Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Spadek mocy Honda Civic X 1.5 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Spadek mocy Honda Civic X 1.5 turbo

    Witam.
    Może krótko opiszę sytuacje, a potem zadam pytania.
    Mam Hondę X generacji 1.5 turbo CVT prestiż z 2019 roku. Przejechałem już tą Honda 17.700 km. Do dnia dzisiejszego Honda chodziła rewelacyjnie. Prędkości osiągałem ponad 210 km/h. Do 100 km rozpędziłem się w 6,5 sekundy. Nigdy nic nie modyfikowałem. Tak jeździła od nowości. Pojechałem dzisiaj do serwisu Hondy na 2-gą wymianę oleju ( wymieniam olej między 8 a 10 tysięcy km), i po tym serwisie, kiedy wyjechałem na autostradę nie mogłem auta rozpędzić do 140km. Maksymalna prędkość jaką osiągnąłem to 140 km po około 25 sekundach. Totalna masakra. Kiedy się zatrzymałem i sprawdziłem obroty, to silnik maksymalnie dochodził do 3900 obrotów. Po przejechaniu 70 km ilość dni do przeglądu spadła mi o 10 dni. Szok. Auto ma jeszcze dwa lata gwarancji.
    Pytania:
    Co może być przyczyną takiego spadku mocy auta?
    Czy mechanicy mogli mi zmienić jakieś parametry silnika?
    Czy mechanicy mają możliwość podmiany jakiś podzespołów odpowiadających za prawidłowa prace silnika?
    A może jest jakaś prostsza przyczyna takiego stanu rzeczy, która nie dopatrzyli mechanicy?

    Właśnie analizując krok po kroku od momentu wyjechania z serwisu, późnym wieczorem wyszedłem do auta, żeby sprawdzić na wskaźniku jak zachowuje się turbina. Okazało się, że nie ma żadnej reakcji. Wskaźnik turbiny wcale nie reaguje. Czy jest możliwe, żeby mechanicy podczas serwisu uszkodzili turbinę, lub ją odłączyli ?
    Czy turbina podlega gwarancji w nowym aucie?
    Auto ma rok czasu i przejechane 17.700 km i ma jeszcze dwa lata gwarancji fabrycznej.
    Last edited by ZLeon; 09-09-2020, 07:01.

  • #2
    Jak dla mnie to obserwując takie objawy powinieneś od razu wrócić do serwisu albo następnego dnia z rana a nie szukać rad przez internet, niczym tele porada....

    Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #3
      @ZLeon Proszę nadrobić regulamin. Konkretnie pkt 2.

      Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Ulan Zobacz posta
        Jak dla mnie to obserwując takie objawy powinieneś od razu wrócić do serwisu albo następnego dnia z rana a nie szukać rad przez internet, niczym tele porada....

        Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
        Masz 100% racji i tak robię dzisiaj. Jeszcze wczoraj powiadomiłem przez e-mail serwis. Sytuacja jest dla mnie szokiem przy nowym i zadbanym technicznie aucie a także strach przed konsekwencjami jakie ewentualnie mogę ponieść w wyniku zaniedbań mechaników. Dlatego też szukałem tu porady.


        Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez ZLeon Zobacz posta
          Do 100 km rozpędziłem się w 6,5 sekundy.
          Widocznie panowie z serwisu uznali, że to zdecydowanie za szybko jak na Civica i postanowili coś z tym zrobić.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez marmac500 Zobacz posta
            Widocznie panowie z serwisu uznali, że to zdecydowanie za szybko jak na Civica i postanowili coś z tym zrobić.
            BTW 6,5s do 100km/h to dobry joke

            Comment


            • #7
              Daj znać co było przyczyną awarii

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez wolkas Zobacz posta
                BTW 6,5s do 100km/h to dobry joke
                Ja po dmuchnięciu mam problem aby taki czas wykręcić...
                Ale ja bym obstawiał że maf sensor przy dolocie jest odlaczony, dlatego turbo wariuje... albo inny kabelek poruszyli przy wymianoe oleju.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez wolkas Zobacz posta
                  BTW 6,5s do 100km/h to dobry joke
                  To nie żaden żart. Hondę, którą kupiłem, jest model prestiż , wersja demo. Oczywiście kupowałem to auto z salonu w Irlandii, gdzie mieszkam. Też się nie spodziewałem, że trafię na taki dobry egzemplarz. W salonie też mieli zgrzyt co do osiągów tej konkretnej hondy. Na hamowni wynik 210 koni. Po tych testach pojechaliśmy na jazdę, gdzie przy 210 km/h, poprosił mnie dealer, żebym zwolnił. Słyszałem, że Honda X generacji w takim zestawieniu, potrafi jeszcze więcej. Więc to chyba nic specjalnego.


