Witam,
Od jakiegoś czasu mierzę się z problemem przelewania silnika paliwem na jałowych obrotach.
Problem pojawia się od czasu do czasu, nie występuje ciągle. Korekty krótkoterminowe STFT wskakują na -25%, LTFT "rośnie" w szybkim tempie.
Kiedy LTFT jest już na poziomie ok. -12% słychać że go "muli" podczas gaszenia i potrzebuje "zakręcić" kilka razy więcej.
Auto raz wpadło w tryb serwisowy i udało mi się odczytać błąd P0172 (fuel system too rich bank 1).
Niestety kod jest dość ogólny i wiele usterek może się pod nim kryć
Wymieniłem stożek w dolocie, wyczyściłem MAF, sprawdziłem cewki, wymieniłem świece, sprawdziłem kompresję (równa na wszystkich cylindrach).
Moje podejrzenia padają na EVAP system lub regulator ciśnienia paliwa w związku że ostatnie dwa razy problem pojawił się:
Raz po zatankowaniu auta do pełna
Drugi raz podczas podjeżdżania na podnośnik u oponiarza (mocne pochylenie auta).
Szperając gdzieś po CivicX forum znalazłem informację że pod kodem P0172 może kryć się:
-Uszkodzony/zabrudzony MAF
-Wadliwy czujnik O2
-Wadliwy czujnik Air/Fuel ratio
-Nieszczelne/wadliwe wtryski
-Zużyte świece zapłonowe
-Zablokowany/zatkany regulator ciśnienia paliwa
-Wadliwy czujnik temperatury płynu chłodniczego
-Wadliwy termostat płynu chłodniczego
-Niesprawny / nieszczelny układ EVAP
Z informacji które odszukałem większość ludzi pisało że wymieniali wtryski....
Jednak nie do końca mi to pasuje bo przebieg dopiero 49kkm, a przelewanie występuje jedynie od czasu do czasu na jałowych obrotach, podczas regularnej jazdy problem w ogóle nie występuje.
Podczas regularnej jazdy na odcinku po powiedzmy ok.10km korekty wracają do poziomu - STFT miedzy +5/-7% LTFT w okolicach -4%/0%.
Czy ktoś może miał podobny problem?
Od jakiegoś czasu mierzę się z problemem przelewania silnika paliwem na jałowych obrotach.
Problem pojawia się od czasu do czasu, nie występuje ciągle. Korekty krótkoterminowe STFT wskakują na -25%, LTFT "rośnie" w szybkim tempie.
Kiedy LTFT jest już na poziomie ok. -12% słychać że go "muli" podczas gaszenia i potrzebuje "zakręcić" kilka razy więcej.
Auto raz wpadło w tryb serwisowy i udało mi się odczytać błąd P0172 (fuel system too rich bank 1).
Niestety kod jest dość ogólny i wiele usterek może się pod nim kryć
Wymieniłem stożek w dolocie, wyczyściłem MAF, sprawdziłem cewki, wymieniłem świece, sprawdziłem kompresję (równa na wszystkich cylindrach).
Moje podejrzenia padają na EVAP system lub regulator ciśnienia paliwa w związku że ostatnie dwa razy problem pojawił się:
Raz po zatankowaniu auta do pełna
Drugi raz podczas podjeżdżania na podnośnik u oponiarza (mocne pochylenie auta).
Szperając gdzieś po CivicX forum znalazłem informację że pod kodem P0172 może kryć się:
-Uszkodzony/zabrudzony MAF
-Wadliwy czujnik O2
-Wadliwy czujnik Air/Fuel ratio
-Nieszczelne/wadliwe wtryski
-Zużyte świece zapłonowe
-Zablokowany/zatkany regulator ciśnienia paliwa
-Wadliwy czujnik temperatury płynu chłodniczego
-Wadliwy termostat płynu chłodniczego
-Niesprawny / nieszczelny układ EVAP
Z informacji które odszukałem większość ludzi pisało że wymieniali wtryski....
Jednak nie do końca mi to pasuje bo przebieg dopiero 49kkm, a przelewanie występuje jedynie od czasu do czasu na jałowych obrotach, podczas regularnej jazdy problem w ogóle nie występuje.
Podczas regularnej jazdy na odcinku po powiedzmy ok.10km korekty wracają do poziomu - STFT miedzy +5/-7% LTFT w okolicach -4%/0%.
Czy ktoś może miał podobny problem?
Comment