Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

GPF a LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • GPF a LPG

    Rozważam civica x gen oczywiście benzyna.
    Samochód zamierzam zaopatrzyć w instalację lpg'
    W związku z tym pojawia się problem doboru oleju do w/w konfiguracji.
    Jak pogodzić GPF czyli stosowanie olejów niskopopiołowych z lpg, gdzie zalecane są oleje o wysokiej zawartości popiołów'
    Może ktoś miał lub słyszał jak to zostało rozwiazane.
    Czy GPF szybko dokona żywota jak będzie zalewany olejem wysokopopiołowym?

  • #2
    Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
    Czy GPF szybko dokona żywota jak będzie zalewany olejem wysokopopiołowym?
    o tym jest cała debata olejowa 17,500 wpisów ..ale żadnego, ... ani jednego że po nalaniu A3/B3 komuś się zatkał.
    Dla jasności o tym GPF, jak to działa, kiedy wypala spaliny? ... Po pierwsze jest to inaczej niż w dieslach, bo w dieslu dpa podniesienia temp. wypalania sadzy dawkowane jest paliwo ON co powodowało podnoszenie się poziomu oleju w silniku.
    W benzyniaku z GPFw celu podniesienie temp. aby wypalić spaliny podnoszony jest w mieszance ładunek powietrza, to uboga mieszanka powoduje podniesienie temp. spalin. A jak podniesienie temp. za pomocą ubogiej mieszanki to zawory dostają popalić, do tego lpg sprzyja dodatkowo podnoszeniu temp czyli z GPF źle a z lpg jeszcze gorzej dla zaworów.
    Sadza/spaliny w GPF usuwane są na bieżąco, to nie jest jak w dieslu że jest co jakiś czas "notlauf" dowala paliwem by podnieść temp. w GPF tak nie ma. Usuwanie zanieczyszczeń działa cały czas.
    Skoro usuwanie zanieczyszczeń działa cały czas, to jak można zatkać coś? co jest usuwane na bieżąco w trybie non stop.
    Poza tym chyba każdy widział ile jest sadzy w spalinach diesla? a ile popiołu w benzyniaku? ... widział ktoś rurę w benzyniaku np w takim CC900? ..jak widział to widział tam odłożony popiół? to niech tu nam pokaże,... bo ja nie widziałem, może ktoś widział w hondzie?
    Więc dlatego nie ma informacji o wypalaniu, czyszczeniu i usuwaniu spalin trybie "wypala się", bo to działa non stop.
    Wtrysk bezpośredni który tworzy popioły (z paliwa) nie z oleju, jest powodem zastosowań GPFa i olejów niskopopiołowych. Lepiej by było zastosowac paliwo niskopopiołowe wtedy by GPF ani eko oleje nie były by potrzebne.
    luźny41, paradoks polega na tym że w Eko silniku z bezpośrednim wtryskiem generującym popioły chcesz zastosować olej tradycyjny popiołowy (A3/ lub A5) który sprzyja i pożądany jest dla gniazd i zaworów, ale nie wpisuje się w Eko charakter tego pojazdu (GPF i bezpośredni wtrysk).
    Zatem coś, kosztem czegoś, bo nie idzie tego pogodzić. Czujesz...
    Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
    Czy GPF szybko dokona żywota jak będzie zalewany olejem wysokopopiołowym?
    No czekaj nie bardzo tak, silnik jest zalewany paliwem popiołowym, nie olejem popiołowym.
    Można by było się zastanowić nad tym wtedy (rozważając to co piszesz) że silnik twój bierze olej rzędu 1L na 1000km, lub więcej... wtedy tak, ...wtedy można mówić że GPF będzie musiał sporzyć ten przepalony olej popiołowy... więc wtedy przy takim poborze oleju ...może mu zaszkodzić.
    Natomiast jesli twój silnik zalewany jest PB popiołowym (z domieszką wyciągu z roślin jak to obecnie mamy) ale ... twój motor na razie nie bierze oleju, czyli nie dolewasz oleju, czyli nie leci olej przepalony do wydechu czyli nie ma tam ładunku popiołu ze składu oleju to olej ten nie ma wpływu na zapchanie GPF, bo go fizycznie tam nie ma. Udziału popiołów z spalonego oleju niema, bo jak go nie przepala to skąd ten popiół tam ma być ? .
    Oczywiście producent bierze to pod uwage że silniki dowsowzingowe prędzej czy później będą pożerać olej zatem będzie zwiększony udział popiołu w wydechu bo i z paliwa i z przepalonego oleju. Zatem w IO pisza od razu dmuchając na zimne "lej bez popiołowy".
    Zatem, póki on oleju nie bierze to wskazane jest przy LPG olej korzystny dla układu (gniazda zawory) popiołowy, będzie on (silnik działał dłużej), jeśli zalejesz od razu bezpopiołowy to gniazda i zawory szybciej "się zmęczą" będzie brał olej prędzej.
    Zostaje rozważanie czy chcesz szybciej zużyć zawory i gniazda co spowoduje podbór, a wtedy będzie brał olej i będizesz musiał mieć olej niskopopiołowy.
    Czy lepiej dobry popiołowy olej by jak najdłużej i jak najmniej brał tego oleju? ... bo w końcu i tak będzie go brał, to wtedy przejdziesz na niskopopiołowy gdy udział popiołów z powodu zwiększonego zużycia oleju w wydechu wzrośnie.
    Na korzyść olejów popiołowych jeszcze jest fakt że LPG nie zostawia żadnych popiołów zatem udział popiołu w wydechu jes żaden, do tego jeśli silnik nie bierze oleju to udział oleju popiołowego w wydechu jest znikowmy luz żaden.
    Na LPG olej jak zauważysz jaśnieje nie ciemnieje, mały jest udział popiołu w oleju a większy jest udział H2O w oleju.
    Tak to widzę.
    Nie dałem odpowiedzi, w co pójść? i nie mówię co nalać? .... temat "Jaki olej do GPF" podejmował ten problem, stanęło na tym że dla spełnienia wymagań i dla swoich oczekiwań, to była konkluzja taka by iść w oleje z oznaczeniem ACEA A3/B3 C3. Są takie oleje (jest ich niewiele) ale są, które pokrywają te Normy. To chyba zabiegi wychodzące na przeciw takim kliemtom , bo generalnie sa to Normy stojące w sprzeczności z sobą. Bo nie wiadomo czy ten olej to będzie bardziej popiołowy czy mniej popiołowy, no bo jak można powiedzieć że olej popiół Ma i Nie ma ... no a tak wynika z tej informacji .
    W Tabeli Grzecha są podane takie oleje , są osoby które takie oleje stosowały.
    Last edited by rambo7; 19-01-2022, 13:49.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzięki Rambo. Liczyłem na odpowiedz od Ciebie
      Po Twoim wpisie i jeszcze jednym od forumowicza,który otrzymałem na priv. Równie rzetelnym i konkretnym mam troche jaśniej w głowie.
      Licze że odpisze ktoś kto używa oleje a3/b4 C3.
      Jak myślicie czy zawory poddane działaniu wyższej temperatury przez lpg i ubogą mieszanke dadzą radę?
      O jakość instalacji,montaż i regulację się nie martwię. Bo zrobi to to ktoś, kto zna się na tym i nie takie samochody robił.
      Last edited by luzny41; 22-01-2022, 12:12.

