Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

pojawiająca się kontrolka ciśnienia w oponach

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • pojawiająca się kontrolka ciśnienia w oponach

    Od nowości nie miałem z tym problemu ale ostatnio na dystansie 100 km 2 razy mi się zapaliła kontrolka od ciśnienia w oponach. Raz się zapaliła więc wyszedłem z auta sprawdziłem wzrokiem opony i skalibrowałem na nowo. I po około 50 km znów się zapaliła. Przyjechałem do domu sprawdziłem ciśnienie i znów skalibrowałem. Ciśnienie było ok. Pojeździłem może z 400 km i znów się zapaliło ciśnienie w kołach. Znów skalibrowałem, przejechałem 15 km i znów wyskoczyło ponownie. Ciśnienie w kołach mam prawidłowe. Co to może być? Czujnik abs zabrudzony? Miał ktoś podobnie?

    edit.
    pisz o jakie ciśnienie chodzi bo w Civic kontrolek ciśnień jest kilka z różnych obszarów i łatwiej potencjalnemu szukającemu trafić na odpowiedni temat.
    Last edited by rambo7; 08-05-2023, 14:24. Powód: edit r7

  • #2
    Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
    Od nowości nie miałem z tym problemu ale ostatnio na dystansie 100 km 2 razy mi się zapaliła kontrolka od ciśnienia. Raz się zapaliła więc wyszedłem z auta sprawdziłem wzrokiem opony i skalibrowałem na nowo. I po około 50 km znów się zapaliła. Przyjechałem do domu sprawdziłem ciśnienie i znów skalibrowałem. Ciśnienie było ok. Pojeździłem może z 400 km i znów się zapaliło ciśnienie w kołach. Znów skalibrowałem, przejechałem 15 km i znów wyskoczyło ponownie. Ciśnienie w kołach mam prawidłowe. Co to może być? Czujnik abs zabrudzony? Miał ktoś podobnie?
    Nigdy też dotąd nie miałem problemu.
    Ale ostatnio zmieniłem koła na letnie (nowe felgi po przekładce opon) i ujechałem 20km i kontrolka się zapaliła. Podjazd pod stacje dobicie wszystkich kół reset i zgasła. Ale zasadniczo nie zauważyłem na manometrze żeby była potrzebna korekta.
    Zrobiłem z 500km po mieście i ruszyłem w trasę na majówkę naładowany na full - 4 osoby plus bagaż. Po 50km się zapaliła kontrolka. Stacja dobicie i w tylnym kole brakowało 0,2. Reset i kolejne 1500km i cisza.
    Nie wiem skąd się to wzięło. Jakieś wariacje przez ciśnienie, układającą się oponę czy może mi wentylem bardzo delikatnie uchodzi? Na razie stosuję zasadę: "jeździć, obserwować"
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • #3
      Te czujniki są mega wrażliwe. Tzn ja myślałem że z oponą i ciśnieniem jest wszytko ok ale nie było. Na manometrze było to niezauważalne. Dzisiaj poszedłem do garażu a tam kapeć. Jak się okazało rozstrzelanił się całkowicie zaworek. Wcześniej uchodziło w sposób niezauważalny dla mnie i dla manometru, ale komp w aucie to wyłapał. W końcu całkowicie puścił zawór i teraz jak napompowałem to syczy i momentalnie ulatuje. Teraz mam rozmyślenia na temat jakości zaworków jakie mi zamontował wulkanizator i czy nie wymienić ich na inne...

      Comment


      • #4
        Ja w IX mam tak że jak nadmucham przednią i tylną oś na taką samą wartość, do tego autobahn, temperatury powyżej 20 stopni to mi błąd wyskoczy. Wtedy okazuje się że tylne koła mają dużo większe ciśnienie niż przednie.
        Kilka razy to przerabiałem i problem rozwiązałem w sposób że przednią oś zawsze dmucham 0,2 więcej niż tylną, od tego czasu spokój.
        Warto też kupić sobie podręczny czujnik do mierzenia ciśnienia w kołach , bo naprawdę te na stacjach to bzdury pokazują bardzo często.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
          Kilka razy to przerabiałem i problem rozwiązałem w sposób że przednią oś zawsze dmucham 0,2 więcej niż tylną, od tego czasu spokój.
          No i dlatego na stacjach benzynowych na maszynach pompuje więcej. Potwierdzam, te czujniki są "uniwersalne" w tym problemie. Wszystkie flotowe Hujdaje i Kia pompuję na 2,5 i mam spokój bo bym musiał non stop po serwisach latać.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Cięzko powiedzieć dlaczego tak się robi.
            U mnie po zmianie kól ze dwa do trzech razy musze resetować aby się uspokoiło .

            Comment


            • #7
              No strasznie wrażliwe te czujniki. Trochę to wkurza bo czasem trzeba dwa-trzy razy skalibrować. No i lipa że nie wskazuje konkretnego koła.
              Ostatnio błąd zapalił się w trasie do Niemiec i dwa razy musiałem zjechać, żeby rozpocząć kalibrację. Nic nie dopompowałem, po samej kalibracji już 2000km mam spokój.

              Comment


              • #8
                Nie wiem czy dobrze kombinuje ale u mnie zawsze kontrolka wyskakiwała podczas tras (nie licząc zmian kól itp). Jak wiadomo na trasie opona pracuje i w zależności od prędkości ciśnienie rośnie mniej lub bardziej... Być może nie rośnie równomiernie w przypadku np. nierównomiernego rozłożenia ładunku?
                Czujników w kołach Xgen nie ma - bierze sygnał z prędkości obrotowej - może to taka przypadłość tego systemu bo już różnica 0,2 na kole powoduje wyrzucenie kontrolki...
                Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                Comment


                • #9
                  Rośnie nierównomiernie, sama etykieta przy załadowanym aucie prawi w przypadku IX kombi : przód 2.3, tył 2.7.
                  Dlatego w moim przypadku dmuchanie jednakowego ciśnienia na przód i tył równa się kontrolką na trasie "sprawdź ciśnienie"

                  Dlatego teraz robię odwrotnie żeby mieć "zapas" przód dmucham 0.2 więcej od tyłu, bo na pusto i samemu źle mi się jeździ gdy tylna oś ma większe ciśnienie od przedniej( lekki tył)

                  Comment


                  • #10
                    Pewnie w X jest podobnie tutaj można dowiedzieć się coś więcej.
                    Last edited by Grzechu; 09-05-2023, 11:26.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment

                    Working...
                    X