Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wydech generuje dużo pary na zimnym silniku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wydech generuje dużo pary na zimnym silniku

    Witam , od miesiąca jestem posiadaczem Civic 1.5 sport plus rocznik 2017 z przebiegiem 100 tys. ( wcześniej gen 9 silnik ). Od pewnego czasu obserwuje że z rury wydechowej wylatuje dużo pary na zimnym silniku co jest normalne ( biorąc pod uwagę temperatury poniżej 8 stopni) ale co ważne zjawisko to występuje po przejechaniu 30 km i rozgrzanym silniku . Jestem ciekawy czy ten typ tak ma . Pozdrawiam

  • #2
    Jeśli ci dymi na biało sprawdź kontrolnie czy nie ubywa płynu chłodniczego. Jeśli jest to stricte para wodna to ten typ tak ma. U mnie jest dokładnie tak samo. Miałem tak na fabrycznym wydechu mam tak na customowym wydechu.
    Rano robię trasę do pracy ok.28km (95% trasy to dwupas) - zdarza się że po rozgrzaniu silnika dam mu ostro po garach wtedy jak turbo zbuduje pełne ciśnienie prędkość wylotowa spalin jest tak duża że zostawiam dosłownie chmurę pary a z wydechu wypluwa pojedncze krople wody. (jednorazowo - jak go "przedmucham" to efekt już nie występuje).

    Comment


    • #3
      Za młode auto by zakładać poważną usterkę, ale warto kontrolować stan cieczy chłodzącej jak zasugerował GruberOG. Z opisu wynika że za wolno jeździsz , i podgrzewasz H2O która gromadzi się (naturalnie o tej porze roku) w puszce wydechu, po prostu bujasz się zamiast butować, (oczywiście ironicznie piszę). I GOG dokładnie tak jak się butuje to albo w końcu te wodę wypluje, albo jeśli będzie trasa na szybko to w końcu wysuszy się puszcza wydechu i nie będzie dymić. W tych puszczakach wydechowych jest sporo "watoliny" która ma za zadanie wyciszać ale i trzyma sporo wilgoci.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Kolego wiesz jak brzmi silnik w Twoim aucie na odcięciu? Pewnie nie, to na jakiejś bocznej drodze sprawdź kilkanaście razy jak brzmi "odcina". 1-2-3-4 i powtórka. Zagrzejesz wydech, katalizator przewietrzysz i będzie lepiej. Jak uskuteczniasz ekojazdę to tak się dzieje.
        Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
        Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

        Comment

        Working...
        X