtec nie jest zbyt popularny, to w połączeniu ze skrzynią ZF9hp, z tego, co zdążyłem się zorientować jest rzadko spotykany. Widzę jednak auta z tym silnikiem i skrzynią w ogłoszeniach najczęściej tych zagranicznych i to z dużymi przebiegami więc może będzie jeździł [emoji2]
                      Ja zastanawiam się nad kontynuacją serwisu w ASO. Sam olej o specyfikacji 0W-30 C2 można np kupić Castrol Professional z rekomendacją Hondy i wymienić poza serwisem. Sama wymiana w skrzyni to też głównie koszt samego oleju, mowa o wymianie statycznej. O ile zdążyłem sprawdzić silniki od 2018 roku są pozbawione wady fabrycznej luzu osiowego wałka rozrządu. Skrzynia stwarzała problemy w USA głównie w Acurach, Hondach do ok 2015 roku, potem kwestia zmiany oprogramowania. Choć przyznam, że przesiadając się ze skrzyni TCT byłem przekonany, że ZF będzie pracował nieco płynniej.

                      Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • #12
                        Ja akurat za granicą mieszkam. W porównaniu do Forda focusa z 2023 r., bo takiego użytkuje od nowości również w automacie, to Honda 100x lepiej zmienia biegi.

                        Comment


                        • #13
                          Ta skrzynia jest moim zdaniem bardzo dobra tylko oprogramowanie w niej jest ustawione na ekstremalne oszczędzanie paliwa, nieparzyste biegi zmienia bardzo nerwowo i od razu zapina bez poślizgu na konwerterze co powoduje szarpania. Szczególnie na zimnej skrzyni.
                          Na wysokich obrotach chodzi jak malina.
                          4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                          If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                          Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                          Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                          Comment

                          Working...
                          X