Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.0T VTEC w X-gen - opinie, spalanie, osiągi, problemy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    W aktualnym Motorze jest używane Volvo V70 z 1.6EB 345kkm i ma się dobrze.

    Comment


    • #32
      Pa pam, pa pam, pa pam (w tle szybko wybijany rytm na bębnie)

      Pragnę ogłosić, iż zgodnie z zapowiedzią stałem się posiadaczem Civica X gen. z silnikiem 1.0.

      Moje odczucia względem silnika (co do reszty nie wypowiadam się, bo trudno do czegokolwiek się przyczepić) są takie jakich oczekiwałem, niemniej jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia. Pomimo założenia, że jeździć będę głównie mieście (założenie nadal słuszne), fakt, iż do odcięcia dochodzi tuż przed 6 tyś, obrotów, jest przeze mnie nadal trudno akceptowalny. I cały czas myślę, czy słusznie zrobiłem, a może trzeba było się szarpnąć i nabyć 1.5 ? Reasumując, zadowolony jestem mega, ale drobny niedosyt jednak pozostaje heh.

      ps. i jak tu teraz zamienić 1.0 na 1.5, oto jest pytanie

      Comment


      • #33
        Spokojnie, do miasta na pewno wystarczy, a i na trasie nie ma trgedii, dobra elastyczność, chęć do pracy z każdych obrotów, poza tym daj mu się trochę poukładać, tak po ok 5-10kkm będzie się dużo lepiej zbierał, a niedosyt jest zawsze, czy w przypadku 1,5turbo czy nawet typka który ma ponad 300 ( w końcu większość i tak go dlubie na 350 i więcej) tak to już jest apetyt rośnie...itd. Z drugiej strony te 10-15KM więcej możesz po dotarciu zrobić programem, w końcu to turbo.

        Comment


        • #34
          Moim zdaniem trzeba było się szarpnąć jak miałeś możliwości finansowe. Pojeździj trochę, może Ci się odmieni i stwierdzisz, że jednak jest ok.
          Moja Honda
          https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

          Comment


          • #35
            Jest wiele racji w tym co piszesz. Niemniej jednak bałbym się ingerować pod kątem podnoszenia mocy. W końcu to tylko 1l !!

            Comment


            • #36
              Dlatego napisałem 10-15, myślę że tyle się da bez wpływu na trwałość,najmocniejsze ecoboosty mają w serii 140

              Comment


              • #37
                Ktoś pisał na forum, że nawet 150-160km wyciskają z tego silnika.
                Last edited by malina84; 02-11-2017, 14:32.
                Moja Honda
                https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez PrzeZar Zobacz posta
                  Pa pam, pa pam, pa pam (w tle szybko wybijany rytm na bębnie)

                  Pragnę ogłosić, iż zgodnie z zapowiedzią stałem się posiadaczem Civica X gen. z silnikiem 1.0.
                  Gratulacje!!!

                  Comment


                  • #39
                    I niedosyt będzie, trzeba było brać 1,5. Wiem co mówię. Ale pogodzisz się z tym i będziesz się przemieszczał Civicem z 1.0, ale będzie też co jakiś czas tak, że jak Cię objedzie jakaś Astra 1,4 150KM, albo Golf 1.4 TSI, to będziesz wtedy sobie myślał.. "Czemu nie kupiłem 1,5 ech..." Ale tak czy siak, pogratulować nowego auta, oby jeździło bezawaryjnie.. Jak bym nic w nim nie dłubał, te 136KM jest akurat jak na 1.0
                    Last edited by Grzechu; 02-11-2017, 15:54.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #40
                      136KM? Honda podaje 129KM.
                      Moja Honda
                      https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                        136KM? Honda podaje 129KM.
                        Możliwe, pomieszało mi się, gdzieś te 136KM widziałem, wydawało mi się, że w Civicu
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #42
                          Zamieszczone przez PrzeZar Zobacz posta
                          do odcięcia dochodzi tuż przed 6 tyś, obrotów, jest przeze mnie nadal trudno akceptowalny.
                          jak widać silnik jest nastawiony na ekonomikę podróżowania, ale, ale no chyba po to jest ta turbina żeby z niej korzystać...? tak czy nie? Zakres użyteczny dla uturbionego silnika jest inny niż dla wolnossącego, nie ma po prostu sensu go kręcić wysoko i to należy (w przypadku takiej jednostki) traktować jako zaletę. Nie ma co porównywać z "tym co było" cechą aut z pod znaku H.
                          Padła informacja
                          Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                          Ktoś pisał na forum, że nawet 150-160km wyciskają z tego silnika.
                          naprawdę tylko tyle? napisane to jest tak jakby to był szczyt możliwości? - ktoś to potwierdza, więcej nie pójdzie? (pytam w kontekście takim że ja VIIIgen 1,4 83KM jechałem 177km/h to był max). Więc trochę mnie to dziwi że 129KM nie jedzie jak 83KM.
                          W kontekście silników z turbo zawsze można zrobić wirusa i nieco podnieść Nm niekoniecznie KM ale głównie Nm i wtedy jest naprawdę dobrze, czuć różnicę, można z tego korzystać gdy zajdzie potrzeba a normalnie korzystać z spokojniej jazdy.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            naprawdę tylko tyle? napisane to jest tak jakby to był szczyt możliwości? - ktoś to potwierdza, więcej nie pójdzie?
                            Chodziło mi o 150-160KM nie o prędkość, podejrzewam że można i więcej ale zapewne te wartości były w miarę bezpieczne.
                            Moja Honda
                            https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                            Comment


                            • #44
                              Zasadniczo w zabawie w tuning to nie ma wartosci bezpiecznych. Są te mniej i bardziej ryzykowne. Tzn. takie po których coś zdechnie wczesniej albo później, ale i tak raczej nie wytrzyma tyle co seria... Dla pierwszego właściciela to zwykle "mniej ryzykowne" wystarcza zanim sprzeda auto dalej, "bardziej" nie, tak czy owak kolejni zwykle mają już gorzej [emoji14]
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • #45
                                Wyjątkowość silników turbo Hondy, przynajmniej 1,5turbo i 2,0turbo typka polega na tym, że im wyżej kręcisz tym lepiej jedzie, zresztą podobnie np ma BMW 3,0turbo, czyli taka charakterystyka N/A, z tą różnicą, że jedzie też od dołu i w tych silnikach jest sens kręcić wysoko, co innego turbo vaga czy opla, gdzie albo liniowo dochodzi do końca obrotomierza albo pod koniec puchnie.
                                A Honda swoimi turbobenzyniakami zrobiła ukłon w stronę dawnych N/A (oczywiście nie da się ich kręcić do powyżej 8rpm) gdzie na górze są najlepsze witaminy

                                Comment

                                Working...
                                X