Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak szybko "znika" wam w oczach wskaźnik zdrowia oleju?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak szybko "znika" wam w oczach wskaźnik zdrowia oleju?

    No cóż, powiem, że jestem trochę zszokowany obserwując, co się dzieje ze wskaźnikiem następnego przeglądu...

    W piątek 16 czerwca olej został wymieniony na niefabryczny (pełen syntetyk). Po wymianie oleju i resecie wskaźnika przeglądu, komputer pokazywał 340 dni pozostałych do następnego przeglądu. W porządku...

    Od tego czasu przejechałem z 300 kilometrów, z tego może 100 kilometrów w samym mieście - reszta na autostradzie i drogi wiejskie. Nie powiem, kiedy miałem okazję, depnąłem w gaz i przyspieszałem sobie dla zabawy, badając możliwości silnika. Rezultat? Dziś komputer pokazywał mi 270 dni pozostałych do przeglądu...

    70 dni mniej po 300 km w większości spokojnej jazdy i po parunastu epizodach siekanki na wysokich obrotach? Czy to normalne?

    W tym tempie, olej będzie (wg komputera) do wymiany po mniej jak dwóch miesiącach i ile - mniej jak 2000-3000 kilometrów? Wydaje mi się to co najmniej dziwne?

    Przed wymianą oleju (jeżdżąc na fabrycznie zalanym) jeździłem spokojnie i docierałem silnik. Od zeszłej wymiany jeżdżę agresywniej, to fakt, ale nie spodziewałbym się aż takiego wpływu na wyliczenia komputera? Nigdy w żadnym aucie nie musiałem wymieniać oleju przy mniej jak 5000 kilometrów i nie wyobrażam sobie robić to w tym...

    Jak to wyglądało w Hondach poprzednich generacji? Też tak szybko znikało to w oczach, przy dynamicznej jeździe?

    Najgorsze jest to, że komputer na pewno nie ma pojęcia, że zalany jeste lepszym od fabrycznego olejem w pełni syntetycznym i na pewno nie bierze na to poprawkę.
    Jeśli będę musiał wymieniać olej wg wskazań komputera, pod groźbą np utraty gwarancji, to w tym aucie zupełnie nie opłaca się stosowanie lepszych jakościowo olejów - przy agresywniejszej jeździe.
    Jeśli olej i tak jest wymieniany co 5000 kilometrów, to bez znaczenia czy to Mobil 1 czy jakiś Castrol - ważne żeby był OK i szkoda kasy na droższy.

    Jak dla mnie bzdura. Nigdy nie spotkałem się z autem który wymagałby tak krótkie interwały oleju przy agresywniejszej jeździe (zakładając, że licznik będzie cały czas malał proporcjonalnie, jak przez ostatni tydzień).
    Last edited by un hombre; 22-06-2017, 18:11.

  • #2
    W IX osobno liczy do przeglądu A (olejowego) i osobno do B (mechanicznego). Do A w km i u mnie przynajmniej pokazuje się po przejechaniu jakichś 8 tys. od wymiany oleju i pokazuje wtedy 6 tys. do kolejnej. Ale realnie trzeba to podzielić przez 3 wiec te 6 zjada po przejechaniu 2.
    B liczy w dniach i rozpoczyna od 360, schodzi po 10 i pierwszy B pokazał dokładnie po roku od wyjechania z salonu. Drugi przyspieszył pod koniec okresu o 60 ale podejrzewam że dlatego, że na ten czas wypadł A więc dla mojego "komfortu" wezwał na AB.
    Jazda trasa/Kraków 50/50. Styl... różny bo lubię wysokie obroty i czasami podkręcić a nie zamulać silnik. Auto-Stop zawsze na off.
    Zużycie średnie po 2 latach i 33 tys.km to 7,5 l/100 km
    Last edited by ZbyszekS; 22-06-2017, 19:38.
    był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
    jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
    sigpic
    http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

    Comment


    • #3
      Dzięki za informacje.

      To ja nie rozumiem jak działa system odliczania dni do przeglądu w nowym civicu. Jak wybiorę opcję "klucza" z menu, to po prostu mi pokazuje 270 dni. Nic więcej, żadnych szczegółów.
      Nie wiem czy to się tyczy oleju czy jakiegoś innego elementu.

      Wiem, że 6 dni temu i 500-600 kilometrów wcześniej, ten sam wskaźnik pokazywał 340 dni, a nie 270...

      Przez te 600 kilometrów było 100 kilometrów miasta, 100 kilometrów autostradą a reszta to dynamiczna jazda po "prowincjonalnych" drogach (paręnaście razy przyspieszanie aż do czerwonego pola).

