Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Łańcuchy śniegowe 235/45 R17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Łańcuchy śniegowe 235/45 R17

    Cześć,

    potrzebuje kupić łańcuchy śniegowe na koła w rozmiarze 235/45 R17. Zgodnie z instrukcją nie powinno się na ten rozmiar kół zakładać łańcuchów, jednak kiedyś przy okazji przeglądu w serwisie mówiono mi, że nie powinno być z tym problemu.

    Czy ktoś z Was używał już łańcuchów do tego rozmiaru i ma jakieś doświadczenia z konkretnymi modelami?

  • #2
    Łańcuchy kupisz w polskiej sieci Taurus - profesjonaliści w temacie.
    Katalog :
    Łańcuchy śniegowe do samochodów osobowych, terenowych, ciężarowych poprawiają przyczepność kół do nawierzchni pokrytej śniegiem, błotem lub lodem, umożliwiając zdobywanie niedostępnych rejonów.


    Natomiast powinieneś sprawdzić odstęp opony od kolumny amortyzatora z przodu oraz od talerza sprężyny . Z tyłu również.

    Są łańcuchy o różnej średnicy oczka te 7-8 mm powinny się sprawdzić i są dużo bardziej komfortowe bo nie tłucze jak na oczkach 12 mm .

    Ważny jest też samonapinacz , bez niego poluzowany łancuch może zahaczyć o różne części pojazdu , przyśpiesza zużycie opon , łańcucha .
    Niestety nie kupisz takich za stówkę .

    Poszukaj w katalogu rozmiaru używając filtrów , masz kilku poważnych producentów do wyboru.


    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedź, ale bardziej mi chodzi o to czy ktoś używał już jakichkolwiek łańcuchów dla tego rozmiaru kół (235/45/r17).

      Wg instrukcji nie powinienem zakładać żadnego typu łańcuchów a wg konfiguratorów dostępnych w sklepach internetowych łańcuchy typu: https://www.strefakierowcy.pl/46197,...ummit-k23.html czyli takich które nie zachodzą na wewnętrzna część opony.

      Stąd pytanie czy ktoś ma już jakieś własne doświadczenia z tym rozmiarem kół.

      Comment


      • #4
        Widocznie opona jest zbyt blisko mcpersona i brak miejsca na łańcuch .
        Możesz odsunąć koło od piasty pierścieniem dystansowym

        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez ps63 Zobacz posta
          czyli takich które nie zachodzą na wewnętrzna część opony
          To jest zawsze najbezpieczniejsze rozwiązanie oraz najmniej się przy tym usyfisz. Ale też dobre automatyczne łańcuchy tego typu są niestety najdroższe. Ale tak naprawdę większość nowoczesnych, szczególnie drobnooczkowych łańcuchów nie będzie problemem. Byle były dobrze naciągnięte. Od 8generacji jest taki wpis w instrukcji jako dupochron Hondy do 17stek i większych kółek, a tak jak to Forum opiewa 16 lat na kolejne Civiki z tym wpisem, nikt nie miał z tym problemu. Ja montowałem i na 17stki i na 18 stki i nawet 19stki do Rki i normalne i automaty i bez problemów. To nie są auta z niewiadomo jak rozbudowanym zawieszeniem z pierdylionem wahaczy, bez stresu.

          Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
          Możesz odsunąć koło od piasty pierścieniem dystansowym
          Pierścienie dystansowe to zawsze krzywda dla auta i jego zawieszenia oraz właściwości jezdnych. Tjuningowy wynalazek na spoty na glebie dla cool wyglądu - rozumiem, OK. Ale do codziennego użytku odradzam szczerze każdemu, kto szanuje swoje auto i nie chce go psuć. A już na pewno nie po to, żeby założyć łańcuchy...
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            Pierścienie dystansowe to zawsze krzywda dla auta i jego zawieszenia oraz właściwości jezdnych...kto szanuje swoje auto i nie chce go psuć. A już na pewno nie po to, żeby założyć łańcuchy...
            Sory szefie ale rozjerzdzasz się z prawdą jak lokomotywa na ruskim torze .
            Dystanse są bezpieczne zwłaszcza w małych grubościach . Kowalski ani auto nie odczuje dystansu 0.5, czy 1 cm grubości . Ważne , żeby był zamontowany zgodnie ze sztuką.

            O ile w takim typem R może popsuć trakcję i zachowanie w niektórych warunkach , to w zwykłym cywilu może poprawić , to zawsze jest i było przyczyną montażu dystansów .
            Ja kiedyś miałem w cywilu 2,5 cm . Przejeździłem na tym 150 tys km i nic zawieszeniu się nie stało, ani łożyska piasty , ani elementy układu kierowniczego nie wymieniałem w tym czasie . Co zyskałem ? Pojazd mniej się "kładł" w ostrych zakrętach .
            Bezpieczne , oczywiście Einbah z certyfikatem tüv .





            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #7
              Skoro nie czujesz roznicy to trudno, nie kazdemu dane... to tak jak z Twoim podejsciem i rozumieniem opon XL. Jak poprzednio, podejscie raz mialem czy dwa jako jedyny sluszny i rozumiejacy i nie bylo zle i nawet zawias wytrzymal i cala teorie motoryzacji ukladam na tej podstawie. A wystarczy sekunde pomyslec, ze gdyby to bylo tak cudowne rozwiazanie, wyjezdzaloby na aucie z salonu. Przypominam tez ze piszemy w dziale modelu aktualnego / na gwarancji - np. moje ASO widzac dystanse natychmiast uniewaznia gwarancje na zawieszenie. Wiec dawanie takich "rad" moze komus zrobic krzywde.

              A juz proponowanie kupna za ladne kilkaset zlotych dystansow tylko po to, zeby zalozyc lancuchy - dla mnie kupy sie nie trzyma. Tym bardziej, ze dyskusja jest jalowa i OT - jest to zbedne, mozna spokojnie zakladac w tym aucie łańcuchy.
              Last edited by Alix; 08-11-2021, 07:50.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment

              Working...
              X