      Comment


      • #4
        silnik ten który chcesz zagazować jest na wtrysku bezpośrednim, a słaba strona tego rozwiązania to generowanie w sposób naturalny w wyniku spalania mieszanki popiołu i nagaru z paliwa... a nie z oleju. Tak? - tak. No... więc jeśli silnik oleju (jeszcze) na tym etapie jego kondycji nie przepala, to i popiołu tam nie ma. Jak zacznie brać olej to tam będzie,... i taki olej popiołowy + paliwo PB będzie być może (tego nikt tnie wie, ani użytkownicy ani serwisy ani sami producenci, nie ma żadnych na to dowodów na razie) że komuś GPF się zatkał .
        Stąd, jeśli w silniku z bezpośrednim wtryskiem PB, zastosujesz nie PB a LPG to nie ładujesz popiołu, już na tym etapie go tam nie ma, więc może byc konfiguracja:
        - paliwo bez popiołowe + olej bezpopiołowy = super czyste spaliny, GPF nie zobaczy grama popiołu, ale kosztem mniejszego chłodzenia gniazd i zaworów z uwagi na barak w oleju fosforu i siarki (oleje popiołowe) które to jest korzystne dla silnika. A jak mówię oleju nie bierze to i też go GPF nie zobaczy bo żeby tam był popiół to i skądś on być musi. Przecież nie z znikąd.
        - paliwo bez popiołowe + olej normalny = super czyste spaliny, GPF nie zobaczy popiołu tak długo jak długo silnik nie będzie brał oleju. Z LPG popiołu = 0% z oleju popiołu odpowiednio do poboru oleju, czyli jakiś tam udzia %. Pomyśl tylko że popiół w PB masz cały czas, więc ograniczając PB do 0, na rzecz LPG to popiołu 0, czyli wyłączyłeś główną przyczynę gromadzenia się popiołu i nagaru.
        Silnik ten i technologia bezpośredniego wtrysku jest projektowana dla PB i fla PB sa przyjęte wyniki analiz spalin.
        Na przeglądzie wyniki nawet na oleju normalnym bez poboru 1L/1000km to wyjdą poniżej możliwości pomiarowych urządzenia pomiarowego. Z wydechu będzie więcej H2O wylatywać niż spalin do analizy.

