Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Z 4-ki na na 6-kę?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Z 4-ki na na 6-kę?

    Witam
    sorry za lamerskie pytanie, ale czy zmiana biegu np. z 4-ki od razu na 6-kę nie szkodzi skrzyni biegów? Oczywiście zakładając, że obroty silnika i szeroko rozumie warunki do jazdy są w miarę adekwatne do tego, żeby tą 6-kę wbijać.

    Z góry THX i pzdr - Artur S.

  • #2
    Sam tak czasem robię... nie szkodzi skrzyni taki "myk". Na 4 biegu można przecież bujnąć się nawet do 160km/h... i potem "szósteczka"
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #3
      Nie ma żadnej zasady że biegi trzeba zmieniać po jednym.
      Mało tego to nawet wielkim błędem jest ruszając z góry wsadzać wszystkie biegi po kolei.
      Oczywiście do zapierdzielania to inaczej nie ma,ale do spokojnej jazdy 1>2>4>6 to żadna profanacja.
      W drugą stronę to lepiej jest podwójnie wysprzęglić z międzygazem,ale nawet po trzy biegi to normalna rzecz jest jak potrzebujesz z ECO do "rakietnyj" przejść.
      Last edited by m26; 03-07-2021, 23:43.

      Comment


      • #4
        Sam tak często robię z 4 na 6, między 5 a szustką jest stosunkowo mały przeskok w przełożeniach no i przy okazji zaoszczędzimi w cyklach pracy sprzęgła oraz wysprzęglika

        Comment


        • #5
          U mnie jazda często wygląda tak: 1-2-4-6.
          Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
          Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

          Comment


          • #6
            Ja tam boję się wciskać (6) Szóstkę, bo (R) Rakieta bardzo blisko jest

            Comment


            • #7
              Nie taki rakietowy (he he , stary ale jary ten kawał).
              Niemniej jednak trafili się tacy co zrujnowali skrzynię po przesiadce z sześciu na pięć biegów.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Typek® Zobacz posta
                Ja tam boję się wciskać (6) Szóstkę, bo (R) Rakieta bardzo blisko jest
                Kiedyś pytałem w ASO, i podobno nie ma opcji żeby w czasie jazdy włączyć zamiast 6-ki bieg wsteczny.

                Pzdr - Artur S.

                Comment


                • #9
                  Nie ma ,da się to zrobić dopiero po zatrzymaniu auta.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                    Nie ma ,da się to zrobić dopiero po zatrzymaniu auta.
                    E tam nie da się co się nie da, da się nawet podczas jazdy do przodu tylko trzeba się postarać

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Artur S. Zobacz posta
                      pytanie, ale czy zmiana biegu np. z 4-ki od razu na 6-kę nie szkodzi skrzyni biegów?
                      widzę tu jednak nazwijmy to "zagrożenia"... Kwestia jak to robimy?.. jest ważna.
                      Przykład mojej lubej, Yaris 1,0 (budowa silnika podobna do hondowskiego 1,8), przy zakresie biegu 3 wsadzanie biegu 5 i dodawanie gazu skutkuje rozciągnięciem łańcucha rozrządu. Łańcuch jest dożywotni tak sądzi wielu, nie.. nie jest ... kilka osób już wymieniło łańcuchy w dieslu 2,2 Hondowskim a ja wymieniałem w Yarisie oczywiście po 8 latach użytkowania, bo nie byłem w stanie słuchać jak obija się o obudowę silnika szczególnie na zimnym. Jedyne 3000zł.
                      Więc kwestia jak to robimy? jeśli pogonimy silnik na 1-2-3 do 95km/h wsadzę 5 czy 6 i ledwo dotykam gazu, ekonomizer pokazuje spalanie 3,5L/100km i próbuję się utrzymać z takim spalaniem jak najdłużej w końcu gdzieś tam dojdę do stałego 6,6L/ przy czym, nadal pedał gazu muskam delikatnie, to nie ma problemu, tak można jeździć.
                      Co innego jak z tej 3ki czy 4ki wkładasz te 6kę i przyspieszasz... no to katujesz silnik i łożyska skrzyni.
                      Zamieszczone przez Artur S. Zobacz posta
                      Oczywiście zakładając, że obroty silnika i szeroko rozumie warunki do jazdy są w miarę adekwatne do tego, żeby tą 6-kę wbijać.
                      trzeba znać definicję "adekwatności" a jest ona rozumiana przez różnych kierowców inaczej. tzn. jeśli świeci się "i-hift" przy 50km/h "zmień na wyższy" ..niektórzy zmieniają ... i dodają gazu bo przecież system "pozwolił" więc można.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                        E tam nie da się co się nie da, da się nawet podczas jazdy do przodu tylko trzeba się postarać
                        Honda to nie wyrób samochodopodobny Od viii gen jest elektryczna blokada uniemożliwiajaca przestawienie wybieraka w pozycję do wstecznego jak auto się toczy.
                        W starszych jest mechanizm blokujący ruch między piątką a wstecznym,można go wykonać dopiero jak dżwignia nie ominie pozycji neutralnej.
                        Możesz spóbować w swoim aucie,nie uda się

                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        katujesz silnik i łożyska skrzyni.
                        Nie katujesz,jak byś nie wrzucił to i tak maksymalny moment przekazywany przez nie jest tylko taki jak moment silnika,a że na niższych obrotach silnik nie ma momentu to to nie napracują się za wiele.No chyba że zamulisz aż zacznie szarpać.
                        Niestety z silnikiem masz rację,a już w szczególności na turbinie.
                        Często słychać "ja nie pałuję bo nie przekraczam trzech tysięcy" a niektórzy dwóch...
                        Last edited by m26; 09-07-2021, 11:25.

                        Comment


                        • #13
                          No to jak? Mogę wreszcie bez stresu wrzucać tę bloody 6-tkę?

                          Comment


                          • #14
                            Możesz,ale nie można kręcić jak głupi i wsadzać po dwa biegi bo synchronizatory tego nie lubią,natomiast przy spokojnej jeździe jak najbardziej.
                            Spokojna to nie znaczy też zamulanie.Obroty dobieraj w ten sposób żeby po wrzuceniu biegu były takie jakie są normalnie bez pomijania biegów pośrednich.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              trzeba znać definicję "adekwatności" a jest ona rozumiana przez różnych kierowców inaczej. tzn. jeśli świeci się "i-hift" przy 50km/h "zmień na wyższy" ..niektórzy zmieniają ... i dodają gazu bo przecież system "pozwolił" więc można.
                              Jako stary hondziarz lubię sobie trochę "pokręcić" obroty, więc pisząc o adekwatności miałem na myśli okolice 5-6 tys.
                              Generalnie chodzi mi nie o kwestię oszczędności, tylko bardziej np. sytuację kiedy na 4-ce pociągnę od 100-ki w górę a wtedy 6-ka już daje radę.

                              Pzdr - Artur S.

                              Comment

                              Working...
                              X