Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przelewanie silnika na jałowych obrotach

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przelewanie silnika na jałowych obrotach

    Witam,

    Od jakiegoś czasu mierzę się z problemem przelewania silnika paliwem na jałowych obrotach.
    Problem pojawia się od czasu do czasu, nie występuje ciągle. Korekty krótkoterminowe STFT wskakują na -25%, LTFT "rośnie" w szybkim tempie.
    Kiedy LTFT jest już na poziomie ok. -12% słychać że go "muli" podczas gaszenia i potrzebuje "zakręcić" kilka razy więcej.

    Auto raz wpadło w tryb serwisowy i udało mi się odczytać błąd P0172 (fuel system too rich bank 1).
    Niestety kod jest dość ogólny i wiele usterek może się pod nim kryć
    Wymieniłem stożek w dolocie, wyczyściłem MAF, sprawdziłem cewki, wymieniłem świece, sprawdziłem kompresję (równa na wszystkich cylindrach).

    Moje podejrzenia padają na EVAP system lub regulator ciśnienia paliwa w związku że ostatnie dwa razy problem pojawił się:
    Raz po zatankowaniu auta do pełna
    Drugi raz podczas podjeżdżania na podnośnik u oponiarza (mocne pochylenie auta).

    Szperając gdzieś po CivicX forum znalazłem informację że pod kodem P0172 może kryć się:
    -Uszkodzony/zabrudzony MAF
    -Wadliwy czujnik O2
    -Wadliwy czujnik Air/Fuel ratio
    -Nieszczelne/wadliwe wtryski
    -Zużyte świece zapłonowe
    -Zablokowany/zatkany regulator ciśnienia paliwa
    -Wadliwy czujnik temperatury płynu chłodniczego
    -Wadliwy termostat płynu chłodniczego
    -Niesprawny / nieszczelny układ EVAP

    Z informacji które odszukałem większość ludzi pisało że wymieniali wtryski....
    Jednak nie do końca mi to pasuje bo przebieg dopiero 49kkm, a przelewanie występuje jedynie od czasu do czasu na jałowych obrotach, podczas regularnej jazdy problem w ogóle nie występuje.
    Podczas regularnej jazdy na odcinku po powiedzmy ok.10km korekty wracają do poziomu - STFT miedzy +5/-7% LTFT w okolicach -4%/0%.

    Czy ktoś może miał podobny problem?

  • #2
    A odepnij sondę A/F silnik wejdzie w tryb serwisowy i obczaj wtedy czy lepiej pracuje
    4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

    If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
    Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


    Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

    Comment

    Working...
    X