Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czujnik ciśnienia w oponach

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czujnik ciśnienia w oponach

    Pytanie dotyczy kontrolki od ciśnienia w oponach. Dziś odbyłem trasę powyżej 500 km zapaliła się kontrolka, po przejechaniu 100 km zajechałem na stacje sprawdziłem stan ciśnienia i nie było poniżej 2.4/2.5. Skasowałem kontrolkę i po przejechaniu 50 km znowu się zapaliła. Kiedyś tez po długiej trasie zapaliła się kontrolka i nie było żadnego ubytku ciśnienia, choć raz kontrolka się zapaliła i rzeczywiście był ubytek przez wkręt w oponie. Czy jest możliwość l, iż kontrolka zapala się po dłuższej trasie przez jakiś błąd, a opony są Ok? Jadę za granice i trochę się obawiam, żeby nie było jakieś nie miłej niespodzianki.

  • #2
    W kołach nie ma czujników ciśnienia.
    Kontrola odbywa się przez ABS.
    Doczytaj w instrukcji, ale trzeba zrobić kalibrację przez menu pojazdu i problem powinien zniknąć.

    Comment


    • #3
      Opony zmieniałem pol roku temu i kontrolka się nie zapalała, miałem inne ciśnienie na przodzie i tyle, ale jeździłem po mieście przez wieje miesięcy i nic. Dopiero dziś po trasie 500 km.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez chmiel22 Zobacz posta
        Pytanie dotyczy kontrolki od ciśnienia w oponach. Dziś odbyłem trasę powyżej 500 km zapaliła się kontrolka, po przejechaniu 100 km zajechałem na stacje sprawdziłem stan ciśnienia i nie było poniżej 2.4/2.5. Skasowałem kontrolkę i po przejechaniu 50 km znowu się zapaliła.
        Sprawdź ciśnienia na zimnym. W trasie jeżeli ustawiłeś ciśnienia to prawdopodobnie nie są poprawne. Po trasie przeważnie masz (zależnie od stylu jazdy i osiąganych prędkości) 0.1 - 0.4 ciśnienia więcej.
        Kontrolka potrafi się też zapalić jak w jednym kole jest zauważalnie więcej nabite. Sam tak miałem ostatnio - też mi to wyskoczyło po trasie (dłuższy odcinek z bardzo stabilną prędkością) a wskaźnik pokazał różnice 0.3 miedzy kołami na przedniej osi. Wcześniej jeździłem długo po mieście i żadnych wskazań. Ustawiłem takie samo ciśnienie wa stacji, zresetowałem i problem zniknął. Chodzi o różnice w prędkości prędkości obrotowej koła - porównanie czy podczas jazdy wszystkie koła obracają się w z taką samą prędkością.
        Co do regulacji to znajdź dobrą stację z sensownym czujnikiem i ustaw poprawnie na chłodnym i obserwuj.
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • #5
          Dzięki za wyjaśnienie.

          Comment


          • #6
            Mi po pierwszej zmianie opon z zimowych na letnie (zapomniałem o kalibracji ) zaczęło wyć gdzieś tak po .... miesiącu :-)
            Po kolejnej wymianie zrobiłem od razu kalibrację i było ok :-)

            Comment


            • #7
              Jak jezdzisz kolo komina to fabryczny system jest ok. Przy dalszych wyjazdach juz nie. W sieci jest pelno zewnetrznych systemow pomiarowych cisnienia z wyswietlaczem. Mam taki od pol roku. Dziala. Do tego dojazdowka i lepszego assistance nie ma :-)

              Comment

              Working...
              X