Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Głośne „cykanie” na rozgrzanym silniku Civic 1.0, X gen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez Mariusz -TT Zobacz posta
    Na wstępie zamiesciłaś za malo informacji.
    Teraz juz cokolwiek wiadomo
    Jak możesz zamiesc film z dzwiekiem który Cie niepokoi.
    Przepraszam za jakość
    Filmik nagrany telefonem położonym na kokpicie, oczywiście w czasie jazdy.

    Last edited by oliwia; 29-03-2025, 13:21.

    Comment


    • #17
      Zadzwonić do aso w którym była robiona wymiana rozrządu i zapytać czy został wyczyszczony smok olejowy, bo po zmianie rozrządu zapala Ci się kontrolka ciśnienia oleju mimo prawidłowego stanu.

      Comment


      • #18

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
          Zapytam inaczej, jaki był powód wymiany rozrządu??

          Myślę że odpowiedź jest prosta, silnik kupiłaś przytarty i stąd teraz dziwne dźwięki, dalej podczas wymiany rozrządu nikt nie wyczyścił smoka olejowego, stąd zapalanie się kontrolki ciśnienia oleju mimo prawidłowego stanu poziomu oleju. Nie radzę tym jeździć dalej bo silnik zaraz ulegnie dalszej destrukcji.

          Szkoda że nie weszłaś na forum przed zakupem tego 1.0, każdy by to odradził, a 1.6 diesel będzie lepszym wyborem, a 1.5 turbo idealnym i bez awaryjnym.
          Nie do końca wiem co rozumiesz poprzez sformułowanie „przytarty silnik”. Przejechałam nim już z tys. km i gdyby silnik się zacierał to chyba już by nie odpalał ????
          I czy w ogóle jest możliwość, żeby nie pojawił się żaden błąd ????

          Co myślicie o regulacji zaworów? Czy przy wymianie rozrządu nie jest to czynność konieczna?

          Comment


          • #20
            Przytarty, a nie zatarty a to różnica.

            Przytarta np panewka nie "obraca" się od razu, tak samo reszta rzeczy. Smarowanie jeszcze jakieś jest.
            U Ciebie błąd się zapala, a konkretnie ciśnienia oleju.
            Są tematy na forum na temat wad tego silnika, rozrząd aso nie zmieniło od tak sobie, tylko z powodu wadliwego rozrządu, a dokładnie strzepiącego się paska rozrządu którego opiłki zapychają smok olejowy, co prowadzi do destrukcji silnika. Widziałem auta które zrobiły 25 tysięcy i silniki były zatarte całkowicie.
            Last edited by slepak; 30-03-2025, 00:15.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
              Przytarty, a nie zatarty a to różnica.

              Przytarta np panewka nie "obraca" się od razu, tak samo reszta rzeczy. Smarowanie jeszcze jakieś jest.
              U Ciebie błąd się zapala, a konkretnie ciśnienia oleju.
              Są tematy na forum na temat wad tego silnika, rozrząd aso nie zmieniło od tak sobie, tylko z powodu wadliwego rozrządu, a dokładnie strzepiącego się paska rozrządu którego opiłki zapychają smok olejowy, co prowadzi do destrukcji silnika. Widziałem auta które zrobiły 25 tysięcy i silniki były zatarte całkowicie.
              Dzięki za informacje, ale niestety nie zgodzę się z tym co napisałeś. ASO wymienia elementy „od tak” w ramach kampani przywoławczych tzn. element wcale nie musi być uszkodzony ale producent podaje że element jest wadliwy i w każdym aucie należy element wymienić na nowy. I tak jest z tym mokrym paskiem rozrządu, skraplaczem klimatyzacji, pompą paliwa. Poza tym producent zaleca wymianę raz na 70 tys. lub 5 lat.
              Czyli pewnie czeka mnie rozebranie silnika i sprawdzenie każdego elementu?! ????

              Comment


              • #22
                Nie musisz się zgadzać, ale poczytaj trochę to forum, fora w UK to szybko się dowiesz że ten rozrząd ma wadę taką jak opisałem. Owszem Honda robi kampanie przywoławcze tylko co z tego jak dalej ludzie zmieniają skraplcze klimy, mimo zapewnień że ten skraplacz jest już poprawiony


                Napisałem już co trzeba zrobić, dowiedzieć się czy smok olejowy został wyczyszczony, następnie byle kamerkę wsadzić w cylindry i zobaczyć czy tuleje cylindrów nie są porysowane od braku ciśnienia oleju.

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez oliwia Zobacz posta
                  Dzięki za informacje, ale niestety nie zgodzę się z tym co napisałeś. ASO wymienia elementy „od tak” w ramach kampani przywoławczych tzn. element wcale nie musi być uszkodzony ale producent podaje że element jest wadliwy i w każdym aucie należy element wymienić na nowy. I tak jest z tym mokrym paskiem rozrządu, skraplaczem klimatyzacji, pompą paliwa. Poza tym producent zaleca wymianę raz na 70 tys. lub 5 lat.
                  Czyli pewnie czeka mnie rozebranie silnika i sprawdzenie każdego elementu?! ????
                  Narazie wystarczy sciągnąć miskę olejową i sprawdzić sitka jak na tym filmie:

                  Napisz proszę jak diagnoza bo ta kontrolka oleju jest bardzo niepojąca.

                  Comment


                  • #24
                    Nie wiem jak w Xgen bo tam z tego co widać są 2 rodzaje kontrolki olejowej...
                    ale w normalnym silniku starszym gdzie kontrolka jest w formie lampki na desce rozdzielczej to system ten nie ostrzega a ledwo powiadamia, że juz mamy kłopot.
                    W 95% zapalanie się tej kontrolki podczas jazdy i zrobienie na niej nawet kilku km to już przytarte panewki conajmniej...
                    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                    Comment


                    • #25

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez oliwia Zobacz posta
                        Jeżeli olej w silniku jest, to chyba niemożliwe żeby nie było smarowania i pozacierały się panewki.
                        Chyba, że jest olej ale nie ma odpowiedniego ciśnienia? ������
                        wystarczy że smok nie ssie i nie podaje na magistrale
                        a dzieje się tak gdy bywa zapchany strzępami paska w 1.0 hondy czy forda (konstrukcja mokrego paska)
                        w życiu widziałem przypadek, że roztargniony mechanik zostawił ręcznik papierowy w misce i smok nie ssał bo sie przepchał - finał taki, że panewki zatarte
                        a przejechane było mało...
                        generalnie jeżli sygnalizuje CI kontrolka, że cos jest z cisnieniem i znane są przyczyny awarii 1.0T to jak już było sugerowane sprawdziłbym miske olejowa, smok itd.
                        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                        Comment


                        • #27
                          Tylko dwie strony powtarza się koleżance to samo, a dalej przeczytać można że jest olej to powinien jeździć, silnik przytarty powinien dawno stanąć , a nowy rozrząd to prezent od aso od serca bo przecież silnik żadnej wady nie ma Każdy chce tylko pomóc i ostrzec przed dalszymi kosztami. Dlatego pisałem wcześniej że nie ruszałbym auta nim się nie wyjaśni czy smok olejowy jest czysty/ drożny.

                          Jak będzie drożny zobaczyć kamerą inspekcyjna tuleje cylindrów czy rys nie ma dla świętego spokoju.

                          Comment

                          Working...
                          X