Witam,
przeczytałem wątek opisujący systemy bezpieczeństwa (swoją drogą - świetna robota!) i chciałbym się upewnić w dwóch tematach:
1. LDW - czy możecie potwierdzić, że system powinien działać gdy z premedytacją, ale bez włączonego kierunkowskazu zmieniam pas ruchu przecinając namalowane na jezdni linie?
Poprzednio w IX faktycznie tak było i czasami miałem nawet wrażenie, że jest on zbyt czuły ale przyzwyczaiłem się do tego. Za to po przesiadce do X zacząłem zachodzić w głowę, czy aby na pewno system jest dobrze skalibrowany bo wydaje się działać od wielkiego dzwonu i szczerze mówiąc do tej pory nie odkryłem, czy jest jakaś reguła którą się kieruje (np. któryś z dodatkowych systemów musi być włączony/wyłączony, coś musi być w opcjach ustawione etc...).
Zauważyłem też, że kilka razy pojawiła się ikona LDW z napisem off a po kilkudziesięciu sekundach "on" (czyli że system się sam wyłączył i potem włączył). I znowu zachodziłem w głowę "o co kaman..."
2. LDW+RDW+LCAS - czy któryś z tych systemów wykrywa, że nie trzymam rąk na kierownicy? Kilka razy "jechałem bez trzymanki" (w/w systemy włączone) i po kilku sekundach pojawiał się ostrzegawczy komunikat chyba z LDW. Po złapaniu kierownicy ikona na wyświetlaczu znikała. Czy coś jest u mnie nie halo czy jest to typowe działanie zgodne z opisem LKAS w w/w wątku: "System wyłącza się automatyczne w momencie wykrycia braku reakcji ze strony kierowcy (za reakcję uznaje się: ruch kołem kierownicy, ruch pedałów gazu lub sprzęgła, włączenie kierunkowskazu)."
?
Z góry THX i pzdr - Artur S.
przeczytałem wątek opisujący systemy bezpieczeństwa (swoją drogą - świetna robota!) i chciałbym się upewnić w dwóch tematach:
1. LDW - czy możecie potwierdzić, że system powinien działać gdy z premedytacją, ale bez włączonego kierunkowskazu zmieniam pas ruchu przecinając namalowane na jezdni linie?
Poprzednio w IX faktycznie tak było i czasami miałem nawet wrażenie, że jest on zbyt czuły ale przyzwyczaiłem się do tego. Za to po przesiadce do X zacząłem zachodzić w głowę, czy aby na pewno system jest dobrze skalibrowany bo wydaje się działać od wielkiego dzwonu i szczerze mówiąc do tej pory nie odkryłem, czy jest jakaś reguła którą się kieruje (np. któryś z dodatkowych systemów musi być włączony/wyłączony, coś musi być w opcjach ustawione etc...).
Zauważyłem też, że kilka razy pojawiła się ikona LDW z napisem off a po kilkudziesięciu sekundach "on" (czyli że system się sam wyłączył i potem włączył). I znowu zachodziłem w głowę "o co kaman..."
2. LDW+RDW+LCAS - czy któryś z tych systemów wykrywa, że nie trzymam rąk na kierownicy? Kilka razy "jechałem bez trzymanki" (w/w systemy włączone) i po kilku sekundach pojawiał się ostrzegawczy komunikat chyba z LDW. Po złapaniu kierownicy ikona na wyświetlaczu znikała. Czy coś jest u mnie nie halo czy jest to typowe działanie zgodne z opisem LKAS w w/w wątku: "System wyłącza się automatyczne w momencie wykrycia braku reakcji ze strony kierowcy (za reakcję uznaje się: ruch kołem kierownicy, ruch pedałów gazu lub sprzęgła, włączenie kierunkowskazu)."
?
Z góry THX i pzdr - Artur S.
Comment