Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pomarańczowa kontrolka oleju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pomarańczowa kontrolka oleju

    Ostatnio podczas delikatnej jazdy usłyszałem to charakterystyczne piknięcie sygnalizujące np zapalenie się rezerwy paliwa albo płynu do spryskiwaczy. Zerknąłem na licznik i był tam na pomarańczowo jakiś komunikat nie zdążyłem zobaczyć jaki dokładnie ale jakiś symbol 4 liter chyba. Od razu zniknął i następnie na 2-3 sekundy pojawił się symbol olejarki na pomarańczowo. Nie jestem teraz pewny, to było podczas ruszania że skrzyżowania, ale wydaje mi się że przez chwilę jak by auto było przyduszone na mocy, około sekundy dosłownie. Przebieg obecnie to około 50 tys. Olej Shell 0w30 w specyfikacji C2. Olej delikatnie ponad maxa na miarce.
    Następnie przejechałem 150 km i nic się nie działo.
    Co to może być i czy się martwić?
    Last edited by Fireblade929; 09-10-2023, 11:36.

  • #2
    Czy był już wymieniany pasek rozrządu ? Jak nie to smok olejowy do sprawdzenia

    Comment


    • #3
      Paska jeszcze nie wymieniałem. Też o tym pomyślałem. Tylko czy przy braku ciśnienia nie było by kontrolki na czerwono z braku ciśnienia? Przy braku ciśnienia zapali się na pomarańczowo?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
        Paska jeszcze nie wymieniałem. Też o tym pomyślałem. Tylko czy przy braku ciśnienia nie było by kontrolki na czerwono z braku ciśnienia? Przy braku ciśnienia zapali się na pomarańczowo?
        Chyba masz rację. Chociaż przy tych nowych samochodach to nic nie wiadomo. Ja bym pojechał na sciągnięcie miski olejowej o ile to nie za dużo kosztuje.

        Comment


        • #5
          pojawił się symbol olejarki na pomarańczowo
          Niski stan lustra oleju sprawdź poziom oleju i ewentualnie uzupełnij do max i tyle, jeśli się powtórzy to może być coś nie halo z czujnikiem poziomu oleju w misce, może nie łączyć lub świrować sam czujnik.
          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

          Comment


          • #6
            Przeciez w pierszym poście napisał wyrażnie że poziom oleju jest nienacznie ponad stan to co ma dolewać?

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Mariusz -TT Zobacz posta
              Przeciez w pierszym poście napisał wyrażnie że poziom oleju jest nienacznie ponad stan to co ma dolewać?
              Koleś weź na wsztrzymanie bo tego typu odpowiedzi nic nie wnoszą. Może nie zauważył udzielając odpowiedzi ale przynamniej próbuje pomóc, dać jakąkolwiek wskazówkę, a Ty piszesz banialuki. Nabijasz sobie posty?

              Comment


              • #8
                Na razie przejeachałem jakieś 400 km od tego czasu i kontrolka się już nie zapalała. Mam nadzieję że powodem nie jest ten nieszczęsny pasek rozrządu w tym silniku albo szykująca się poważna awaria...

                Comment


                • #9
                  Ja bym się tym już interesował i założył poprawiona wersje rozrządu, a nie czekał na najgorsze.
                  Bez powodu lampka się nie zapaliła, a jak wygląda smok olejowy nie dowiesz się bez rozbiórki

                  Witam dziś w mojej Hani wystąpił problem nie wiem na ile na razie groźny, ale jadąc zauważyłem że przy niższych obrotach np. przy redukcji biegu i obrotach w granicach 1500obr. Lekko szarpała i jak by miała mniej mocy. Po przyjeździe i późniejszym ponownym odpaleniu wyskoczula już choinka z kontrolkami od ACC po wyłącznik świateł i migająca kontrolkę silnika. Silnik tez na biegu jałowym jak by nie równo pracował. Po kilku godzinach po odpaleniu bo musiałem auto przeparkować wyskoczyła już


                  Zobacz przebiegi z trzech ostatnich stron.

                  Comment

                  Working...
                  X