        Edit:
        Cokolwiek nie poczytasz o tym ile jest popiołu w LPG to będzie pisać tak:
        Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o LPG używanym jako paliwo do napędu samochodów (autogazie), koniecznie przeczytaj cały artykuł.

        LPG spala się w sposób relatywnie czysty, bez dymu i popiołów. Przyczynia się do powstawania mniejszych ilości szkodliwych substancji.

        Stosuj dobry olej do ochrony silnika! ja osobiście nie polecam olejów bezpopiołowych a już absolutnie nie polecę do LPG.
        Z uwagi na udział H2O w spalinach olej będzie tracił własności być może nawet szybciej - jeśli będzie przewaga jazdy po mieście, stąd nawet bym poszedł w olej nie za drogi ale częściej wymieniał góra co 12 tys km.

        Last edited by rambo7; 22-01-2022, 12:36.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          jeszcze jest jedna kwestia, o której nie znalazłem żadnych wiarygodnych materiałów i wiedzy.
          W związku z tym że masz GPF a co za tym idzie "suchy" proces wypalania popiołu, który realizowany jest w tym aucie na bieżąco (realizuje to sterownik) Ty nawet nie wiesz kiedy, a działa to tak, że sterownik zmienia mieszankę na tzw. ubogą - czyli zwiększa udział powietrza czym podnosi temp. w GPF w celu wypalania popiołu.
          To teraz zastanówmy się co się tam może dziać? Ładunek Paliwa LPG bez popiołu podniesienie temp. spalin, to ma wpływ na podniesienie temp. w gniazdach zaworowych (bo przy LPG temp jest wyższa niż przy PB) do tego nie ma skąd być tego popiołu bo i oleju silnik powiedzmy nie bierze, to co się dzieje w procesie wypalania czegoś ...czego nie ma ?
          Wypala się popiół którego niema, czyli podniesiona temp wypala ścianki GPFa do tego uboczny produkt spalania H2O będzie sprzyjało czemu?
          Ten proces się realizuje bez udziału popiołu, ja nie wiem czy to jest dobre dla GPFa? To tak jak byś czyścił garnek który nie jest przypalony a czysty i cały czas podgrzewany na gazie do 500stC... i co chwilę czyszczony, no, chyba on się zacznie robić fioletowy i zacznie go "jeść" bo na ściankach nie ma "filmu" popiołowego ...
          Żeby nie było po jakimś czasie że brak popiołu spowodował jakieś uszkodzenia GPFa ,
          Cały pomysł z GPF jest dla PB bo w PB mamy popiół, i Normy spalin są pod PB a nie pod LPG.
          Trochę to tak przewrotnie, ale może się okazać że LPG nie sprzyja GPFowi. Tak samo jak wcześniej nie sprzyjał katalizatorom (skracała się ich żywotność) bo się wypały od zbyt wysokich cyklów w różnicach temp.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            No muszę się poradzić mojego gazownika, czy montował lpg do aut z GPF?
            I jak dużo mają nalatane kilometrów w takiej konfiguracji?
            O ile dobrze kojarze to GPF są montowane od około 2018r. A pierwszy był mercedes w 2014r
            Bo istotne jest co poruszył Rambo "wypalanie przez gpf nieistniejącego popiołu"
            Pozostaję jeszcze kilka wątpliwości zanim zrobię zamianę.Prostego,niezawodnego,trwałego 1,8 na nowy 1,5 który mam nadzieję też taki będzie.