                  Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

                  Zamieszczone przez Genio1212 Zobacz posta
                  Daj znać co było przyczyną awarii
                  Dzisiaj, po małej awanturze w serwisie, gdzie za biurkiem siedzi Polak, moje auto w cudowny sposób ożyło. Kiedy dyskutowałem w Office z tym właśnie Polakiem i przedstawiałem mu fakty, podeszła pani i wzięła moje kluczyki, po czym zniknęła za drzwiami. Kiedy wyszedłem z biura na parking, ta pani wjeżdżała moim autem na warsztat do mechaników. Pani jak i mechanicy nie wiedzieli, że widzę tą sytuację. Dosłownie po około 7-10 minutach wystawiono auto przed warsztat. Temat zamilkł na około 30 minut, gdzie autem nikt się nie interesował. W tym czasie, kiedy auto jeszcze było w środku w warsztacie, usłyszałem tylko kilka ostrych przy-gazówek. Po upływie tych 30 minut, podszedł do mnie mechanik z pytaniem, jaki mam problem. Pokazałem mu moją Hondę i krótko opisałem sytuację. Mechanik wsiadł do mojej hondy i wyjechał na test Drive. Wrócił po paru minutach i powiedział mi, że z autem nic się nie dzieje i że auto jeździ perfekcyjnie. Zdziwiony tym faktem ja wsiadłem do auta i pojechałem je przetestować. Auto jeździło tak, jak przed serwisem. Nie mam pojęcia co się wydarzyło. Panowie mechanicy, jak też obsługa biura stwierdzili, że to jakieś moje wymysły. Brak słów. Nie wiem do chwili obecnej co było przyczyną takiego stanu rzeczy. Najważniejsze, że auto z powrotem jeździ. Myślę jednak, że coś tam zrobili w ciągu tych 10 minut pobytu auta w warsztacie.


                  Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

                  Zamieszczone przez ZLeon Zobacz posta
                  To nie żaden żart. Hondę, którą kupiłem, jest model prestiż , wersja demo. Oczywiście kupowałem to auto z salonu w Irlandii, gdzie mieszkam. Też się nie spodziewałem, że trafię na taki dobry egzemplarz. W salonie też mieli zgrzyt co do osiągów tej konkretnej hondy. Na hamowni wynik 210 koni. Po tych testach pojechaliśmy na jazdę, gdzie przy 210 km/h, poprosił mnie dealer, żebym zwolnił. Słyszałem, że Honda X generacji w takim zestawieniu, potrafi jeszcze więcej. Więc to chyba nic specjalnego.


                  Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk



                  Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

                  Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                  @ZLeon Proszę nadrobić regulamin. Konkretnie pkt 2.

                  Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
                  Ok, już wracam do regulaminu. Pozdrawiam.


                  Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
                  Last edited by rambo7; 10-09-2020, 12:26.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez ZLeon Zobacz posta
                    To nie żaden żart. Hondę, którą kupiłem, jest model prestiż , wersja demo. Oczywiście kupowałem to auto z salonu w Irlandii, gdzie mieszkam. Też się nie spodziewałem, że trafię na taki dobry egzemplarz. W salonie też mieli zgrzyt co do osiągów tej konkretnej hondy. Na hamowni wynik 210 koni. Po tych testach pojechaliśmy na jazdę, gdzie przy 210 km/h, poprosił mnie dealer, żebym zwolnił. Słyszałem, że Honda X generacji w takim zestawieniu, potrafi jeszcze więcej. Więc to chyba nic specjalnego.


                    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
                    To jeśli kupiłeś wersję demo i jeśli faktycznie na hamowni ma ona 210 koni to na 100% była chipowana. Civici często mają bonusa w postaci wyższej mocy niz podaje producent ale to może być 190-195 koni no może cudem 200 ale 210 to jest ponad 25 koni więcej niż w katalogu a to już raczej mało realne żeby taki wyjechał z fabryki.
                    Ps: najważniejsze że znowu jeździ tak jak powinien.

                    Comment


                    • #11
                      Jeżeli na liczniku miałeś 210 to ewidentnie coś było grzebane. CVT ma kaganiec na 207 i nie słyszałem żeby ktoś na fabryce miał więcej.

                      Comment


                      • #12
                        Moja z cvt idzie 207 i nic więcej. Mało tego jak wcisnę gaz do deski to tylko obroty rosną, a prędkość nie. Czy na D czy na S 207 km/h i wyprzedzają mnie 115 knne 15 letnie fury

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez DirtyDiana Zobacz posta
                          i wyprzedzają mnie 115 knne 15 letnie fury
                          A swistak siedzi i zawija w te sreberka!

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez DirtyDiana Zobacz posta
                            wyprzedzają mnie 115 knne 15 letnie fury
                            Nic dziwnego, że się wkurzałeś.. Jakby nie patrzeć, 100konne kompakty z przed 15lat potrafią dobić licznikowe 200km/h, oczywyście z wiatrem
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez DirtyDiana Zobacz posta
                              jak wcisnę gaz do deski to tylko obroty rosną, a prędkość nie
                              no tak działa to CVT.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X