Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Lepkość oleju. O czym mówi Indeks lepkości. Jakie znaczenie ma lepkość oleju.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Grzechu MOBIL 1 FS 0W40 możesz śmiało zaliczyć w ostatniej pozycji do grupy GTL jak shell [ moja sugestia Twoja praca szanuje to] shell też ma GTL około 70% tej bazy gazowej,dla SAE i ACEA dodaje dodatki , to właśnie co dochodzimy to właśnie baza jest znacząca [ zrobiłeś rewolucje znaczącą ] , nie sztuka dowalić polimerów i pisać jaki wskażnik lepkości , tak po cichu już nawet myślę naj olej naturalna baza o niższej lepkośći niż ten doładowany o wysokiej lepkości ,dodatki się zużywają olej baza PAO ,ESTER nigdy , zużyty naj do budowy nowego oleju.
    Last edited by megipan; 05-02-2020, 00:01.

    Comment


    • Jaki jest klucz do tej tabeli? ona jakoś szereguje który lepszy? czy po prostu zawiera oleje które można używać ze spokojną głową? bo tak patrząc na te parametry to w obrębie danego SAE nie ma jakichś piorunujących zmian. Bardzo ciekawi mnie jeden olej Mihel Ceramic 9600 5w30, producent podaje hths 4,48, co jest jakimś potężnym wynikiem w tej klasie olejów. Ja bym tu dodał jeszcze 3 - MIHEL CERAMIC OIL 9600 oraz 9200 5W30, RAVENOL REP RACING EXTRA PERFORMANCE 5W30 USVO ten trochę drogi, Penrite Enviro+ 5w30, wszystkie są ACEA C3.
      Last edited by AdamZet; 05-02-2020, 00:07.

      Comment


      • Jak zaczyna fajnie to obrazować PENRITE TENS OW40 PAO_ESTER tak wysoki VM przez cynk który był dobry 4 dekady temu i robi szkody w układzie rozrządu , dzięki Grzechu niedługo dojdziemy ile możemy.

        Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
        Jaki jest klucz do tej tabeli? ona jakoś szereguje który lepszy? czy po prostu zawiera oleje które można używać ze spokojną głową? bo tak patrząc na te parametry to w obrębie danego SAE nie ma jakichś piorunujących zmian. Bardzo ciekawi mnie jeden olej Mihel Ceramic 9600 5w30, producent podaje hths 4,48, co jest jakimś potężnym wynikiem w tej klasie olejów. Ja bym tu dodał jeszcze 3 - MIHEL CERAMIC OIL 9600 5W30, RAVENOL REP RACING EXTRA PERFORMANCE 5W30 USVO ten trochę drogi, Penrite Enviro+ 5w30, wszystkie są ACEA C3.
        Nie ma klucza do tej tabeli musisz mieć już pojęcie o olejach , lepiej zapytaj do czego co masz zalać ktoś da Ci optymalną odpowiedż , ale naj po nitce do kłebka odczytaj forum oleje do gen. hondy.To co napisałeś wybierasz się na tor .
        Last edited by Grzechu; 05-02-2020, 00:30.

        Comment


        • Zamieszczone przez megipan
          Nie ma klucza do tej tabeli musisz mieć już pojęcie o olejach , lepiej zapytaj do czego co masz zalać ktoś da Ci optymalną odpowiedż , ale naj po nitce do kłebka odczytaj forum oleje do gen. hondy.To co napisałeś wybierasz się na tor .
          Przeczytałem te wątki jak kupiłem samochód, olej hondy wylałem zanim przejechałem 2k. Ale teraz poruszane są takie parametry które mają niewielkie różnice. Ja użytkuję samochód na bardzo krótkich dystansach, ale też zdarzają się trasy po 100km gdzie jeżdżę po >160km/h. Cena za olej nie robi mi różnicy, czy zapłacę na rok 100zł czy 300zł. Istotne by mi samochód te 300tys zrobił. Także wytypowałem te oleje wyżej wymienione. Teraz mam zalany Xado 5w30 Luxury Drive i jeździ dobrze, oleju ani nie przybywa ani nie ubywa, przebieg w 8mc. 10tys.

