Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana rozrządu w 1.0.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Szef mojego serwisu(spoko gość) mówił, że mechanik który trochę się zna na mechanice da rady to wymienić bez żadnego problemu i specjalnego sprzętu bo nie jest to wogole skomplikowane, widząc zdjęcia z jego pracy.... mówił prawdę . Więc te
    chore kwoty ktore wymyślają , są aby wydoić i zarobić proste. Też powiedziałem mi, że honda nie ma za dużo usterek i nie mają na czym uczyć nowych mechaników, ani też nie mają na czym zarobić, więc kasuja jak za zboże

    Comment


    • #92
      Ma ktoś manuala jak to się wymienia? Jeśli tak to prośba o zamieszczenie.

      Comment


      • #93
        Bajki opowiadasz. Wymiana trwa minimum 6 roboczogodzin (rozrząd od strony grodzi silnika).

        Comment


        • #94
          Zamieszczone przez A-Max Zobacz posta
          Bajki opowiadasz. Wymiana trwa minimum 6 roboczogodzin (rozrząd od strony grodzi silnika).
          bzdura
          jestem lajkonikiem ale żaden z silników hondy, które dotychczas rozbierałem (seria D, seria B, seria K) nie miał rozrządu od strony grodzi. Dlatego, że silniki te (jaki i 1.0 o którym jest temat) stoi POPRZECZNIE w stosunku do auta. Wyjątkiem są silniki V6 z legenda które mają inną konstrukcję. Natomiast wszystko inne w hondzie stoi poprzecznie i rozrząd jest po lewej stronie (stojąc do auta przodem) od strony kielicha co widać i na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=ywCpicvVtPM
          poza tym... roboczogodziny w ASO musza się zgadzać a mechanik który się zna robi jak chce - nie liczy roboczogodzin. Pierwszy rozrząd robił 10 godzi a w obecnej chwili może i robi w 4ry... bo ma wiedze i doświadczenie, odpowiednie narzędzia i ludzi... Nawet jak nie zrobi w 4ry a w 6 to co to zmienia.... nic...
          Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
          Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

          Comment


          • #95
            Zamieszczone przez A-Max Zobacz posta
            Wymiana trwa minimum 6 roboczogodzin (rozrząd od strony grodzi silnika).
            Hmm o jakim aucie piszesz? Bo raczej nie o Civicu 1.0T. Od strony grodzi to masz rozrząd w niektórych BWM, AUDI, że trzeba skrzynię zrzucać, albo cały silnik wyciągać.. tam to minimum 6 godzin jak nic.. ale w 1.0T ? 3-4h. Robota pewnie podobna jak w silniku Opla 1.0XEP
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #96
              "Robota pewnie jak w silniku Opla" Pewnie czy na pewno lub ewentualnie może, a morze jest szerokie i ... itd. Spokojnie ja mam 1.5, a 1.0 jak kupowałem Civica mi odradzono ze względu na obsługę rozrządu właśnie ze względu za koszty/a (otrzymałem informację w ASO o rozrządzie z przodu czyli od tyłu lub na odwrót) . W związku z tym zamiast brać 1.0 Executive na pasku kupiłem 1.5 Soprt na łańcuchu i z tej perspektywy to mogę . Mało tego przy odsprzedaży to do 1.5 będą kolejki nie do 1.0 + CVT będące gwoździem programu" Amen.
              Last edited by A-Max; 03-04-2022, 15:54.

              Comment


              • #97
                Zamieszczone przez A-Max Zobacz posta
                odradzono ze względu na obsługę rozrządu właśnie ze względu za koszty/a (otrzymałem informację w ASO o rozrządzie z przodu czyli od tyłu lub na odwrót) .
                tak się rodzą bajki.. nie wiem-nie znam się (mimo że Ci pokazałem gdzie jest rozrząd) ale nadal powielam głupoty bo "ktoś, cos powiedział".
                Kłopot z tym rozrządem jest/bywa - opisany na forum. Natomiast umiejscowienie jego jest normalne jak i wymiana podobnie pracochłonna co na poziomie klasycznej wymiany rozrządu w hondzie serki D,B,K.
                Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                Comment


                • #98
                  W książeczce gwarancyjnej jest podana wartość roboczogodzin na wymianę paska rozrządu w 1.0 T. Będzie tego blisko 6 godzin a przecież tych wartości nie układało sobie ASO tylko producent.

