Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • No dobra. Coś jest na rzeczy ale podobno w Europie w związku z trudniejszymi warunkami atmosferycznymi zmodyfikowano oprogramowanie i zmniejszono ciśnienie wtrysku przy zimnym silniku. Mam od roku civica 1.5 2020 rocznik z maja, gpf i jazda w większości po mieście i oleju nie przybywa. Z tego co czytam na forum, raczej nikt nikt nie zgłaszał takiego problemu. Przynajmniej w Polsce. To trochę jak z Yeti. Podobno istnieje tylko nikt go go nie widział
    Last edited by tomi333; 21-06-2021, 21:17.

    Comment


    • Też tego nie rozumiem, w końcu jest na forum kilkudziesięciu posiadaczy Civcia 1.5.
      I co, serio nikt, nic?
      Ani jednemu oleju nie przybywa? ( przelanie ponad miarę w aso się liczy;p)
      Ja mam na razie całe 2 tysiące przelotu, ale wiem, że są tu na forum zawodnicy, którzy zrobili już bardziej reprezentatywny przebieg.

      Comment


      • Zamieszczone przez bravossi Zobacz posta
        Też tego nie rozumiem, w końcu jest na forum kilkudziesięciu posiadaczy Civcia 1.5.
        I co, serio nikt, nic?
        Ani jednemu oleju nie przybywa? ( przelanie ponad miarę w aso się liczy;p)
        Ja mam na razie całe 2 tysiące przelotu, ale wiem, że są tu na forum zawodnicy, którzy zrobili już bardziej reprezentatywny przebieg.
        Ano odpukać nie przybywa , a przebieg ciut bardziej reprezentatywny
        Moja Hania
        http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

        Comment


        • Zamieszczone przez bravossi Zobacz posta
          I co, serio nikt, nic?
          Kilku osobom (w tym mnie) zapalala sie kontrolka poziomu oleju (wiekszosci z tego co pamietam w podobnych okolicznosciach - jednostajna jazda autostrada, na ogol na tempomacie). Poziom oleju wg bagnetu byl zazwyczaj przekroczony (ale trudno okreslic jaki byl wstepnie, bo rownie czesto ASO zalewaja ponad max juz podczas wymiany oleju). osobiscie uwazam, ze problem przybywania oleju sprowadza sie do wadliwie dzialajacego czujnika mimo ze w instrukcji jest napisane, ze powinien sygnalizowac tylko za niski poziom oleju, wg mojego ASO i rowniez wg odpowiedzi jaka dostal Pilarz (tu: https://www.civicforum.pl/showthread...955#post484955) wychodzi, ze za wysoki poziom tez jest raportowany (nie wnikam czy ma to sens czy nie).
          wiec dla mnie, jesli ta korekta (https://www.civicforum.pl/showthread...649#post484649) poprawi dzialanie czujnika (przestanie reagowac na zbyt wysoki poziom), problem rosnacego poziomu oleju w 1.5T zostanie rozwiazany
          Last edited by fishdick; 22-06-2021, 08:03.

          Comment


          • Zamieszczone przez fishdick Zobacz posta
            osobiscie uwazam, ze problem przybywania oleju sprowadza sie do wadliwie dzialajacego czujnika
            I pewnie tak jest , tak jak ze skraplaczami, jedni nie mają problemów od 2017 roku a inni w ciągu kilku miesięcy wymieniają dwa razy.

            Zamieszczone przez fishdick Zobacz posta
            wychodzi, ze za wysoki poziom tez jest raportowany
            Jeżeli za wysoki poziom oleju miałby uruchomić czujnik to wydaje mi się że ten poziom musiałby być sporo przekroczony (chociaż dlaczego tak miałoby być skoro czujnik sygnalizuje niski poziom) a użytkownicy narzekający na za wysoki poziom oleju mają go 1mm czy dwa powyżej oznaczenia. U mnie nigdy kontrolka się nie zapaliła, a kilkanaście tysięcy przejechałem autostradą również używając tempomatu. Tak, że stawiam na wadliwy czujnik.

            Comment


            • Po sprawdzeniu akcji serwisowych w Kanadzie okazuje się, że moja Hania była na takiej zwanej "oil dilution". Akcję przeprowadzono w 09/2019.
              Poniżej wstawiam czego dokładnie dotyczył temat. Jeżdżę od listopada ubiegłego roku i nie miałem żadnych problemów. Poziom oleju jest ok.
              Bez tytułu.jpg
              Załączone pliki

              Comment


              • Cześć wszystkim, przeczytałem 40 stron i nie mam już siły dziś.

                Czy jest tu jakiś użytkownik 1.0 silnika (2020+ rok), który ma problemy z paliwem w oleju? Szykuje się do kupna fabrycznie nowej X 1.0 CVT i martwię się tym olejem.

                Druga sprawa, jako, że nigdy nie kupowałem auta nowego, czy w trakcie trwania gwarancji na auto mogę podjechać do ASO i poprosić ładnie o wymianę oleju powiedzmy po 7000km zamiast po tylu co jest w książce serwisowej? Za polskie złotówki oczywiście.
                I sprawa trzecia - wymiana oleju na własną rękę z filtrem oryginalnym Hondy - ASO w jakiś sposób może sprawdzić, że wymieniałem olej między zalecanymi wymianami?

                Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.

