Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Skrzynia manualna haczy 3-ci bieg.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Skrzynia manualna haczy 3-ci bieg.

    Skrzynia manualna działała bez zarzutu. Przebieg 70 tyś km, wymieniony 2 m-ce temu olej w skrzyni oem mtf-3. Spuszczony stary wlany nowy. Po 2 tyg od wymiany zaczęły się problemy z 3 biegiem. Na zimnym wchodzi bez problemu po krótkiej jeździe zdarza się że haczy a bywa tak że w ogóle nie chce wejść poprostu coś go blokuje. Jedno podejście i blokuje nie chce wejść coś ewidentnie trzyma jedno cofniecie powtarzam próbe wbicia i wchodzi jak w masło lub bywa tak że trzeba robić kilka podejść. Nie jest tak cały czas poprostu czasami wchodzi idealnie bez problemu a czasami nie chce wejść. Nie ma reguły choć przy kazdej jeździe zdarzy sie sytuacja że nie chce wejść 3 a czasami nie ma żadnego problemu i wskakuje wzorowo. Spotkał sie ktoś z taka sytuacją? Wiem, wchodzi 1.9 litra mechanik wlał 2 litry... niby tylko 100 ml więcej ale..
    Last edited by mareckiabc; 12-04-2024, 15:55.

  • #2
    A jak podpompujesz sprzęgłem to wtedy wchodzi czy musisz cofnąć do dwójki? Wysprzęglik odpowietrzony poprawnie?
    4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

    If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
    Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


    Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz posta
      Wiem, wchodzi 1.9 litra mechanik wlał 2 litry... niby tylko 100 ml więcej ale..
      To raczej nie ma znaczenia, u mnie też wlane 2 litry, również fabryczne zalanie wynosiło 2 litry i skrzynia działa poprawnie.

      Comment


      • #4
        Ilość oleju nie ma tutaj znaczenia, a jak inne biegi, wchodzą cacy? Może miałeś kilka takich akcji, w "życiu" swego auta, że ostro jeździłeś, noga nie nadążyła czasem za sprzęgłem, było parę zgrzytów i po prostu masz uszkodzony synchronizator, stąd teraz te problemy... chyba, że mechanik coś tam niechcący "trącił", byłeś przy tej wymianie oleju ? dziwna akcja, że tak nagle się to objawiło po zmianie oleju..
        Last edited by Grzechu; 16-04-2024, 09:11.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz posta
          Skrzynia manualna działała bez zarzutu. Przebieg 70 tyś km, wymieniony 2 m-ce temu olej w skrzyni
          a co miał na celu ten zabieg? po co ta wymiana przy tak znikomym przebiegu? nie wymienia się oleju przy takim przebiegu, muszą być jakieś powody. To jak wymieniać olej po 2000 km w silniku, no jakiś powód musi być.
          Jeśli nie mówisz nam wszystkiego z jakiegoś powodu to ok.
          Natomiast jeśli już tak się dzieje to prędzej bym widział przyczynę w mechanizmie wysprzeglania. Czy jest wymieniony DO4? czy siłownik pompy popychacz wchodzi tyle i trzeba? czy widełki wypychają tyle ile trzeba. Czy przypadkiem pompa sprzęgłowa nie cieknie albo nie wypycha wymaganej ilości płynu, aby dźwignia się wychyliła tyle bile trzeba by nie haczyło?
          Idzie o to, że pedał wepchnąć się do końca da, ok, ale czy faktycznie ciecz pracuje w odpowiednim zakresie, często tego nie widać i cieczy wypycha tylko 60% i to wystarczy by większość biegów wchodziła ... ale np. jeden nie będzie wchodził. Tutaj np 3ka.
          To taki efekt jak by ktoś wciskał pedał do połowy. W sprawnym sprzęgle większość biegów wejdzie, ale czasem któryś zgrzytnie.
          Nie warto robić z Hondy Daewoo, jeśli producent nie przewiduje wymiany przy 70tys to tego nie robimy, tak jak nie wymieniamy oleju w silniku przy 2 tys km.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            A co jest dziwnego w tym, że wymieniam olej w skrzyni w aucie które już użytkowane jest 7 lat w warunkach miejskich i mam tu na myśli typowo miejskie bo Katowice. Więc można uznać że w ciężkich warunkach. Poprostu dbam o auto i wolę wymienic za wczasu niż po czasie i nie widzę potrzeby doszukiwania się drugiego dna bo co niby miałbym zataić. Olej wymieniał mój dobry kolega zaufany mechanik i nie sądzę by coś "popsuł".


