Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • W dobrze wyważonym aucie niby nie trzeba nawet podcinac recznym, w Type R wystarczy nieco machnac kierownicą i nie tracić prędkości na ręczny i dupcia sama idzie [emoji14] Ale jasne, do ostrzejszych skrętow czy nawrotow auto bez rękawa to jak inwalida bez nogi - dramat
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Do takich rzeczy tylko RWD. Ręczny to proteza.

      Comment


      • Co gorsza CTR Xgen będzie pozbawiony rękawa... Spora wada dla auta sportowego IMHO. Zresztą ta epidemia dotknęła także Leona, po FL także Cupra jest już na guzik.
        Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
        Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

        Comment


        • Elektryczny ręczny to wyższy koszt obsługi dla klienta. Po to wprowadzono to rozwiązanie w samochodach klasy kompakt. Naprawa elektrycznego hamulca w Toyocie to koszt rzędu 5 tys. zł. A psuć się będzie.
          Last edited by Nowy2017; 26-05-2017, 21:51.

          Comment


          • Dlatego cieszę się, że mam IX gen o klasycznej, prostej konstrukcji

            Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Pierwsze elektryczne reczne faktycznie sie psuły (10 lat temu) . Wytrzymywaly moze 60-70 tys km.
              W Golfie ponad 110 tys km przejechalem i nic sie nie zepsuło.
              System dzialał rewelacyjnie (choc z początku nie moglem sie przyzwyczaic) w połaczeniu z HillControl.

              Aktualnie na pewno nie kupiłbym auta bez tej funkcji w samochodzie do jazdy na codzień. Rewelacyjnie ułatwia życie.
              Dobrze, że Honda go wprowadziła.

              W torowej zabawce oczywiscie mam klasyczny, do tego zmodyfikowany do łatwiejszego podciecia i większej kontroli
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • Może przy automacie elektryczny ręczny się przydaje, ale przy skrzyni manualnej nie widzę żadnej przewagi. Tym bardziej że w Leonie akurat mechaniczny ręczny nie kolidowal z wbudowaną funkcją Hill Hold Control.
                Last edited by Arpuc; 27-05-2017, 09:32.
                Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                Comment


                • Ja też mam w Civicu na manualu z klasycznym ręcznym niby to całe Hill Hold czy jak tam szczerze to się z Forum dowiedziałem bo i tak tego nie używam. Jedno drugiemu nic nie przeszkadza. OK rozumiem ze idziemy w stronę aut idiotoopornych i drozszych w serwisowaniu - pierwszego sobie życzą coraz wygodniejsi i/lub coraz mniej sprawni klienci, a drugiego koncerny. Ale elektryczny ręczny w Type R to kompletna porażka, pomyłka i zbeszczeszczenie idei i tego poglądu nie zmieniam.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • No tak. Jeszcze niedawno ruszanie pod górkę, sprawne zgranie gazu, sprzęgła i odpuszczenia wajhy ręcznego świadczyło poniekąd o kunszcie kierowcy, a teraz to zanikająca umiejętność...
                    Last edited by Arpuc; 27-05-2017, 10:37.
                    Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                    Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                    Comment


                    • Alix...jak możesz Hill Holda nie używać skoro nie da się go wyłączyć ? Przy każdym większym wzniesieniu, na którym się zatrzymasz masz go praktycznie automatycznie.

                      Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                        Alix...jak możesz Hill Holda nie używać skoro nie da się go wyłączyć ? Przy każdym większym wzniesieniu, na którym się zatrzymasz masz go praktycznie automatycznie.

                        Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
                        HH nie działa jak startujesz z ręcznego na wzniesieniu.

                        Comment


                        • Tak, wiem o tym, ale 99% wzniesień w Polsce nie wymaga w ogóle ręcznego.

                          Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                            Alix...jak możesz Hill Holda nie używać skoro nie da się go wyłączyć
                            Po prostu startuję z ręcznego. Instynkt od 20 lat jeżdżenia autem. Nie zmieni się. Przynajmniej dopóki mam normalny hamulec, ech...

                            Tak czy owak, dopóki mi nie powiedzieliście, nawet nie wiedziałem, że moje auto ma taką funkcję. W sumie bez różnicy, bo jej nie używam i używać nie będę Ogólnie kupując go miałem tylko dwie potrzeby elektroniczne: czy ma dobry ABS (np. niektóre Toyoty mają nadal kijowy), czy ESP nie jest upierdem (w trybie +R nie jest, auto musi stać prawie w poprzek aby zadziałało - genialne, to nie to natrętne dziadostwo co np. w Mazda MX-5 psujące radość z jazdy) oraz czy da się na chwilę szaleństwa go całkowicie wyłączyć (bezproblemowo i nie załącza się przy żadnej prędkości). No, może jeszcze świadomie korzystam z kamery i czujników parkowania przy Civicowej średniej widoczności do tyłu. Koniec. Na resztę nawet nie patrzyłem przy zakupie, były to były, trudno, mam nadzieję, że się nie zepsują i nie będę musiał nigdy wymieniać przedniej szyby i ich elementów, bo łeb boli na samą myśl o cenach. Tak czy owak, przyszły z dobrocią inwentarza, to są. Niektóre nawet polubiłem (BSA), reszta jest na stałe wyłączona (LKAS, pipczenia zbliżeniowe, etc.), resztę powiedzmy akceptuję i czasem korzystam (światełko auta w martwej strefie w lusterku - ale wkurza mnie z drugiej strony bo każdy płotek widzi i mruga jak durny).
                            Last edited by Alix; 27-05-2017, 14:04.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Musiała by być naprawdę​ spora góra żeby się stoczyło auto do tyłu. Przecież to nie wymaga żadnego ręcznego jedynie sprawnego operowania nogami.

                              Comment


                              • Odebrałem wczoraj sedana, przejechałem w sumie ze 250km i co mogę powiedzieć po jednym dniu w stosunku do jazdy testowej hb - zawieszenie jest raczej w stylu miękkiej nastawy z hb, jest sprężyste ale dość komfortowe. Silniczek bardzo żwawy, spalanie śmiesznie niskie ale to tylko z komputera - 5,2, pewnie zaniża jak to zwykle bywa, z drugiej strony jazda spokojna, troche przyspieszen i wyprzedzania, jazda po górkach, w dół hamowanie silnikiem więc spalanie mocno spada. W dół rewelacyjnie hamuje się przy pomocy łopatek, zawsze to klocki dłużej pożyją i nie ma ryzyka ich przegrzania. CVT przy spokojnej jeździe - wrazenia jak z tradycyjnej także nie ma się co bać, ale nawet jak się dociśnie jest spoko, nie ma efektu skutera. Nie podoba mi się to zatabletowanie wszystkiego co się da, wolałbym więcej przycisków, no ale trudno, wiedziałem że tak jest i trzeba się przyzwyczaić. Wygląd z zewnątrz jest super, elegancko wygląda w kolorze burgund night pearl. Brak CD trochę boli, z drugiej strony audio gra o niebo lepiej niż w mojej corolli także jest ok. Miejsca w środku bardzo dużo, z tyłu naprawdę jest luz. Po tych filmikach z testów łosia cieszę się że nie wziąłem hultaja tucsona...
                                Na tym może skończę bo w sumie chyba niewiele nowego wniosę ponad to co już zostało wcześniej napisane.

                                Comment

                                Working...
                                X