Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wyczywalne wibracje na kierownicy - Civic 5D 1.5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wyczywalne wibracje na kierownicy - Civic 5D 1.5

    Cześć,

    Czy możecie potwierdzić/zaprzeczyć że po uruchomieniu silnika i dotknięciu kierownicy/deski rozdzielczej/dźwigni zmiany biegów czujecie jakiekolwiek wibracje od silnika?

    Jakiś tydzień temu miałem bliskie spotkanie z krawężnikiem, skończyło się na tym że wjechałem na niego prawą stroną samochodu przy mocno skręconych kołach, słychać było porządne stuknięcie ale zarówno pierwsza weryfikacja wzrokowa, jak i później sprawdzenie w ASO nie wykazało żadnych uszkodzeń opon, felg, zawieszenia, zmiany zbieżności itp. Jednak kilka dni potem zauważyłem że i na postoju, i jadąc nawet 10 km/h po równiutkiej drodze cały czas czuję drgania na kierownicy - nie na tyle silne żeby było widać że się porusza, ale jednak wyczuwalne na niej (oraz całym tunelu środkowym) wibracje silnika, najsilniejsze w okolicach 1200-1300 rpm.

    I teraz już trochę sam zgłupiałem - czy faktycznie jest to objaw jakiegoś problemu i chociaż zawieszenie nie ucierpiało to oberwała np. poduszka silnika, skrzyni biegów czy mocowanie wydechu, czy może po prostu zacząłem dokładniej analizować zachowanie samochodu po tym krawężniku i zacząłem zauważać coś co było od zawsze i jest normalne. Drgania nie zależą od prędkości a bardziej od obrotów silnika, więc znowu - nie wygląda to na problem z kołami lub zawieszeniem.

    Możecie dać znać jak to wygląda u Was? Nie chcę wyjść na wariata jak powiem w ASO że coś jest nie tak a okaże się że to jednak normalne i zawsze tak było. Spróbuję pewnie też załatwić jakiegoś testowego/zastępczego Civica żeby porównać z nim.

    Z góry dzięki za pomoc,
    Tomek
    Last edited by xelossan; 16-01-2022, 12:00.

  • #2
    Witam,
    ja w swoim szczawiu na biegu jałowym czuję lekkie wibracje zarówno na kierownicy jak i np. dźwigni zmiany biegów, ale jestem wyjątkowo wyczulony na tego typu "atrakcje" (żona np. nic nie wyczuwa )

    Pzdr - Artur S.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Artur S. Zobacz posta
      Witam,
      ja w swoim szczawiu na biegu jałowym czuję lekkie wibracje zarówno na kierownicy jak i np. dźwigni zmiany biegów, ale jestem wyjątkowo wyczulony na tego typu "atrakcje" (żona np. nic nie wyczuwa )

      Pzdr - Artur S.
      A jak w czasie jazdy?

      Byłem w międzyczasie znowu w ASO i dosłownie na chwilę wsiadłem do innego testowego Civica i tam na postoju było jeszcze gorzej (ale silnik zimny od stania na mrozie więc to raczej normalne), natomiast nie miałem okazji się przejechać.

      A w trakcie jazdy u mnie nadal to samo - nawet jak droga jest idealnie równa to przez kierownicę czuć silnik cały czas, i z jednej strony ASO ciągle twierdzi że wszystko co sprawdzali jest ok, a z drugiej trochę nie chcę mi się wierzyć że zawsze tak było i nagle po dwóch latach zaczęło mi to przeszkadzać. Chyba że jestem aż tak w autosugestii...

      Comment


      • #4
        W czasie jazdy wibracji od silnika nie czuję. Być może to co czujesz jadąc to nie wibracje silnika, a przenoszone drgania z kół. Proponowałbym:
        - podjechać na stację benzynową - a najlepiej dla pewności na dwie różne - i sprawdzić ciśnienie w każdej z opon. U mnie było 2,4 co powodowało, że czułem każdą nierówność drogi. Upuszczenie do 2,3 znacznie poprawiło komfort, choć nie wykluczam efektu placebo
        - jak to nie pomoże - pomyśl o doważaniu kół (w WAW robi to gość mający firmę "Autobalans"). Niestety, to dość kosztowny zabieg - ok. 180PLN - ale może pomóc.
        - alternatywnie dla doważania możesz zrobić test drogowy Huntera, żeby upewnić się czy z kołami wszystko OK.

        Chyba, że definitywnie wykluczasz koła wtedy nie ma sensu ładować się w koszta z doważaniem, ale ciśnienie zawsze można sprawdzić



        Pzdr - Artur S.

        Comment


        • #5
          Koła raczej wykluczam, bo wibracje na kierownicy są takie same obojętne czy jadę 20 czy 120 km/h, za to jadąc np. 50 km/h i zmieniając przełożenie z D na S (mam automat), to chociaż koła obracają się dokładnie tak samo, to wyraźnie czuć że odczuwalne wibracje się zmieniają gdy silnik z 1300 rpm wchodzi na prawie 3000. Druga sprawa, normalnie jeżdżę na ciśnieniu 2.2 zgodnie z zaleceniami, ale na próbę sprawdzałem 2.0 i nierówności drogi było czuć inaczej, ale na kierownicy nie zrobiło to żadnego wrażenia.

          Także chyba zostaje mi cisnąć ASO żeby szukali do skutku co się stało, bo jeszcze 2 tygodnie temu niczego takiego nie zauważałem, a dziwne żebym po 2 latach nagle sam z siebie zaczął bardziej czuć wibracje które by były os zawsze.
          Last edited by xelossan; 23-01-2022, 12:21.

          Comment


          • #6
            Witam wszystkich. Ja sugeruje sprawdzenie poduszek jeśli uderzyłeś w krawężnik masa sinika miała duży wpływ na poduszki. Być może któraś przy uderzeniu skończyła swój żywot

            Comment

            Working...
            X