Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Bawiąc się konfiguratorem golfa highline i dodając tylko takie dodatki jak ma wersja sport Civica wyszło mi ok 115tys, bez foteli, bez tej wypasionej nawigacji, a także bez dcc.
    Natomiast wybór jest ogromny i mając 120tys czyli z takim 10-15tysiecznym rabatem można wyjechać autem wyposażonym jak w klasie premium i jeśli takie porównamy nawet do wersji prestige w Civicu to rzeczywiście będzie o klasę lepiej w środku i z racji foteli i wygluszenia, a nie samej amortyzacji o klasę wygodniej.

    Odnośnie porównań w czasopismach czy internecie np gdy brane są pod uwagę kompakty do 100, 90, a nawet 80 tyś podstawiony golf to zawsze bardzo mocno doposazony highline za jakieś 30-40tys więcej niż to co podstawia konkurencja i stąd wszystkie ochy i achy i tak w większości przekupionych redaktorów.
    Tak jak niektórzy nie mogą się przekonać do Civica tak ja nie przekonam się do Golfa, zresztą mój sąsiad ma varianta w kombi w ubozszej wersji bez piano black i bez większości dodatków, który wyszedł mu jakieś 85tys 2-3lata temu i to auto po prostu ginie w tłumie, za nic w świecie nie zamienilbym go na moją była ix gen z r18 pod maską (sąsiad ma 1,4tsi 122KM) a o obecnej x gen nawet szkoda wspominać.

    Comment


    • Się zagalopaliśmy trochę. Dla mnie porównanie Civica X do Golfa jest bez sensu. Nie, że jedno auto jest gorsze, a drugie lepsze, to są auta dla innych odbiorców. Przy prędkości w której Civic X robi test łosia Golf Gti pewnie by się obrócił, niewykluczone, że zacząłby koziołkować bo koła tracą przyczepność i tył podskakuje. Dół jest w Civicu gorszy, ale już 80-120 i wyżej jest podobnie, im wyżej tym lepiej dla Civca, a mówimy o silnikach 1.5 182km vs 2.0 230km. Inny jest krąg odbiorców, jedni lubią flokowane schowki, miękkie plastiki, bardziej stonowany wygląd, zachowawczość, tych odbiorców jest więcej stąd pewnie oceny. Co do ocen, to już się nie będę pastwił na tym, że większość gazet moto jest niemieckich, jaki kapitał dominuje w UE, jakie myki robią żeby nie dopuścić nam rynek UE konkurentów spoza UE.
      Dla mnie auto to nadal przedmiot, który oceniam wg tego do czego służy, czyli do jazdy, najważniejsza jest mechanika. Ważne są oczywiście takie rzeczy jak komfort, plastiki, wyciszenie, ale to nie sa elementy, którymi auto powinno wygrywać w rankingach. Rozumując w ten sposób niedługo okaże się, że najlepsze auto to takie jakim jeździli Flinstonowie

      Dorzucając jeszcze kamyczek, podobno nie bedzie w UE 2.5 turbo Mazdy bo nie spełnia norm emisji, pewnie nie będzie też 2.0 250km Hondy (amerykańska Honda Accord), za to będziemy pewnie mieli nowe diesle od Vaga Będzie zdrowiej
      Last edited by Jozin; 17-01-2018, 21:22.

      Comment


      • 2.0T Hondy juz jest przecież to to samo K20 co jest w Type R i spelnia EURO6 tylko z mniejszym turbo... Bardziej pytanie czy Accord bedzie jako taki.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
          Dół jest w Civicu gorszy, ale już 80-120 i wyżej jest podobnie, im wyżej tym lepiej dla Civca, a mówimy o silnikach 1.5 182km vs 2.0 230km.
          Tutaj masz to porównanie, o którym piszesz.


          Ja tam nie widze przewagi Civica....ani na dole ani na górze.
          No ale porównanie bez sensu, bo takiego GTI to trzeba by porownywać z wersją SI.

          Trochę mi sie juz nie chce bronić tutaj Golfa, a na innych forach Civica - bo generalnie jest tak, że obie strony tzn VAGowcy i Hondziarze są zapatrzeni tylko na swoją markę i ani jedni ani drudzy nie dopuszczają mozliwości aby wsiąść do innej marki i po prostu się z tego cieszyć. W sumie mnie to smuci ale z drugiej strony każdy żyje jak chce
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • A nie prawda. Ja przesiadłem się z S3 (VAG premium) do Type R ponieważ uważam że daje większą radość z jazdy. Zgadzam się z Glosimą że Golf jeździ dobrze, że samochód jest DOPRACOWANY. Jeszcze lepiej jest dopracowana i wykończone Audi ale co z tego jak...... wieje nudą. Honda jest trochę gorzej wykończona i dopracowana ale nie jest nudna!

            Comment


            • sporta można kupić za ok 90 tys, gti startuje od prawie 130, porównanie trochę bez sensu...
              poza tym gti ma teraz 245 km a nie 230... więc różnica będzie jeszcze większa...
              prawdą jest też, że za te ok 90 tys nie dostaniemy u nikogo nic lepszego od civica sport 1.5...
              golfy są naprawdę ok ale faktycznie wieje nudą...

              Comment


              • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                Ja tam nie widze przewagi Civica....ani na dole ani na górze.
                No ale porównanie bez sensu, bo takiego GTI to trzeba by porownywać z wersją SI.
                Glosima w tym porównaniu, które wrzuciłeś jest na 4 biegu 80-120 3.8 vs 4.5 na korzyść Golfa gti, na 3 biegu różnicy praktycznie nie mam, wrzucałem wcześniej w temacie linki. Cały czas mówimy o zwykłym Civic i GTI Golfa 182km vs 230km, prace zawieszenia żal porównywać.
                Ja nie mówię, że Golf jest zly, nigdzie tego nie napisałem. Napisałem, że mechanika, silnik, właściwości jezdne, performance jest po stronie Civica i tyle.