            Płyn w wysprzęgliku wymieniany w styczniu 2021 DOT4.
            Jeżdzę spokojnie nie szaleje staram sie zwracać uwagę i wciskam sprzęgło do podłogi.
            Też mnie to dziwi że problem pojawil sie po wymianie oleju. Bardzo to irytuje.
            Gdy próbuje wbić bieg a zdarzy się że nie wchodzi blokuje go to musze poprostu cofnąć na luż i powtórzyc wbicie raz czy dwa a czasmi wchodzi prawidłowo.
            Wszystkie inne biegi wchodzą bez problemu tylko z 3 jest problem.
            Jeśli przy próbie wbicia pojawia się haczenie lewarek zatrzymuje się w takiej pozycji przyblokowanej , jeśli go puszcze to tak zostaje a jeśli puszcze także sprzęgło gdy 3 jest zblokowana słychać zgrzyt i ta wpółwbita trójka wyskakuje na luz.
            Last edited by mareckiabc; 16-04-2024, 21:59.

            Comment


            • #7
              To wygląda na objaw podobny do wbijania dwójki w skrzyni civic VIII.
              Może po prostu podobny błąd projektowy lub konstrukcyjny jak w VIII.
              Mi pomogła zmiana oleju na ATF, ale nikogo nie będę namawiał.

              Comment


              • #8
                Miałem VIII i raczej problemów z dwójką nie miałem. Tu jeszcze zauważyłem, że częściej dzieje sie to przy redukcji z 4 na 3 niż przy zmianie z 2 na 3.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                  To wygląda na objaw podobny do wbijania dwójki w skrzyni civic VIII.
                  Może po prostu podobny błąd projektowy lub konstrukcyjny jak w VIII.
                  Mi pomogła zmiana oleju na ATF, ale nikogo nie będę namawiał.
                  Miałem ufo 13 lat (prawie od nowości) i nie było problemów z załączaniem dwójki, ani innego biegu...

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz posta
                    Płyn w wysprzęgliku wymieniany w styczniu 2021 DOT4.
                    to długo, układ jest osobnym układem i ma małą pojemność. Już wcześniej innym zwracałem na to uwagę, a nie mówię to bez kozery bo jest to słabe. Słabe rozwiązanie i słabe materiały pompy. np. w Toyotach jest jeden duży zbiornik i wychodzą osobne przewody do sprzęgła i hamulców. Większa pojemność zapewnia stabilniejsze warunki pracy płynu dot 4. Chodzi o to że woda zawarta w płynie źle wpływa na układ. Bywały że pompy w całkiem młodych autach padły, lub pracowały (a tego nie widać) na pół gwizdka nie tłoczyły odpowiedniej ilości cieczy dla prawidłowej pracy skrzyni i potem czuć to na niektórych biegach że nie wchodzą płynnie. 3,5 roku to dużo, tam jest żur. 2 lata to max. Ten zbiorniczek i układ jest bardzo mały a temp robi swoje ten płyn zawsze jest 3 razy szybciej zużyty niż w obiegu hamulców.
                    Masz pewność że pompa tłoczy tle ile jest potrzebne do całkowitego wysprzęglenia?
                    Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz posta
                    Jeśli przy próbie wbicia pojawia się haczenie lewarek zatrzymuje się w takiej pozycji przyblokowanej , jeśli go puszcze to tak zostaje a jeśli puszcze także sprzęgło gdy 3 jest zblokowana słychać zgrzyt i ta wpółwbita trójka wyskakuje na luz.
                    Tak to działa. Jak byś wsiadł do sprawnego auta i wciskał do połowy pracy sprzęgła, to też tak da się zrobić. Olej tu nie ma nic do rzeczy.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Czyli w pierwszej kolejności wynienić płyn w wysprzęgliku?
                      W X skrzynia działa na zasadzie klika-klak czyli czuć kliknięcie przy wbijaniu, że bieg wskoczyl na swoje miejsce, tu sytuacja wygląda tak że zatrzymuje sie na tym klik i nie chce przejść dalej gdyż jest na tyle duży opór.
                      Last edited by mareckiabc; 17-04-2024, 16:20.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz posta
                        Czyli w pierwszej kolejności wynienić płyn w wysprzęgliku?
                        W X skrzynia działa na zasadzie klika-klak czyli czuć kliknięcie przy wbijaniu, że bieg wskoczyl na swoje miejsce, tu sytuacja wygląda tak że zatrzymuje sie na tym klik i nie chce przejść dalej gdyż jest na tyle duży opór.
                        Tak zrób. U mnie było identycznie, też III bieg. Pomogła wymiana płynu w układzie. A jeśli chodzi o olej też będę zmieniać dużo wcześniej niż przewiduje Honda. Oni też nie każą robić pierwszej wymiany oleju w silniku po 1000-2000 km. Nie ma co do końca tak ufać w niektóre wytyczne. One mają być eko, a nie dla zdrowia auta.

