Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Korozja na elementach lakierowanych

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Fakt. O tym nie pomyślałem.

    Comment


    • Ja myśle że niekoniecznie się tam musi dostawać woda. Po prostu zwykła wilgoć z powietrza która tam się zbierze powoduje rdzewienie źle zabezpieczonego miejsca i wyłazi.

      Comment


      • Co to jest ta zwykła wilgoć?

        Wydaje się, że woda penetruje przestrzeń pomiedzy blachami. Jeżeli tak jest wyczyszczenie tego z zewnątrz niczego nie naprawi.

        Comment


        • Dzisiaj mija tydzień, więc teoretycznie powinni się odezwać. Pewnie tak jest jak piszecie, ale nie chce mi się wierzyć, że od tak małej (wg Aso oczywiście) rdzy od razu będą chętni wymieniać całe drzwi.
          Pytanie tylko po jakim czasie od tego czyszczenia na nowo zacznie się pojawiać ruda. Mi osobiście wystarczy max 1,5 roku

          Comment


          • Ponieważ wada jak na razie jest minimalna - naprawa będzie zapewne miejscowa. Czyszczenie i zabezpieczenie miejsca zgodnie z technologią Hondy.
            Nie wyobrażam sobie innego scenariusza.
            Jakoś chyba bardzo bym się tym nie przejmował. Niech zrobią a potem konieczna jest obserwacja, czy temat jest załatwiony, czy tylko zaleczony na chwilkę.
            Last edited by Theo74; 28-04-2020, 19:36.

            Comment


            • Nie będzie załatwiony. Nikt bez rozginania blach nie będzie w stanie ich dokładnie i prawidłowo zabezpieczyć antykorozyjnie. Lakier jakby nie było położony w tym miejscu musi pęknąć (blacha zagięta na blasze - ostre krawędzie w miejscu ich styku) i korozja będzie ponownie widoczna. To miejsce powinno jako newralgiczne zostać uszczelnione mastyką na lakierni.

              Comment


              • Nie ma co się dziwić, ze ze Swindon uciekają

                Comment


                • Hondy made in Japan też rdzewiały, więc, to chyba ogólne podejście producenta do tematu niż wina akurat tej fabryki. A uciekają, bo w Eu od 10 lat albo więcej coraz gorzej się ich auta sprzedają, zresztą sami też są temu winni. W Eu sprzedawały się głównie silniki 1,5turbo, a po lifcie okroili dwie wersje sport i prestige, więc jest to działanie samodestrukcyjne.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
                    wilgoć z powietrza która tam się zbierze powoduje rdzewienie źle zabezpieczonego miejsca i wyłazi
                    Też tak sądzę, po deszczu czy umyciu auta tam jest mokro. Jak patrzę na wrzucone tu fotki to u jednych wykończenia są ładnie zrobione a u innych byle jak. Nie wydaje mi się aby cała przestrzeń pomiędzy blachami była zajęta przez rdzę.
                    Last edited by Stach13; 29-04-2020, 09:05.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                      Hondy made in Japan też rdzewiały, więc, to chyba ogólne podejście producenta do tematu niż wina akurat tej fabryki.
                      Rdzewiało wszystko made in Japan w tamtych czasach. Z tego co czytam tu, to problem na razie tylko dotyka HB, a nie tureckich sedanów.
                      Jeśli dobrze pamiętam to Hondy produkowane w Turcji zawsze wypadały lepiej jakościowo niż w Swindon.

                      Comment


                      • Ostatnio musiałem zdemontować tapicerkę z drzwi tylnych i ku mojemu zaskoczeniu we wnęce drzwi tj. przestrzeń pomiędzy blachami i za folią mocowaną na masę plastyczną; była woda. Dostała się tam przez „włochate” uszczelki szyby na górze drzwi. Samochód myłem dzień przed wykonaniem pracy. Zakładam, że woda sama odparuje po jakimś czasie.

                        Comment


                        • U mnie niestety też jest niespodzianka - co prawda na razie tylne lewe drzwi, ale obawiam się, że to tylko chwilowy stan....

                          drzwi Hania.jpg
                          Załączone pliki
                          Last edited by marart; 29-04-2020, 12:26.
                          Moja Hania
                          http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Sintesi Zobacz posta
                            Ostatnio musiałem zdemontować tapicerkę z drzwi tylnych i ku mojemu zaskoczeniu we wnęce drzwi tj. przestrzeń pomiędzy blachami i za folią mocowaną na masę plastyczną; była woda. Dostała się tam przez „włochate” uszczelki szyby na górze drzwi. Samochód myłem dzień przed wykonaniem pracy. Zakładam, że woda sama odparuje po jakimś czasie.
                            Nie kumam o czym piszesz, ale jeżeli piszesz o tym o czym ja myślę - to przecież normalne, ze w tym miejscu jest woda.
                            Po to od spodu w drzwiach są otwory, aby woda wylewała się z drzwi na zewnątrz.
                            A to włochate to nie uszczelki, ale prowadzenie szyby.

                            Comment


                            • Pytanie otwarte jest takie - co zrobić aby to miejsce zabezpieczyć?
                              Może z zewnątrz uszczelniacz poliuretanowy na to nałożyć? I tak ten fragment jest estetycznie spier..., więc nie ma znaczenia chyba, jeżeli by pokryć to miejsce masą w kolorze nadwozia - ja mam łatwo bo biały kolor.
                              Może ktoś ma mniej szalony pomysł
                              Na tym czerwonym widać, ze przyczyną jest pęknięcie farby.
                              Last edited by Theo74; 29-04-2020, 16:00.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Theo74 Zobacz posta
                                Pytanie otwarte jest takie - co zrobić aby to miejsce zabezpieczyć?
                                Może z zewnątrz uszczelniacz poliuretanowy na to nałożyć? I tak ten fragment jest estetycznie spier..., więc nie ma znaczenia chyba, jeżeli by pokryć to miejsce masą w kolorze nadwozia - ja mam łatwo bo biały kolor.
                                Może ktoś ma mniej szalony pomysł
                                Na tym czerwonym widać, ze przyczyną jest pęknięcie farby.
                                Tym sposobem to tylko zamkniesz wodę w środku co pogorszy sytuację. Na czerwonym to raczej na odwrót. Lakier pękł od rdzy.

                                Trzeba znaleźć miejsce którędy woda się dostaje a nie wydostaje.

                                Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X