Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Short shifter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Rewelacyjna ta gałka... już nie wspomne o jej wadze... przy ostrym hamowaniu sama redukcje zrobi ale cena też powala jak za samą gałkę.

    Comment


    • #17
      Ciężka gałka jest fajna i wygodna,ale to wbijanie biegów młotkiem,nie dające czasu synchronizatorom na poślizg.
      To jest do sportu potrzebne a nie na ulicę.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
        Ciężka gałka jest fajna i wygodna,ale to wbijanie biegów młotkiem,nie dające czasu synchronizatorom na poślizg.
        To jest do sportu potrzebne a nie na ulicę.
        Bez przesady. Sama biegu nie zapnie, więc wszystko zależy od rozumu kierowcy.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez PrzeZar Zobacz posta
          Bez przesady. Sama biegu nie zapnie
          Oczywiście że nie,ale to tak jak z turbem, nikt nie redukuje bo gładko idzie ale jak jest wolnossak to to juz jest uznawane za mordowanie silnika.
          Człowiek do "dobrego" się przyzwyczaja,a w obliczu setek tysięcy ruchów bajlagi ta masa zaczyna nabierać znaczenia.
          Niemniej jednak gała fajna

          Comment


          • #20
            A może taki wynalazek?

            Comment


            • #21
              Patent stary jak świat i bardzo skuteczny.Uwzględniono tam wartość przesunięcia sworznia i o tyle jest zrobiony "zez" na mocowaniu pancerza linki.
              W większości takich rozwiazań jest oferowana jedynie dźwigienka z przesuniętym sworzniem albo sam sworzeń czy kula/jabłko jak to ma miesce w VW/Audi,kiedy to obcina się oryginalny i w odwiercony kawałek dalej otwor wkręca nowy. Potem linka idzie pod kątem,ten jest zrobiony dobrze.

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                Patent stary jak świat i bardzo skuteczny.Uwzględniono tam wartość przesunięcia sworznia i o tyle jest zrobiony "zez" na mocowaniu pancerza linki.
                W większości takich rozwiazań jest oferowana jedynie dźwigienka z przesuniętym sworzniem albo sam sworzeń czy kula/jabłko jak to ma miesce w VW/Audi,kiedy to obcina się oryginalny i w odwiercony kawałek dalej otwor wkręca nowy. Potem linka idzie pod kątem,ten jest zrobiony dobrze.
                Możesz napisać więcej jakiego efektu można oczekiwać po instalacji takiego akcesorium?

                Comment


                • #23
                  Ten wybierak realizuje wkłafdanie samego biegu i odpowiada ruchowi lewarka przód /tył. Zmianiając promień na którym jest osadzony sworzeń ucha linki uzyskujesz skrócenie odległości obwodowej potrzebnej do wbicia biegu a tym samym skracasz ruch lewarka.
                  Czerwony to oryginał,
                  zielony to po modyfikacji z tym adapterem
                  niebieski to często stosowany bubel w ktorym wywala się jedynie stary sworzeń i montuje nowy.To równie skutecznie skraca drogę linki potrzebną do przestawienie dźwigienki o wartość potrzebną do wbicia biegu,ale linka idzie pod kątem i z czasem się niszczy.
                  Ten adapter ma dodatkową część przestawiającą samo mocowanie pancerza ,co ustawia linkę pod dobrym kątem.
                  wyb.png
                  W niektorych autach na dźwigience występuje jabłuszko a nie cylindryczny sworzeń,tak jak poniżej.Wielu sprzedawców posunęło się do tego ze kupowali łączniki stabilizatorow albo mechanizmy wycieraczek z ktorych wyrywali takie jabłuszka a potem sprzedawali je jako adaptery.Wtedy odwierca się otwór w dźwigni osadza w nim taką kulę skracając promień..
                  vito.jpg
                  Załączone pliki

                  Comment


                  • #24
                    Ok, teraz zaczynam ogarniać.
                    Ten konkretny produkt Boombaracing oceniasz jako właściwie wykonany tj. jako produkt, który niczego nie uszkodzi nawet w długiej perspektywie czasu, tak?

                    Kolejne pytanie to, czy można produkt ten traktować jako alternatywę dla short shifterow, które były na początku tego wątku już dyskutowane? Jeżeli tak, to wolałbym chyba tatkie rozwiązanie.