                        Comment


                        • #13
                          Moje spostrzeżenia co do haczenia biegów w Civic X. Zaznaczam nieprofesjonalne

                          Od około 2 lat, może dłużej, miałem problem z wbijaniem jedynki, gdy np. stało się na światłach, lub w korku.
                          Po prostu nie chciała wejść, dopiero wysprzęglenie, albo wrzucenie na sprzęgle dwójki, wchodziła normalnie.
                          Nigdy problemu z jedynką nie było gdy ruszałem po dłuższym postoju. ! Ten problem miał miejsce nawet kilka razy dziennie.
                          W serwisie ASO sprawdzili, i ogłosili, że wszystko niby jest OK, ale jak chcę to rozbiorą mi skrzynię, i zajrzą.
                          Ale, że to kosztuje i może nieść za sobą pewne konsekwencje, odpuściłem. Czytałem na forum, że TTTM (TenTypTakMa).

                          I teraz ciekawostka.
                          Problem generalnie skończył się, gdy przestałem zostawiać auto na biegu.

                          30 lat to robiłem w poprzednich autach. Może w Hondach nie wolno? :-) Tu jest hamulec elektryczny?
                          Teraz, po kilku miesiącach, może kilka razy się zdarzyło.

                          Nie wiem czy jest na to jakieś naukowe wyjaśnienie, czy jest to jakaś reguła, lub przypadek, ale jak na razie działa.

                          Comment


                          • #14
                            U mnie mimo, ze to 3 bieg to również nie miało to miejsca nigdy po dłuższym postoju dopiero gdy jazda już trwała sie zaczynało. Pierwsze kilka zmian na 3 bieg zawsze wchodziło płynnie a póznirj już róznie. Też zazwyczaj mimo zostawiania auta na ręcznym zotawiam także wbity bieg lub tylko na biegu jeśli stoi samoczynnie na płaskim. Hmm spróbuję zostawiać tylko na ręcznym.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Typek® Zobacz posta
                              Moje spostrzeżenia co do haczenia biegów w Civic X. Zaznaczam nieprofesjonalne

                              Od około 2 lat, może dłużej, miałem problem z wbijaniem jedynki, gdy np. stało się na światłach, lub w korku.
                              Po prostu nie chciała wejść, dopiero wysprzęglenie, albo wrzucenie na sprzęgle dwójki, wchodziła normalnie.
                              Nigdy problemu z jedynką nie było gdy ruszałem po dłuższym postoju. ! Ten problem miał miejsce nawet kilka razy dziennie.
                              W serwisie ASO sprawdzili, i ogłosili, że wszystko niby jest OK, ale jak chcę to rozbiorą mi skrzynię, i zajrzą.
                              Ale, że to kosztuje i może nieść za sobą pewne konsekwencje, odpuściłem. Czytałem na forum, że TTTM (TenTypTakMa).

                              I teraz ciekawostka.
                              Problem generalnie skończył się, gdy przestałem zostawiać auto na biegu.

                              30 lat to robiłem w poprzednich autach. Może w Hondach nie wolno? :-) Tu jest hamulec elektryczny?
                              Teraz, po kilku miesiącach, może kilka razy się zdarzyło.

                              Nie wiem czy jest na to jakieś naukowe wyjaśnienie, czy jest to jakaś reguła, lub przypadek, ale jak na razie działa.
                              Domyślnie
                              Informacyjnie. Po Twoim poście też przestałem zostawiać auto na postoju na wbitym 3 biegu. Zjawisko haczenia powoli ustępowało, zdarzało się coraz żadziej a na ten moment nie zdarza sie już w ogóle. Problen ustąpił. Także Honda nie lubi zostawiania na biegu przynajmniej niektóre egzemplarze.

                              Comment

                              Working...
                              X