            Może jednak troche tego popiołu tam bedzie.
            Bo przy istalacji lpg i silniku z wtryskiem bezposrednim na kilka cykli gazu jest cykl spalania benzyny
            Czyli nie jest tak ze auto lata sobie tylko na lpg. Do tego dochodzi czas jazdy na benzynie do momentu przełaczenia na gaz,
            Last edited by luzny41; 22-01-2022, 17:54.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
              muszę się poradzić mojego gazownika, czy montował lpg do aut z GPF?
              a tak naprawdę czy widział głowicę w rozebranym silniku z bezpośrednim wtryskiem, i np ile tam jest nagaru po np 50 tys km na gazie? ... może widział?... byle nie słyszał/. lepiej jak by widział . Raczej trudno oczekiwać że widział bo za młode to auta, no ale może jakiś Vag się rozleciał i widział .
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                Bo przy istalacji lpg i silniku z wtryskiem bezposrednim na kilka cykli gazu jest cykl spalania benzyny
                Czyli nie jest tak ze auto lata sobie tylko na lpg. Do tego dochodzi czas jazdy na benzynie do momentu przełaczenia na gaz
                Że jak te cykle wyglądają ? z tego co piszesz wybierasz prosta instalację czyli masz 20% dotrysku PB właśnie po to żeby chłodzić gniazda zaworów.


                Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                Pozostaję jeszcze kilka wątpliwości zanim zrobię zamianę.Prostego,niezawodnego,trwałego 1,8 na nowy 1,5 który mam nadzieję też taki będzie.
                Dlatego ja wybrałem X z silnikiem na pośrednim wtrysku
                Civic X 2.0 USA

                Comment


                • #9
                  No niestety sprowadzony, nie wiadomo w jakim stanie był wcześniej, czy pływał albo szkoda całkowita nie wchodzi w grę.
                  Poza tym auta kupuję zawsze na kilka lat. A wolnossak to niestety już przeżytek. Co prawda pancerny,trwały,bezawaryjny nie pociągający kosztów ale jednak.
                  Motoryzacja idzie do przodu i jednak takie turbo ze wszystkimi minusami to jednak jest to.
                  Zobaczę czy uda się coś kupić w sensownej cenie. Bo patrząc na ceny to niektórzy w kosmos odlecieli.

                  Comment


                  • #10
                    A nie jest to tak, że jeśli się wypala to sądzę( w ON)a nie popioły , bo te to chyba nie da się wypalić. Np w piecu można wypalić sądzę wysoka temper. ale popiołu z węgla czy drewna nie wypali.
                    Przy PB to sadzy chyba niewiele.

                    Comment


                    • #11
                      To jak chesz iść do przodu do kupuj hybrydę. Silnik z turbina to już przestarzała jednostka.

                      A to że nie ma w UE tego silnika to raczej kwestie ekologii a nie jakieś jakaś innowacja.
                      Tak samo z nowym modelem już tylko hybrydy a USA dalej stare sprawdzone 2.0
                      Civic X 2.0 USA

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rm_125 Zobacz posta
                        To jak chesz iść do przodu do kupuj hybrydę. Silnik z turbina to już przestarzała jednostka.

                        A to że nie ma w UE tego silnika to raczej kwestie ekologii a nie jakieś jakaś innowacja.
                        Tak samo z nowym modelem już tylko hybrydy a USA dalej stare sprawdzone 2.0

                        Tak, Honda sie elektryfikuje w EU z uwagi na regulacje dot. emisji, zeby nie dopłacać jeszcze więcej niz teraz (bo hybrydy i tak mają wyższą emisję i wpadają w kary, stąd kupowanie emisji od Tesli)

                        Turbo w hybrydzie sie srednio sprawdza z uwagi na cykle uruchamiania i gaszenia, stąd w hybrydach wolnossak - szczegolnie, w sytuacji jak w Hondzie, gdzie spalinówka jest bardziej agregatem a napęd realizuje elektryk

                        Stare sprawdzne 2.0 podobnie jak w X jest tylko w dolnych biedawersjach zarowno w hatchu jak i sedanie. Pamietajmy, że w USA civic to taka nasza Skoda dla niektorych ma byc tani i jezdzic. Więcej nie oczekują.

                        W Azji i Australii X był dostępny z kultowym w niektórych kręgach R18
                        obecnie, XI w AUS tylko 1.5T + zaraz bedzie hybryda.

                        Comment

                        Working...
                        X