Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Układ dolotowy Powietrza 1.5T - PRL jaka alternatywa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
    Zamiast SHORTRAMa można iść w CAI, (potencjalnie, CAI zawsze niby daje największe przyrosty - tak było przynajmniej w N/A) który idealnie pasuje do Xgen bo wystarczy zrobić nawiew z kratki a kałuże niegroźne bo stożek od strony środka ulicy.
    napisałem, że CAI idealnie pasuje do Xgen bo wystarczy nawiew z kratki pociągnąć. A kałuże niegroźne nie dlatego, że nawiew z kratki a dlatego, że stożek umiejscowiony od środka osi ulicy - większość kałuży na drogach jest przy prawej stronie i są głębsze i tam istnieje ryzyko wjechania w głębsza wodę i zassania wody.
    Przy umiejscowieniu od strony osi jezdni prawdopodobieństwo jest mniejsze dodatkowo stosując sie do tego
    Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
    Trzeba po prostu mieć z tyłu głowy że posiada się stożek i widząc dużą kałużę należy przejechać powoli.
    nic złego nie powinno sie wydarzyć
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • #17
      mowa o tej kratce prawda ? zdejmowaliscie zaslepke do postaci jak na fotce czy wierciliscie dodatkowe dziury ?

      Screenshot 2025-05-27 105014.jpg

      Comment


      • #18
        Ja bym tej osłony nie ruszał. O ile nie masz wersji za Stanów to za tą atrapą jest bodajże radar.

        Comment


        • #19
          A ty @Frędzel jak u siebie rozwiazales ? Czy zamkniete zostawiles ?
          Last edited by radex99; 27-05-2025, 12:03.

          Comment


          • #20
            Pytanie czy to jest w ogole konieczne i czy nie jest to przerost formy nad treścią. Nie mieszkamy w Nevadzie gdzie non stop są pierońskie upały.

            Mam Shortram-a z K&N i IC z Fmic-a. Temperatury monitoruje sobie "live" na TunerView.

            Przy temperaturze zew. ok.30stopni za intercoolerem mam ok.32-33stopnie (przy prędkości 100-110km/h) bez względu czy zaraz za stożkiem mam 40st czy 70+ stopni. W 1.5T nie ma to większego znaczenia czy masz CAI czy shortram czy tylko wkładke z K&N do fabrycznej puszki. Różnice w przyrostach miedzy nimi są kosmetyczne. Jeśli chodzi o temperaturę powietrza to 95% roboty robi IC.
            Na co warto jednak zwrócić uwagę to na to że nie powinno się tego auta pałować jak już masz powyżej 42stopni za IC.(info które potwierdziło mi 2 tunerów)
            Last edited by GruberOG; 27-05-2025, 12:41.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez GruberOG Zobacz posta
              W 1.5T nie ma to większego znaczenia czy masz CAI czy shortram czy tylko wkładke z K&N do fabrycznej puszki. Różnice w przyrostach miedzy nimi są kosmetyczne. Jeśli chodzi o temperaturę powietrza to 95% roboty robi IC.
              zgadzam si z przedmówcą i mam zdanie, że inwestycja jakis grubych PLN w ten temat jest zwyczajnie bezprzedmiotowa
              jak juz to bym zrobił shorta jakiegos na markowym stożku cos na kształt tego by miało odizolowanie od komory i wlot od przodu https://pl.aliexpress.com/item/10050...martRedirect=y

              i ewentualnie w ramach dodtku żeby był wiekszy nawiew dołozył to https://pl.aliexpress.com/item/10050...Cquery_from%3A
              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

              Comment


              • #22
                No tak jadac trasa masz przewiew roznice sa kiedy poruszamy sie wzglednie wolno, to puszka sie nagrzeje. Planuje ICka wymieniec ale przy okazji rozbebeszenia tez bym dolot zmodyfikowal rozkminiam wlasnie czy w tych shortramach ta obudowa rzeczywiscie cos daje, chociaz 550zl za fmic to nie duzy piniondz, co tym bardziej podnosi smaczek. Kiedy auto jest wychlodzone naprawde ladnie sie zbiera ale wtedy BARDZO szkoda przyspieszac. a jak w korku sie wygrzeje to juz jechac mniej chce .

                Comment


                • #23
                  Robiłem takie puszki. I taki box można okleić ładnie jakąś folią termo. Wtedy względnie ta puszka nie nagrzewa się tak bardzo a chłodniejsze powietrze z wlotu cyrkuluje. Nie są to jakieś wielkie różnice ale są zauważalne. Kiedyś nawet to mierzyłem na zwykłych termometrach dawne młodzieńcze czasy i różnica była tylko czy gra warta świeczki?
                  Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                  Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                  Comment


                  • #24
                    dzis jechalem miastem: 22 stopnie temp wedle auta, IAT1 32, a IAT2 27, poogladalem te miejsce swiatlo z zewnatrz nie dochodzi mala szparka nad chlodnica , dlatego pewnie sie tak gotuje tam, jakby dobrze zrobic wyprowadzenie moze by bylo lepiej, dla 11 tki elegancko to zrobili: https://unity-performance.com/produc...15t-si-integra
                    czesciej jednak jezdze na miescie

                    nawet wymieniajac ICek IAT2 nie bedzie nagle 20st z tych 32 chyba ze sie myle (i tak planuje IC)?

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                      11 w serii ma cos podobnego
                      po założeniu wkładki na zimnym słychać tam ssanie jak przy stożku
                      IMG_20230813_180618 (1).jpg
                      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                      Comment


                      • #26
                        Wymyslilem sobie takie DYI. chcialem zapytac sie o zdanie, moze widzicie jakies wieksze problemy.

                        wychodzilbym od puszki jak to w ShortRam kupione z za wielkiej wody:
                        Screenshot 2025-06-09 111212.png

                        uszczelnil bym tyl, np sylikonem wysokotemperaturowym, na froncie dolozylbym plytke z aluminium ale zeby zostalo np 3mm szparka reszta zaslepiona.

                        u dolu dalbym okragly otwor i tam dal np taki przewod do dołu:

                        Screenshot 2025-06-09 111953.png

                        w jednej z opcji niech se wisi za zderzakiem, jak tez inne rozwiazania CAI,
                        ale tez mysle czy by nie nie dac tam aluminiowego trojnika, z jednej (mniejsza srednica) strony w dol albo bok do podlogi a frontem rura lub przewodem do zderzaka i zakonczyc czyms takim:

                        Screenshot 2025-06-09 112358.png

                        mile widziane opinie

                        Comment


                        • #27
                          Mocowo nic Ci to zmieni. IC robi 99% roboty jeśli chodzi o temperatury.
                          Czy będziesz miał shortrama, CAI czy samą wkładkę z K&N różnice nie będą zauważalne. (może 1-3 koni różnicy)

                          Comment

                          Working...
                          X