          Comment


          • Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
            Grzechu MOBIL 1 FS 0W40 możesz śmiało zaliczyć w ostatniej pozycji do grupy GTL jak shell
            Dlaczego ? Zdaje się, że w KCH jest trochę PAO reszta minerał.. pewnie grupa III.

            Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
            ardzo ciekawi mnie jeden olej Mihel Ceramic 9600 5w30, producent podaje hths 4,48, co jest jakimś potężnym wynikiem w tej klasie olejów.
            Jest to zwykły błąd, ktoś kto pisał, zamiast wpisać 3 wpisał 4.. ten olej może mieć HTHS 3,48.. ale na pewno nie 4,48. Oczywiście ujmę go w tabeli, ale przyjmę HTHS 3,48.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • DISTILLATES, HEAVY, C18-50 - BRANCHED, CYCLIC AND LINEAR
              848301-69-9 40 - < 70% H304
              C18-50 myśle wiesz co to ,Destylaty (Fischer-Tropsch) GtL/ Mobil 1 FS 0W40 , myślę bazujemy na bazie.
              Last edited by megipan; 05-02-2020, 00:55.

              Comment


              • Masz rację PAO < GTL.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Doszło parę pozycji.

                  [ATTACH=CONFIG]51064[/ATTACH]
                  Widzę, że z C3 nic lepszego w oko Ci nie wpadło niż ten ravenol?

                  Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    Dlaczego ? Zdaje się, że w KCH jest trochę PAO reszta minerał.. pewnie grupa III.



                    Jest to zwykły błąd, ktoś kto pisał, zamiast wpisać 3 wpisał 4.. ten olej może mieć HTHS 3,48.. ale na pewno nie 4,48. Oczywiście ujmę go w tabeli, ale przyjmę HTHS 3,48.
                    Grzechu drugi ich model (9200) ma ten sam poziom HTHS, w 2 produktach błąd pisarski? byłoby to albo umyślne wprowadzenie w błąd albo nieprawdopodobne.
                    W zasadzie wszystkie ich oleje mają grubo ponad 4 HTHS: https://mihel.pl/kategoria-produktu/oleje-ceramiczne/
                    Last edited by AdamZet; 05-02-2020, 08:25.

                    Comment


                    • Można by było zrobić w tej tabelce coś w stylu HTHS więcej=lepiej itp. Obecnie jeżdżę na 0W30 LM Long Time, codziennie dojeżdżam do pracy około 15km w jedną stronę, dłuższe trasy dość rzadko obecnie, latem więcej. Nie paluje silnika, czerwonego pola nie zobaczy i biegi zmieniam srednio 4tys obrotów. Zastanawiam się czy zostać przy tym oleju czy kupić od Ravenola bo jest tańszy, co byście polecili?

                      Comment


                      • Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
                        Grzechu drugi ich model (9200) ma ten sam poziom HTHS, w 2 produktach błąd pisarski?
                        Zgadza się na 100% jest to błąd, zmiast 4 miało być 3,x wejdź w 10W40 i tam masz HTHS mniejsze niż na 5W30.. chyba, że mierzyli HTHS przy mniejszej prędkości ścniania.. nie wiem. Nie piszą metody obok pomiaru, dla mnie jest to błąd. Wyliczona lepkość dynamiczna w 150st.C bez ścinania dla tego oleju wychodzi mniejsza niż u nich przy ścinaniu 10-6.. cuda ? Ich olej łamie prawa fizyki ?

                        Zamieszczone przez Fiedziu Zobacz posta
                        Można by było zrobić w tej tabelce coś w stylu HTHS więcej=lepiej itp.
                        Czy lepiej nie wiadomo... teoretycznie im większa lepkość oleju tym mocniejszy film.. ale jeszcze mamy pasowania części w silniku.. jeśli w naszych Hondach jest to zrobione pod oleje o mniejszej lepkości to lepiej nie wchodzić w duże wartości HTHS.. ten temat jest trudny. Dodam jeszcze uwagę, że tam gdzie jest mniejsza zawartość VM tym olej bazowy użyty do blendowania ma większą lepkość, jest bardziej cięższy, a tym samym olej jest mniej paliwo-oszczędny... mimo, że może być w tej samej klasie SAE.

