Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Właściwe ciśnienie w oponach - porady

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
    Domyślam się, że w fabryce pompują więcej po później samochód stoi jakiś czas na placu i pewnie ma minimalizować deformację opon w czasie tego postoju.
    Ale ja po każdorazowej zmianie opon w ASO miałem dokładnie tak samo. prawie 3.0 atm... To trochę tak jak powiedzieć, że w fabryce zalewają oleju z litr albo dwa więcej jakby był jakiś wyciek Prawidłowe ciśnienie to 2,2.

    Comment


    • #32
      Nie wiesz? Zapytaj ASO. A może robią na szkodę klienta? Szybciej zużyje opony to przyjedzie kupić nowe? Któż to wie?
      Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
      Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
        Nie wiesz? Zapytaj ASO. A może robią na szkodę klienta? Szybciej zużyje opony to przyjedzie kupić nowe? Któż to wie?
        Za drugim razem zapytałem i natychmiast ustawiali do właściwego. Że nie szkoda im czasu.

        Comment


        • #34
          Po tej korekcie na 2,3 bar wyskoczyl mi komunikat abym sprawdzil cisnienie opon. Przeprowadzilem kalibracje ale po kilkunastu km znowu, znowu kalibracja itd, i znowu komunikat. Potem znowu. Dobilem cisnienia do 2.8, znowu kalibracja i wreszcie spokoj z komunikatami. O co moze chodzic? Akurat mialem traske 250km w jedna strone wiec byly warunki aby to cwiczyc.

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez krzychoo Zobacz posta
            Przeprowadzilem kalibracje ale po kilkunastu km znowu, znowu kalibracja itd, i znowu komunikat. Potem znowu. Dobilem cisnienia do 2.8, znowu kalibracja i wreszcie spokoj
            Lampka komunikatu niskiego ciśnienia w oponach nie zapali się gdy masz zbyt wysokie ciśnienie w oponie. Poza tym skalibrowanie wymaga ok. 30 minut jazdy z prędkością w zakresie 48-105 km /h. Czasami jednak zdarza się, że pomimo spełnienia tego warunku kalibrację trzeba powtórzyć i to nie jeden raz. Dlatego ja na Twoim miejscu zredukował był ciśnienie do 2,2 i przeprowadził kalibracje do skutku. Jazda z ciśnieniem 2,8 nie jest dobrym pomysłem.

            Comment


            • #36
              I tak zrobie ale w sumie to jezdzilem 3 tys km z cisnieniem 3 bary i nie odczuwalem, ze cos jest nie tak

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez krzychoo Zobacz posta
                w sumie to jezdzilem 3 tys km z cisnieniem 3 bary i nie odczuwalem, ze cos jest nie tak
                Pewnie z pozytywów to troszkę mniej Ci spaliło benzyny i auto było ciut bardziej stabilne na zakrętach. Ale środkowa część bieżnika szybciej się zużywa i szkoda zawieszenia.

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez krzychoo Zobacz posta
                  I tak zrobie ale w sumie to jezdzilem 3 tys km z cisnieniem 3 bary i nie odczuwalem, ze cos jest nie tak
                  Możesz dalej tak jeździć tylko pamiętaj, że ciśnienie 2.2 podawane przez producenta nie wzięło się z księżyca. "Nie odczuwałem" - Ty może nie, opony i elementy zawieszenia pewnie już trochę tak.

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez krzychoo Zobacz posta
                    I tak zrobie ale w sumie to jezdzilem 3 tys km z cisnieniem 3 bary i nie odczuwalem, ze cos jest nie tak
                    To się tylko tak wydaje, na równym asfalcie nie poczujesz nic.. ale pojedź na drogę z dziurami to zobaczysz.. mówię z własnego doświadczenia.. jak swego czasu miałem napompowane do 2,4bara.. od tak żeby sprawdzić jak się będzie jeździć a zalecenia są do 2,1.. na dziurawej drodze jechało się jak na stalowych kołach z tak dużym ciśnieniem.. Honda była wozem drabiniastym tak więc nie jest to wskazane, lepiej trzymać się zaleceń.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #40
                      Dla perfekcjonistów można prawe koła pompować ciut więcej, tak 2,25-2,3 , bo drogi są w większości nachylone na prawo i nacisk auta na prawo jest ciut większy.

                      Comment


                      • #41
                        Siła Coriolisa też u nas działa w prawo

                        Comment


                        • #42
                          O tym zapomniałem więc trzeba dodatkowo zwiekszyć ciśnienie praw kół jak jedziemy północ - południe i odwrotnie.

                          Comment


                          • #43
                            Może ktoś sprawdzał, ile musi być mniej ciśnienia w kołach aby wyskoczył komunikat o zbyt małym ciśnieniu.

                            Comment


                            • #44
                              Jak będziesz miał mniej w każdym kole to nie wyskoczy. System działa na zasadzie różnicy w kołach. Czyli jak w jednym Ci spadnie o 0.2 np. to wtedy wyjdzie komunikat. Nie ma czujników ciśnienia i komputer nie wie jakie są ciśnienia. Liczy na zasadzie obrotów.

                              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • #45
                                Z tego by wynikało, że dopóki nie wyskoczy komunikat to ciśnienie w kołach teoretycznie powinno być ok. , bo niemożliwe zeby spadło równo we wsystkich kołach.

                                Comment

                                Working...
                                X