      Nie jestem w stanie sobie wyobrazić, żeby przy żwawej (bez przesadnego upalania, jazdy na torze i zapieprzania > 160 na godzinę na autostradzie) auto stwierdziło mi, że po 5-6000 potrzebna jest wymiana oleju...

      Na Integrze Type R jeździłem 10000 na motulu kręcąc do 9 tyś obrotów jak miałem okazję, a silnik chodził jak żyleta.

      Comment


      • #4
        Hej a patrzyłeś w instrukcji czy jest taka tabelka która opisuje okresowe czynności serwisowe i czy jest tam wzmianka co ile należy wymieniać olej ?
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Teraz samochody są mądrzejsze.... I masz się słuchać. Cud, ze jeszcze maskę można otworzyć samemu i za darmo.
          Co do dni .. co mówi instrukcja?
          Nie ma rozróżnienia np. symboli czy oznaczeń pomiędzy olejem, a przeglądem gwarancyjnym?

          Z innego wątku wynika, że masz olej A5. Ja bym pod czerwone nie latał.
          Logika kompa jest chyba taka sama jak w IXgen. Liczy ilość odpaleń silnika, obroty, ASS.

          B odlicza od 360dni i masz go co rok.
          A, a więc olej od sposobu użytkowania silnika.
          Nie porównuj starszych aut do obecnych. Obecne mają Cię wydoić ASO i koncerny muszą z czegoś żyć.
          Jednemu A się pokaże po 7tys innego wezwie przy 19tys km.
          Zdrowo dla silnika to 10-15tys km. Zależnie jak ciężko miał silnik/olej.

          Zerknij w instrukcję odnośnie wskazań kompa pokładowego.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez roar Zobacz posta
            Logika kompa jest chyba taka sama jak w IXgen. Liczy ilość odpaleń silnika, obroty, ASS.
            Logika kompa jest następująca:

            O2.PNG

            O1.PNG

            O3.PNG

            Zanim zlecą się nieomylni praktycy i zaczną zrównywać te obrazki z ziemią podam źródło: "Development of Engine Oil Deterioration Monitoring System", Honda R&D Technical Overview, Vol. 15 No 2

            Comment


            • #7
              No no.. świetne kolejkowanie.
              Wynika z tego, że wysoka temperatura ma wpływ największy na degradację oleju i radykalne skrócenie interwałów, w skrajnym przypadku 3 krotne w stosunku do domyślnego Factor 1 i długiej, płynnej trasy z normalną zapewne prędkością.
              Takie schematy powinny dać najwięcej do myślenia olejarzom ostatni powinien być w instrukcji.

              Może wrzuć to do olejowego, bo dość czytelne i cenne schematy.
              Last edited by roar; 22-06-2017, 20:48.

              Comment


              • #8
                ok moje 3 grosze jeszcze tydzień temu jak polatałem po autostradach pokazywało 270 dni (przeskoczyło nagle z jakichś 340). Dziś właśnie sprawdziłem - jest 300 dni

                Może komputer rozpoznał moją dolewkę, bo po niej pojeździłem trochę wokół komina

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                  Najgorsze jest to, że komputer na pewno nie ma pojęcia, że zalany jeste lepszym od fabrycznego olejem w pełni syntetycznym i na pewno nie bierze na to poprawkę
                  to prawda. (Komputer przyjmuje z definicji że olej "zalecany" bardzo szybko traci własności fizykochemiczne w wys temperaturach, oczywiście że nie wie, że nalałeś 2x/3x lepszy w sensie przeznaczony na odpowiednie warunki).
                  Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                  Jeśli będę musiał wymieniać olej wg wskazań komputera, pod groźbą np utraty gwarancji, to w tym aucie zupełnie nie opłaca się stosowanie lepszych jakościowo olejów
                  Wniosek to: Nie opłaca się jeździć inaczej niż wyłącznie ekonomicznie. (jeśli kłuje w oczy polityka Środowiskowa).
                  Czyli SAE 0W-20 + EKON + ishift + max 3500rpm + nie dotykać pedału gazu + jechać z wiatrem + często pastować aby lepiej ciął powietrze + jeździć częściej tam gdzie więcej jest "z górki". Przegląd A, się utrzyma.
                  Last edited by rambo7; 23-06-2017, 07:26.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Ta dyskusja w sumie nad normalną jazda i sformułowaniem "ciężkie warunki pracy, które w instrukcji zastąpiło ten obrazek Lukasa przypomina mi screen jakiś kiedyś widziałem na temat mega okazji sprzedaży ferrari z niskim przebiegiem.
                    Otóż na zdjęciu była wyspa, motorówka, droga może ze 100m na końcu której był parking z obiektem sprzedaży przed pięknym domem.
                    Kiedyś myślałem, że super auto i okazja.
                    Teraz myślę, że to złom z zajechanym bądź bardzo zmęczonym motorem, które jeździło nonstop na zimnym silniku, w 50% pod górę i żyło w słonym klimacie.