                Comment


                • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                  Cały czas mówimy o zwykłym Civic i GTI Golfa 182km vs 230km, prace zawieszenia żal porównywać.
                  Golf GTI to popularne auto na torach. Jezdziłem nim wiele razy (w tym różnymi wersjami Clubsport oraz modyfikowanymi).
                  Zawieszenie jest moim zdaniem bez zarzutu. Nawet na standardowych oponach 225/40/R18 (wiekszość ludzi na takich jezdzi, bo cena akceptowalna) nie ma się do czego przyczepić podczas ostrej jezdy.
                  Układ kierowniczy na Normal jest fajny do jazdy na codzień, a jak chcesz ostrzej pojechac to dajesz na SPORT i masz całkiem dobre wyczucie przodu i w miarę da się kontrolować podsterowność (pomaga tez tutaj XDS na wyjściu z zakrętu)

                  Nie wiem skąd Twoje doświadczenia, że GTI się źle prowadzi ? Gdzie nim jezdziłeś, może był powypadkowy ?
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • https://www.youtube.com/watch?v=gnaWZaQ7QqM to jest wg. Ciebie Glosima bez zarzutu?
                    https://www.youtube.com/watch?v=T69yPK2CbV8 dla porównania Civic X

                    Comment


                    • Aha - czyli Ty nim nie jezdziłeś. To zamyka nasza dyskusję.

                      A w tych testach faktycznie Civic szybszy w tescie łosia o 3km/h. Widziałem, piekny wynik Civica.
                      Lepszy niz Mercedes-AMG GT C. Ewidentnie wolałbym Civica
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • Nie jeździłem Glosima, ale jak widzę pracę zwieszenia tego Golfa Gti to mi się odechciewa. Te 3km więcej to jest kosmiczna różnica, Golf przy takiej pewnie by przekoziołkował. Że Amg jest gorsze od Civca, co w tym dziwnego. Gorsze nie może być bo niemieckie , Mercedes , czy AMG, że drogie? Z Civica Type R IX też łacha darli, że ośka z taką mocą bez sensu jest,a później w próbach na torze wyszło jak jeździ i gdzie jest niemiecki performance.
                        https://www.youtube.com/watch?v=96zG-eszJaM moim zdaniem to lepiej jedzie od Civica, ale to porównanie bez sensu bo tutaj pewnie trzeba by było zobaczyć jak jedzie Honda NSX.
                        Last edited by Jozin; 18-01-2018, 12:18.

                        Comment


                        • Jozin - aby ocenic samochód pod kątem właściwości jezdnych trzeba się nim przejechać - nie ma innej metody na wyrobienie sobie opinii.

                          Sam tak miałem, że idealizowałem jakies auto, po czym do niego wsiadłem, pojezdziłem i stwierdzałem, że to nie to.
                          No ale musiałem organoleptycznie to sprawdzić. Z filmików w internecie czy gazet się tego nie dowiesz.

                          A bywało też odwrotnie - np. z Hondą CRV.
                          Ot taczka, brzydkie to takie - ale po kilku jazdach bardzo mi sie spodobała. Sposób prowadzenia, pozycja za kierownicą, praca zawieszenia etc - po prostu mój typ w tej kategorii aut.
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • Golsima nie bardzo rozumiem o co Tobie się rozchodzi. Golf jest lepszy od Civica we wszystkim? Cały czas porównujemy 182km zwykłego Civica i 230km Golfa GTI . Podejrzewam, że gdyby dać zawodowemu kierowcy zwykłego Civica na tor to wykręcił by nim lepszy czas niż to Gti Golfa 50km mocniejsze. Ja nie neguję, że Golf ma lepsze siedzenia (Ergo seats, chociaż te Civica X nie są złe), jest lepiej wyciszony, ma bardziej miękkie plastiki. Ba! Sam się zastanawiam nad Golfem, czy Volvo V40, bo mało jeżdżę, ale 50/50, 50% dla fanu i 50% trasy i lubię mieć komfortowo przy tych 160 km/h. Stąd się cały czas dopytuję użytkowników jakie jest w codziennej eksploatacji to wyciszenie civica, bo jazdy próbne X mi nie dały jednoznacznej odpowiedzi.
                            Jeździłem zwykłym Golfem i Civic X, i dla mnie mechanicznie dzieli te auta przepaść, w Civicu wszystko jest lepsze, skrzynia, zawias, silnik.
                            Last edited by Jozin; 18-01-2018, 12:39.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                              Jeździłem zwykłym Golfem i Civic X, i dla mnie mechanicznie dzieli te auta przepaść, w Civicu wszystko jest lepsze, skrzynia, zawias, silnik.
                              No i to jest Twoja konkretna opinia poparta doświadczeniem - i tym zdaniem zakończmy.
                              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                              Comment


                              • Hehe, widzę że dość niewinnym pytaniem o golfa wzbudziłem niechcący żywiołową dyskusję
                                To może napiszę, że poza macaniem w salonie to nie zdążyłem się zapoznać z golfem np. przy jeździe testowej.
                                Tak czy inaczej... zrobiłem dzisiaj zamówienie na civika.
                                Chwilę muszę poczekać teraz, ale mam ten komfort, że mogę, nie ma pośpiechu. Potrzebna była szybka decyzja i taką właśnie podjąłem. Zobaczymy czy słuszną.
                                Dzięki za wszelkie opinie.

                                Comment

                                Working...
                                X