                Comment


                • Odpowiem Ci tak na Twoje dylematy.
                  Mam podobną zagwozdkę. Też zamówiłem nową X tylko 1.5 CVT i też na bieżąco śledzę wątek paliwa w oleju i też zastanawiam się czy dobrze robię. 123 tysiączki to jednak trochę kasy jest i jak sobie pomyślę, że mogę mieć te problemy (paliwo w oleju, wadliwe skraplacze, korozja niektórych elementów) to zapala mi się czerwona lampka.
                  Z drugiej strony, tak sobie myślę - to będzie rocznik 2021, może już w tych modelach po lifcie te problemy zostały rozwiązane (nie widziałem na forum aby ktoś zgłaszał zapalenie kontrolki o sprawdzeniu stanu oleju w modelach z rocznika 2021), a w końcu może mi się to nie trafi
                  To autko tak mi się podoba, że chyba przestanę zaprzątać sobie tym głowę i będę się cieszył z jazdy (a fajnie to jeździ).
                  Jeżeli chodzi o wymianę oleju to wydaje mi się że nie utracisz gwarancji jeżeli zmienisz na inny zgodny z IO Hondy. Jak tak zamierzam zrobić.
                  Co do trzeciej sprawy to nie mam pojęcia.
                  Nie zaprzątaj sobie głowy tylko ciesz się z użytkowania nowego "fajnego" samochodu.
                  Pozdrawiam

                  Comment


                  • Zamieszczone przez MJRegul Zobacz posta
                    I sprawa trzecia - wymiana oleju na własną rękę z filtrem oryginalnym Hondy - ASO w jakiś sposób może sprawdzić, że wymieniałem olej między zalecanymi wymianami?
                    Przestańcie trząść portkami.
                    To jest Twoje auto i możesz sobie wymieniać olej i filtry ile razy chcesz,nawet codziennie.I zeby nie było to nie musi to być filtr OEM Hondy ale kazdy jeden dedykowany.
                    Nie popadajcie w paranoję z tymi utratami gwarancji,bo to nabrało w ostatnim czasie rozmiar właśnie nie inaczej tylko paranoi.
                    Zeby ktoś się przyczepił to musi wykazać ewidentnie związek awarii (która wystąpi) z Twoim działaniem albo zaniechaniem i musi to być związek szkodliwy w skutkach,taki który można udowodnić.
                    Co prawda w zapisie jest że serwis musi montować część oryginalną lub o jakosci takiej samej lub wyższej niż oryginalna,ale Ciebie to nie dotyczy.Mozesz zamontować nawet skarpetę weterana zamiast filtra i nikt Ci nic nie zrobi zanim nie wykaże ze to miało negatywny wpływ na auto i jego działanie,lub spowodowało awarię.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez MJRegul Zobacz posta
                      Czy jest tu jakiś użytkownik 1.0 silnika (2020+ rok), który ma problemy z paliwem w oleju? Szykuje się do kupna fabrycznie nowej X 1.0 CVT i martwię się tym olejem.
                      Jeździłem dwa lata 1.0T manual, zrobiłem ponad 40 tyś. km na 0W20 Type 2.0 we wszystkich możliwych warunkach i terenowych i klimatycznych. Poza fabrycznie zalanym ponad stan oliwą silnikiem nigdy nie miałem problemu z przytaczanym zjawiskiem. Brać i się nie zastanawiać.
                      Last edited by montada; 03-07-2021, 12:19. Powód: literówka

                      Comment


                      • nigdy nie miałem auta nowego i nigdy nie miałem auta na gwarancji i nie wiem z czym to się zjada stąd moje pytanie gdyż w swoich autach zwykle wymieniam olej 7-8k kilometrów

                        Comment


                        • Zamieszczone przez MJRegul Zobacz posta
                          nigdy nie miałem auta nowego i nigdy nie miałem auta na gwarancji i nie wiem z czym to się zjada stąd moje pytanie gdyż w swoich autach zwykle wymieniam olej 7-8k kilometrów
                          Nikt z Nas tutaj czy 1.0 czy 1.5 nie napisał, że przybywa mu oliwy ponad stan. Drobne incydenty z zapalającą się kontrolką niskiego stanu (sam to miałem "na dzień dobry") są naprawdę rzadkie i nie spowodowane ubywaniem oleju. Masz 3 lata gwarancji - brać i jeździć Oliwę możesz sobie sam zażyczyć wymienić wcześniej w ASO - Twój samochód i tyle. Przy wymianie "wyzerują" Ci przegląd "A" (olejowy) i jeździsz dalej. Rodzaj oleju - decydujesz TY - albo zostajesz przy OEM 0W20 albo lejesz taki jaki mieści się w granicach IO (sam przywoziłem im swój 0W30 i nikt nawet słowa nie powiedział), aby nie stracić gwarancji. Tyle "zjadania" tematu z gwarancją
                          Moja Hania
                          http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                          Comment


                          • I dobrze,lepiej wymienić wcześniej niż później,a zgodnie z instrukcjami to dla mnie jest już trochę za późno.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                              Zeby ktoś się przyczepił to musi wykazać ewidentnie związek awarii (która wystąpi) z Twoim działaniem albo zaniechaniem i musi to być związek szkodliwy w skutkach,taki który można udowodnić....
                              To ja zapytam inaczej: to ASO musi przedstawić nam ten związek przyczynowy, czy raczej my zostaniemy do tego zmuszeni gdy zwyczajnie odmówią nam naprawę w ramach gwarancji?

                              Np. masz wcześniej zainstalowane HH i z jakiegoś powodu siada elektryka, bo przypuśćmy pierdyknął w nas nisko przelatujący piorun. Jedziesz sobie na naprawę gwarancyjną z nadal zainstalowanym HH,spece widzą, a tam już diagnoza gotowa. Nieautoryzowana instalacja. Odmowa naprawy gwarancyjnej. I co wtedy?

                              Comment


                              • Wtedy się odwołujesz i gwarant musi wykazać, że to HH przyczyniło się do awarii i dlatego odmawia naprawy gwarancyjnej. I tak samo w każdym innym przypadku.

                                Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X