Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

CVT - redukcja biegu w trybie D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • CVT - redukcja biegu w trybie D

    Witam,

    Czy udało się komuś okiełznać redukcje biegu w trybie D w celu przyspieszenia?
    Wiem, ze 'redukcja' w tym trybie służy do hamowania silnikiem ale szczerze mówiąc chętnie bym tego używał by wkręcić silnik na wyższe obroty np w celu dynamicznego wyprzedzania. Trochę mi przeszkadza opóźnienie przy mocniejszym wciśnięciu gazu i wydaje mi się, ze 'redukując bieg' byłoby wygodniej i bardziej przewidywalnie.
    Dodam, że kilka razy zadziałało to tak jak bym chciał wiec moze jest na to jakiś sposób

  • #2
    Można chyba lewą manetką przy kierownicy zredukować bieg.

    Comment


    • #3
      Tak ale jeśli samochód przyspiesza to po kilku sekundach (czasem juz po 2) skrzynia przechodzi w tryb nazwijmy to bezbiegowy. Ogólnie jest to zgodne z instrukcją ale osobiście wolałbym by działało to inaczej

      Comment


      • #4
        Po prostu D jest do zwykłej spokojnej jazdy, jak chcesz dynamicznie przyspieszać to przerzuć na S.

        Comment


        • #5
          Jasne, w S jest bajka. Szkoda jednak, ze w D nie można zredukować. Początkowo wydawało mi się to oczywistym zachowaniem. Nawet czasem tak działało - przed wyprzedzaniem redukcja i gaz - nie polecam tak robić bo zaczyna świrować, albo bardzo gwałtownie przyspiesza albo szybko przechodzi w tryb bezstopniowy, nie wiadomo czego się spodziewać

          Comment


          • #6
            Wg instrukcji po przejsciu w tryb manualny (redukcja lopatka) w ustawieniu D skrzynia sama wroci w tryb automatyczny po okreslonym czasie bądź po przekroczeniu okreslonej wartosci obr/min. Wiec jak Ci szybko wraca w tryb automatyczny po redukcji, to pewnie z tego drugiego powodu. Na S mozesz pociagnac dluzej AFAIR

            Comment


            • #7
              Ja czasmi korzystam z S i L do redukcji. Ale boje się bo czytałem o jednym przypadku zepsucia się czujnika w lewarku.
              Oglądałem dzisiaj recenzję jednej chybrydy to łopatka służyła jako wymuszenie odzysku energii i w sumie można było wyhamować prawie do zera. Fajna sprawa
              Civic X 2.0 USA

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez fishdick Zobacz posta
                Wg instrukcji po przejsciu w tryb manualny (redukcja lopatka) w ustawieniu D skrzynia sama wroci w tryb automatyczny po okreslonym czasie bądź po przekroczeniu okreslonej wartosci obr/min. Wiec jak Ci szybko wraca w tryb automatyczny po redukcji, to pewnie z tego drugiego powodu. Na S mozesz pociagnac dluzej AFAIR


                Tak, jest to zgodne z instrukcją jednak miałem nadzieje, ze da się to jakoś obejść.
                Btw. niestety nie po przekroczeniu określonej wartości rpm (co by było nawet fajnym rozwiązaniem ) a po prostu gdy samochód przyspiesza
                Last edited by minister; 22-08-2021, 17:16.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez minister Zobacz posta
                  niestety nie po przekroczeniu określonej wartości rpm (co by było nawet fajnym rozwiązaniem ) a po prostu gdy samochód przyspiesza
                  Dokladnie tak! Wg instrukcji w trybie D "Automatyczne wyłączenie trybu 7-biegowej ręcznej zmiany biegów następuje, gdy pojazd jedzie ze stałą prędkością lub przyspiesza". Zeby faktycznie bawic sie manetkami (redukcja przed wyprzedzaniem itp) należy przejsc w tryb S. Manetki w trybie D to chyba tylko do hamowania silnikiem się nadaja

                  Comment


                  • #10
                    A czy macie włączoną eco-niańke w trybie D?
                    Może to ona świruje ze skrzynią?
                    4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                    If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                    Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                    Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                    Comment


                    • #11
                      Nie wiem czy tryb eco ma na to jakikolwiek wpływ, ale bez eco działa tak jak koledzy wyżej opisują.

                      Comment


                      • #12
                        tryb eco zmniejsza reakcję na gaz. Czasami skrzynia łapie za wiechę w sytuacji szybkiego hamowania a potem jak chcemy przyspieszyć, np w sytuacji włączania się do ruchu.
                        Wtedy najlepiej na takie skrzyżowania wjeżdżać na S
                        Civic X 2.0 USA

                        Comment


                        • #13
                          Testowałem dziś redukcje jadąc pod górkę i zadziałało tak jak bym sobie tego życzył, czyli nawet w trakcie przyspieszania tryb manualny nie został wyłączony (oczywiście skrzynia była ustawiona na D). Nie wiem czy to reguła czy tylko tak się jednorazowo udało, będę jeszcze sprawdzać. Jeśli tak będzie zawsze to w sumie spoko opcja by nie obciążać silnika (choć komputer też potrafi dopasować obroty do obciążenia ale raczej robi to wolniej). Pozdrawiam i dzięki za dyskusje

                          Comment


                          • #14
                            Można używać skrzyni cvt do hamowania silnikiem? Na przykład w takich sytuacjach: dojeżdżam do świateł, widzę, ze jest czerwone, więc redukuje manetkami do 3 biegu i powoli tracę prędkość. Taki zabieg wpływa negatywnie na tą skrzynie, czy jest jak najbardziej w porządku?

                            Comment


                            • #15
                              Robię tak od 4 lat i jak na razie nic złego się nie dzieje.

                              Comment

                              Working...
                              X