Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

DYSTANSE - Jakie śruby w piaście koła

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • DYSTANSE - Jakie śruby w piaście koła

    Cześć wszystkim,

    Chciałem założyć dystanse do fabrycznych kół 17"/8"/ET50. Czy można założyć dystanse 5mm (nakładki) na fabrycznych śrubach?
    Mechanik wyraził obawę że gwintu może być mało

  • #2
    Pomijając sens stosowania dystansów.
    Śruba/nakrętka powinna się wkręcić minimum 11 mm. Zależnie od skoku gwintu i średnicy śruby jest 6,5 do 9 obrotów.

    Comment


    • #3
      Też nie jestem ich zwolennikiem.
      Chce je założyć jedynie dla poprawienia efektu wizualnego na zimowym kole.
      Jestem obniżony, mam dokładki z maxtona, letnie koła 18" mają et42 i siędzą praktycznie na równo z nadkolem.
      Podobny efekt chciałbym osiągnąć na fabrycznych alu 17" z Et50 stąd moja fanaberia.
      Jak będzie trzeba wymienię śruby w piastach (jak ktoś już takie zamawiał proszę o link).

      Comment


      • #4
        Różnica w ET to 8 mm. Zapewne 18 sa też szersze, to dodaje następne milimetry. Jesteś pewien, że dystans 5mm ustawi zewnętrzny rant felgi 17 w tej samej pozycji co przy 18"?

        Szpilki polecam jakieś sprawdzone, niekoniecznie najdroższe Np. śruby do mercedesa bardzo dobre ma FEBI. Dostępne najtańsze są zazwyczaj nędznej jakości. Kupiłem zestaw ostatnio po taniości i 2 śruby z 20 były krzywe (?!?)


        Zawsze jak używałem dystansów pogarszało się prowadzenie. Wolę poświęcić wygląd na rzecz komfortu i bezpieczeństwa.

        Tam masz szpilki w piastach?
        Zanim wymienisz sprawdź czy dłuższe się zmieszczą w nakrętkach na letnich felgach. Wymienianie szpilek co sezon nie jest dobrym pomysłem. Będą się wyrabiały gniazda i radełka na szpilkach i zaczną się pojawiać luzy. Szpilki zaczną się obracać w gniazdach ostatecznie. Przerabiałem to w innym samochodzie, po kilku wymianach szpilek zaczęły się problemy.
        Last edited by danthe; 13-11-2024, 09:08.

        Comment


        • #5
          Tak, letnia felga ma 8,5" szerokości.
          Zimówki na pewno nie ustawią się w tej samej pozycji ale będzie trochę "lepiej".
          Jeśli już założę dystanse to przy letnim komplecie nie będę ich już ściągał (spokojnie jest jeszcze miejsca na tyle żeby nic nie ocierało, a wyglądało na bardziej "spasowane"

          Zamieszczone przez danthe Zobacz posta
          Zawsze jak używałem dystansów pogarszało się prowadzenie
          O gorszych właściwościach jezdnych słyszałem ale myślałem że tyczy się to "dużych dystansów" a nie 5mm.
          Korzystałeś z takich "cienkich" 5mm dystansów czy np.2cm?
          Tu mnie trochę zmartwiłeś, bo akurat upalam regularnie. Zdarza się jeździć coś a la touge.

          Miałem podobne wrażenie jak zmieniłem koła z fabrycznych 17"/8" ET50 235/45 na 18"/8,5" ET42 245/40.
          Na początku czułem się jakoś niepewnie, wydawało mi się że auto kompletnie inaczej się prowadzi ("jakoś dziwnie" takie wewnętrzne uczucie). Z czasem jak się przyzwyczaiłem okazało się że jest tylko "lepiej" i w pewnych momentach mogę sobie pozwolić na więcej niż wcześniej.

          Comment


          • #6
            Szybko licząc w 8.5" ET42 rant zewnętrzny bedzie okolo 15 mm bardziej na zewnątrz niż w 8" ET50

            Najmniejsze dystanse jakie używałem w osobówce były 10 mm. Może 5 mm nawet nie odczujesz?
            I nie pamiętam abym po czasie się przyzwyczaił To były troche inne różnice w odczuciach. Zrobiłem troche prób i po jakimś czasie pozbyłem się dystansów. Zauważyłem też szybsze zużywanie się łozysk piast itp. Ale nie było to w Hondzie.
            Teraz w Civic EP2 przesiadłem się z fabrycznych 16" na 17" z EP3 na oponach zgodnych ze specyfikacją dla EP2 (EP2 ma w homologacji dopuszczenie felg 17") i jest wrażenie innego prowadzenia, ale nie gorszego.
            Moja prywatna opinia - do upalania i ostrej jazdy nie dopuszczam używania żadnych dystansów, po prostu im nie ufam i się boję. Kiedyś w terenowej wydumce do przeznaczonej zabawy w błocie pękł mi aluminiowy dystans, stąd brak zaufania. Prawdopodobnie przesadzam

            EDIT:
            Czynnik który jest tutaj ważny to tzw. "scrub radius". Wstawiając dystans zmieniasz go znacznie. Wstawiając inne felgi z innym ET ale też innej szerokości można go zachować i tym samym zachować parametry układu kierowniczego, poprawiając przyczepność.
            Last edited by danthe; 13-11-2024, 16:52.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez danthe Zobacz posta
              Czynnik który jest tutaj ważny to tzw. "scrub radius". Wstawiając dystans zmieniasz go znacznie. Wstawiając inne felgi z innym ET ale też innej szerokości można go zachować i tym samym zachować parametry układu kierowniczego, poprawiając przyczepność.
              W moim przypadku, scrub radius przesunął się chyba o 6mm z tego co pamiętam.

              Comment

              Working...
              X