                    Oraz jak się ma instalacja takiego akcesorium do gwarancji? ASO może robić problemy?

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez PrzeZar Zobacz posta
                      Kolejne pytanie to, czy można produkt ten traktować jako alternatywę dla short shifterow
                      W zasadzie to można powiedzieć że nim jest.
                      Zamieszczone przez PrzeZar Zobacz posta
                      oceniasz jako właściwie wykonany tj. jako produkt, który niczego nie uszkodzi nawet w długiej perspektywie czasu, tak?
                      Nie uszkodzi,jednak trzeba się liczyć z tym że to jest jednak jak by nie było mechanizm do szybkiego wrzucania biegow,a w aucie wszysko co szybkie szybciej sie zuzywa.
                      Zaletą takiego rozwiazania jest to ze choć zwiększa się szybkość to maleje moment wywierany na widełki w skrzyni,to ogranicza silne dopchnięcie synchronizatora i samej przesuwki.To bazuje na szybkości ale zwalnia w momencie oporu a nie sile jak ciężka gała ktora upłynnia ruch ale oddaje energię wtedy kiedy synchronizator ma zrównać obroty i w efekcie wbija bieg na chama.
                      Zamieszczone przez PrzeZar Zobacz posta
                      Oraz jak się ma instalacja takiego akcesorium do gwarancji? ASO może robić problemy?
                      Ja z mądrych posunięć nigdy efery ludziom nie robiłem ,jednak jesli trafisz na serwis z awarią skrzyni to jest to punkt zaczepienia do tego żeby mechanik mógł Cię "pogonić" i zaopatrzyć wniosek gwarancyjny w odpowiedni koment,bo przecież zmieniasz konstrukcję i parametry.
                      W razie "W" zawsze możesz to zdemontować,to prosta szybka operacja,a na normalnych przegladach nikt się przyczepić nie powinien.

                      Comment


                      • #26
                        a gdyby połączyć obydwa patenty, to by dopiero było :-)

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                          W zasadzie to można powiedzieć że nim jest.

                          Nie uszkodzi,jednak trzeba się liczyć z tym że to jest jednak jak by nie było mechanizm do szybkiego wrzucania biegow,a w aucie wszysko co szybkie szybciej sie zuzywa.
                          Zaletą takiego rozwiazania jest to ze choć zwiększa się szybkość to maleje moment wywierany na widełki w skrzyni,to ogranicza silne dopchnięcie synchronizatora i samej przesuwki.To bazuje na szybkości ale zwalnia w momencie oporu a nie sile jak ciężka gała ktora upłynnia ruch ale oddaje energię wtedy kiedy synchronizator ma zrównać obroty i w efekcie wbija bieg na chama.

                          Ja z mądrych posunięć nigdy efery ludziom nie robiłem ,jednak jesli trafisz na serwis z awarią skrzyni to jest to punkt zaczepienia do tego żeby mechanik mógł Cię "pogonić" i zaopatrzyć wniosek gwarancyjny w odpowiedni koment,bo przecież zmieniasz konstrukcję i parametry.
                          W razie "W" zawsze możesz to zdemontować,to prosta szybka operacja,a na normalnych przegladach nikt się przyczepić nie powinien.
                          Jeżeli mógłbym jeszcze zadać koledze m26 ostatnie pytanie: które rozwiązanie byś preferował? Wyżej omawiane, czy short shifter z tematu tego wątku? Pytam głównie pod kątem ewentualnego negatywnego wpływu na podzespoły naszego autka.

                          Comment


                          • #28
                            Założył bym ten ostatni.

                            Comment


                            • #29
                              ok, to jeszcze jedno pytanie do Kolegi m26

                              jako, iż wykazałeś, że ciężar gałki lewarka zmiany biegów jest tutaj istotnym parametrem (dla trwałości synchronizatorów przykładowo) to chciałbym zapytać się Ciebie co sądzisz o cechach produktu z linka poniżej? Nie pamiętam wagi oryginalnej gałki, a nie chciałbym przegiąć instalując coś mega ciężkiego.



                              Z góry wielkie dzięki.

                              PrzeZar

                              Comment


                              • #30
                                Waga na pewno niewiele odbiega od oryginału,natomiast to czy alu czy tworzywo to raczej jest kwestia upodobań.Ja osibiście nie lubię aluminiowych gałek i wolał bym taką.

                                Comment

                                Working...
                                X