                        Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                        Widzę, że z C3 nic lepszego w oko Ci nie wpadło niż ten ravenol?
                        Dużo tego jest, możesz mi podsunąć jakieś propozycje to umieszczę.
                        Last edited by Grzechu; 05-02-2020, 11:03.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Zgadza się na 100% jest to błąd, zmiast 4 miało być 3,x wejdź w 10W40 i tam masz HTHS mniejsze niż na 5W30.. chyba, że mierzyli HTHS przy mniejszej prędkości ścniania.. nie wiem. Nie piszą metody obok pomiaru, dla mnie jest to błąd. Wyliczona lepkość dynamiczna w 150st.C bez ścinania dla tego oleju wychodzi mniejsza niż u nich przy ścinaniu 10-6.. cuda ? Ich olej łamie prawa fizyki ?



                          Czy lepiej nie wiadomo... teoretycznie im większa lepkość oleju tym mocniejszy film.. ale jeszcze mamy pasowania części w silniku.. jeśli w naszych Hondach jest to zrobione pod oleje o mniejszej lepkości to lepiej nie wchodzić w duże wartości HTHS.. ten temat jest trudny. Dodam jeszcze uwagę, że tam gdzie jest mniejsza zawartość VM tym olej bazowy użyty do blendowania ma większą lepkość, jest bardziej cięższy, a tym samym olej jest mniej paliwo-oszczędny... mimo, że może być w tej samej klasie SAE.



                          Dużo tego jest, możesz mi podsunąć jakieś propozycje to umieszczę.
                          Nie wiem, ale takich przypadków nie ma, że wszystkie 5w30 mają tego typu błąd. Albo to celowo wpisano albo tak jest, a czy to możliwe czy nie tego ja nie wiem chyba jest jakaś odpowiedzialność producenta za dane podawane na stronie.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
                            Nie wiem, ale takich przypadków nie ma, że wszystkie 5w30 mają tego typu błąd. Albo to celowo wpisano albo tak jest
                            Na pewno jest to błąd, oni sami sobie zaprzeczają w karcie, z ciekawości wszedłem w kartę oleju Ceramic Oil 91005W30, spełnia on normą ACEA A5.. a przecież ta norma nie może mieć większe HTHS niż 3,5... a ich olej ma wpisane HTHS 4,29... moim zdaniem miało być 3,29... poza tym tak jak mówiłem z wyliczeń też wynika, że jest to ewidentny błąd.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Zgadza się na 100% jest to błąd, zmiast 4 miało być 3,x wejdź w 10W40 i tam masz HTHS mniejsze niż na 5W30.. chyba, że mierzyli HTHS przy mniejszej prędkości ścniania.. nie wiem. Nie piszą metody obok pomiaru, dla mnie jest to błąd. Wyliczona lepkość dynamiczna w 150st.C bez ścinania dla tego oleju wychodzi mniejsza niż u nich przy ścinaniu 10-6.. cuda ? Ich olej łamie prawa fizyki ?
                              @Grzechu, ja bym się bardziej zastanawiał, jakim sposobem w świetle normy SAE J300 ten olej został zaliczony do klasy lepkości 30, chyba że aktualizacja z 2015 roku określa jedynie minimalne wartości HTHS, natomiast tutaj nie ma żadnego złamania praw fizyki. Nie mówię, że w podanych HTHS na pewno nie ma błędu, ale wspomniałem kilkanaście postów wstecz o technologii FST Castrola. To nie są żadne cuda, a po prostu "regularne dziwy" - taka jest fizyka. I tak mogą zachowywać się ciecze nieniutonowskie. Dlatego dodatki do olejów mogą mieć znacznie więcej cennych właściwości, niż tylko rozszerzanie indeksu lepkości, który określają lepkości kinematyczne w dość arbitralnie wybranych warunkach 40 i 100 st. C.
                              Last edited by MiCyran; 05-02-2020, 14:01.

                              Comment


                              • Napisałem do mihel.pl czy to błąd tak wysoki HTHS , dostane odpowiedz napisze.

                                Comment

                                Working...
                                X