                    Wracając do tematu to myślę, że pokazuje Tobie gwarancyjny czyli B.
                    Olej musi mieć oddzielne oznaczenia i będzie pokazywał kilometry jakie masz do wymiany, a nie dni. Co mówi instrukcja?
                    Nie mniej może być też tak, że auto są coraz bardziej Eco i w przypadku jazdy innej niż Eco czy chociażby normalnej zapraszają częściej do ASO w odwiedziny, co w sumie jest droższe ale lepsze niż filozofia LL.

                    Comment


                    • #11
                      W sumie to jest dobre rozwiązanie, szczególnie dla tych co są "wyluzowani", stosują się do wytycznych (sorry za stwierdzenie) "dla idiotów" i wtedy to ma sens. Honda przewidziała, bo wie "zalecany" oil będzie dobry gdy auto będzie użytkowane zgodnie z filozofią Eko, jeśli nie, to interwały lecą na pysk, to tylko pozatwierdza to co trąbimy w wątku olejowym, "oil Eko Energy" nie jest "do wszystkiego". Jeśli coś jest Eko a nie użytkowane właściwie zużyje się szybciej, podoba mi się to podejście że Honda wzięła to pod uwagę dlatego w warunkach nieekonomicznych lub warunkach "Florydy" na olejach Eko interwały są max 7 tys km. Użytkownik jest zwolniony z myślenia i wyluzowany. Z kolei Ci co mają trochę oliwy w głowie, korzystając z lepszych środków smarnych niż ten o którym się mówi "zalecany" mają zawsze przewagę i większy bufor bezpieczeństwa no i kasy w kieszeni.
                      Czyli wniosek, jeśli ktoś korzysta z środka smarnego zaprojektowanego w celu oszczędności paliwa, bezwzględnie powinien stosować się do wskazań przeglądu A.
                      Last edited by rambo7; 23-06-2017, 08:08.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Weźcie mnie nie stresujcie.

                        Nie mam zamiaru wymieniać oleju rzadziej niż co 10000 kilometrów!
                        Nie obchodzi mnie co to mini laboratorium hondy w silniku mówi.

                        Jeśli się okaże, ze interwał wymiany przy moim stylu jazdy rzeczywiście wyniesie około 5-8 tys kilometrów, albo z jakiegoś innego względu, auto każe odwiedzić mi serwis częściej niż co roku, to będę miał poważna rozmowę z dilerem... Albo do cholery sobie po prostu zresetuje przypomnienie o wymianie oleju.

                        Niezłe jaja ale czytałem na forum civicx, ze niektórzy tak pałują auto, ze przy 2.5 tys mil maja już 15% zdrowia oleju. Tyle ze oni sami mogą go sobie wymieniać jak chcą.

                        Comment


                        • #13
                          No niestety musi Cię obchodzić jeżeli zależy Tobie na gwarancji i jej honorowaniu.
                          Masz opcję skasuj bądź wyzeruj te odliczanie?
                          Jeżeli nie to nie jest to klepsydra olejowa a coroczny przegląd. Może też być tak, że masz jeszcze mały przebieg i uśrednione wskazania są przegięte ćw którąś stronę jak średnia spalania po zatankowaniu, gdy wyjeżdżasz z CPN albo po górę albo w dół czy trafisz od razu na światła
                          Zacznij od instrukcji - temat olej, wymiana, przeglądy itd.
                          Na końcu jej pewnie masz info, na których stronach są poruszane te zagadnienia.

                          Comment


                          • #14
                            Dziwne bardzo z tym krótkimi okresem między przeglądami. Olej 0w20 raczej nie ma z tym nic wspólnego. Bardziej bym obwiniał nową jednostkę turbo, no chyba, że właściciel faktycznie non stop pałuje auto. Ja jeżdżę w Accordzie na 0w20 i komputer normalnie pokazuje mi okres do przeglądu 1 rok, bez problemu też przejeżdżam w rok 12-13tyśkm, myślę, że 15tyś od wymiany do wymiany bym zrobił. Może trzeba podjechać do Aso, może coś nie tak z oprogramowaniem, to są nowe auta, jak wypadnie faktycznie interwał 5-7tyś km to padaka po całości.

                            Co do tego, że ktoś sobie wleje "lepszy" olej, "grubszy" to też dupa bo komputer i tak go " nie zobaczy", podejrzewam, że jeżeli ma ustawione interwały na około 7tyś km to i tak wezwie na wymianę niezależenie co się to auta wleje.
                            Last edited by Jozin; 23-06-2017, 08:41.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                              komputer normalnie pokazuje mi okres do przeglądu 1 rok,
                              w trybie przegląd A ?!?!?
                              a co pokazuje w przegląd B?
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X