                  Comment


                  • #99
                    Szanowny Lcfr ty wiesz swoje, co jak rozumiem polecasz traktować jako prawda objawioną bo "wiesz i się znasz" a co za tym idzie żadnych głupot nie powielasz w przeciwieństwie do nieogarniętych bajek opowiadaczy - takie polskie piekiełko. Forum jest jednak do czegoś innego prawda ?.
                    Last edited by A-Max; 04-04-2022, 12:26.

                    Comment


                    • Z ciekawości dzwoniłem do różnych ASO o cenę wymiany rozrządu , to w jednym ASO gościu mnie przekonywał że rozrząd jest od strony skrzyni biegów i jest kupę roboty.
                      Po podaniu przykładowego VIN i sprawdzeniu w serwisówce, przyznał że jest po lewej stronie i czas wymiany to ok 6 godzin. Podał cene 2500 zł ale chyba się pomylił. (To było w Listopadzie 2021 ASO Opole).

                      Comment


                      • Wystarczy wygooglać sobie silnik 1.0t i ewidentnie widać, że rozrząd jest po boku, a to co napisał Lcfr silnik jest montowany POPRZECZNIE, to nie ma innej po postu opcji.

                        Comment


                        • Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości, pozwoliłem sobie zacytować post kolegi andi'ego, post #48 w tym wątku, jest tam zdjęcie i poniższy komentarz:

                          Zamieszczone przez andi23ct Zobacz posta
                          Siemanko, odebrałem Hankę z serwisu, więc tak, pasek rozrządu i pasek od pompy olejowej był w super stanie, mogłem spokojnie dojezdzic do interwału.... Ale wymienione jest i teraz znowu mogę atakować kolejne 100 tys km trafiłem na serwis hondy który podchodzi do klienta jak do króla mało gdzie tak traktują człowieka jak w tym serwisie. Dostałe obszerne informacje jak co gdzie i kiedy i też sesje zdjeciową od samego szefa tej firmy ten też szef powiedział, że nie ma problemu z wymianą tego paska, bo nic skomplikowanego tam nie ma, więc każdy ogarnięty mechanik to wymieni. Dostałem nowy pasek rozrządu jest trochę inny niż oryginalny bo ma taką dziwna powłokę od środka i nowe koło zębate które miało sprawiać problemy z paskiem. Także więc fotorelacją dzielę się z Wami:
                          ff1.jpg
                          Last edited by Grzechu; 04-04-2022, 14:05.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości,
                            Tutaj wątpliwości powinien rozwiać ktoś kto fizycznie taki pasek wymienił. Dla szefa może nie ma problemu z wymianą ale na pewno jest to działanie pracochłonne bo przecież producent nie przeznaczył na to z sufitu tyle roboczogodzin. Zresztą cała rozpiska roboczogodzin przy czynnościach serwisowych ma sens. ASO zarabia na serwisie ale na stawkach roboczogodziny a nie na czasach robocizny które ustalił producent. To tak odnośnie tego że biorą jak za zboże.
                            Last edited by Stach13; 05-04-2022, 11:06.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                              jest to działanie pracochłonne bo przecież producent nie przeznaczył na to z sufitu tyle roboczogodzin.
                              W to nie wątpię, sam fakt, że trzeba odkręcić metalowy dekiel, świadczy o tym, że jest tam trochę śrubek, dodatkowo nie wiadomo ile osprzętu, do tego, należy zdemontować, na pewno koła pasowe, może pompę wody i jakieś przewody, nie widziałem tego silnika, to ciężko powiedzieć, co tam jest. Mi ten silnik kojarzy się z moim silnikiem w Oplu 1.0, przy nim jest podobna robota, trzeba spuścić płyn chłodniczy, trzeba zdemontować koła, pompę wody, czujniki, zdjąć dekiel, odkręcić ślizgi, napinacz, koła rozrządu.. roboty jest spokojnie na 6h, ale da się to zrobić, to samo w Hondzie, ogarnięty mechanik powinien sobie z tym poradzić. Trzeba zaznaczyć, że trzeba mieć też blokady rozrządu, być może wału korbowego, na rysunku wyżej, nie wiem czy ktoś zauważył, ale mechanik z ASO wałki rozrządu zablokował wiertłami pełna profeska..
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                W to nie wątpię
                                O to mi właśnie chodziło, a Ty ująłeś to fajnie technicznie

                                Comment

                                Working...
                                X