Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka poziomu oleju - "sprawdź poziom oleju w silniku"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Zamieszczone przez marart Zobacz posta
    Ta informacja wrzucona została gdzieś tutaj w tym wątku jako cytat "poważnego" kierownika ASO, który twierdzi, że takie info dostał gdzieś na szkoleniu, że zdarza się taka sytuacja i wtedy głupieje czujni. To tylko cytat....
    W X-gen zmieniony został czujnik poziomu oleju, to raczej tu jest problem:

    37310-RSX-G01 (X-gen, wspólny dla wszystkich silników, w tym 1.6 iDTEC):

    2018-05-02-14.31.35.jpg

    37310-RSA-G02 (IX-gen, R18Z4):

    honda_cr-v_2010_oljeniv��vakt.jpg

    Oba czujniki produkuje dla Hondy w Niemczech Hella.

    Comment


    • #92
      Zamieszczone przez marart Zobacz posta
      Komuś pokazał się przegląd "A" na ciut większym przebiegu?
      Tak, u mnie przeglad "A" pokazał się po ok. 13000

      Comment


      • #93
        Ja pierwszą wymianę miałem po 12200km, ale sam trochę skróciłem, bo pokazywało jeszcze 30 dni.

        Comment


        • #94
          No właśnie, trzeba się przyzwyczaić do tego przeliczania. Jak wróciłem z dalekiej trasy- 2500 km to zaraz po powrocie wyświetlił mi komputer 28 dni do przeglądu "A OLEJ". Przez prawie miesiąc mało jeżdziłem i po miesiącu dalej pokazywał to samo. Teraz byłem w Tatrach ( 280 km tam i z powrotem ) i pokazuje 18 dni do przeglądu. Może się okazać, że jak znowu będę mało jeździł to wymiana oleju będzie za miesiąc albo dwa.

          Comment


          • #95
            a przeglad B po jakim czasie mieliscie?

            Comment


            • #96
              Po roku.

              Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
              Moja Honda
              https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

              Comment


              • #97
                Czujnik został wymieniony na nowy w ramach gwarancji (lokalizacja na foto poniżej). Procedura wymaga spuszczenia części oleju, który ponownie jest zalewany po zakończeniu operacji.

                Błąd wystąpił kilka tys. km. po pierwszej wymianie oleju (0w20). Zobaczę czy to rozwiąże problem.
                Na pewno błąd nie ma związku z tempomatem. Próbowałem jechać z i bez, efekt ten sam - "sprawdź poziom oleju" po kilkudziesięciu kilometrach szybszej jazdy (okolice dopuszczalnej prędkości na autostradzie).

                civic_x_czujnik_oleju.png

                Comment


                • #98
                  Czyli rozumiem, że problem ten wystąpił u Ciebie już kilkakrotnie?

                  Comment


                  • #99
                    Błąd pojawił się dwa razy w tym samym dniu, podczas jazdy autostradą. Nigdy wcześniej nie występował.
                    Zgłosiłem do ASO, sprawdzili, zamówili i wymienieli czujnik.

                    Comment


                    • czyli widać że technologia niemiecka gryzie się z japońską, ale tak było zawsze, niemieckie psuje się nawet jak jest nowe.
                      Co do samego przeglądu oleju widać że oscyluje on około 10-12tys km, w związku z tym jest pewne że olej jest z gatunku mineralny zgodnie z K Ch ASO którą podał forumowicz w którymś wpisie. Oleje syntetyczne przewidziane są na 30-50tys km.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • A u mnie nastąpiła ciekawa sytuacja. Od ponad 2 tygodni pojawiał się komunikat o przeglądzie "B" wczoraj wieczorem przy 9 dniach obok literki B pojawiła się A czyli wymiana oleju i co ciekawe minęło jakieś 9 tysi od poprzedniej wymiany. Licznik dni do przeglądu dalej pokazuje 9 dni więc zastanawiam się czy da się skasować inspekcję osobno dla B i zobaczyć czy zmieni się potem ilość dni dla A czy nie ma możliwości skasowania osobno tych inspekcji. Bo skoro system upomina się na 30 dni przed wymianą oleju czy przeglądem rocznym to logiczne by było, że wymiana oleju powinna nastąpić nie później niż za 30 dni....Miał ktoś taką kumulację?
                        Moja Hania
                        http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                        Comment


                        • Zawsze poziom oleju sprawdzam po dłuższym postoju zazwyczaj po 2 albo 3 dniach (nie uzytkuje auta codziennie) i pokazuje delikatnie powyżej max, ostatnio jednak postanowiłem tak jak IO nakazuje, no prawie tak, ponieważ odczekałem nie 3, a jakieś 20minut i ku mojemu zdziwieniu ledwo przekroczył minimum.
                          Olej OEM 0w20, podłoże takie samo czyli garaż.

                          Comment


                          • Sprawdzanie fabrycznej "Wodzianki" mogło doprowadzać do szałwi. Po pierwszej wymianie na "Wodziankę" by ASO i zero problemów z odczytem poziomu. Hmmm.

                            Comment


                            • Nie pisałem o problemach z odczytem, bo nie ma wyraźnego oddzielenia, ale Min od Max da się odróżnić.
                              A to co napisałem jest zastanawiające, ponieważ niska lepkość = szybkie płyniecie, więc powinno stosunkowo szybko po wyłączeniu silnika pokazywać normalny poziom.

                              Comment


                              • Powtórz pomiar by wykluczyć przypadek.

                                Comment

                                Working...
                                X