Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

LDW+RDW+LCAS - jak działają w praktyce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • LDW+RDW+LCAS - jak działają w praktyce

    Witam,
    przeczytałem wątek opisujący systemy bezpieczeństwa (swoją drogą - świetna robota!) i chciałbym się upewnić w dwóch tematach:

    1. LDW - czy możecie potwierdzić, że system powinien działać gdy z premedytacją, ale bez włączonego kierunkowskazu zmieniam pas ruchu przecinając namalowane na jezdni linie?
    Poprzednio w IX faktycznie tak było i czasami miałem nawet wrażenie, że jest on zbyt czuły ale przyzwyczaiłem się do tego. Za to po przesiadce do X zacząłem zachodzić w głowę, czy aby na pewno system jest dobrze skalibrowany bo wydaje się działać od wielkiego dzwonu i szczerze mówiąc do tej pory nie odkryłem, czy jest jakaś reguła którą się kieruje (np. któryś z dodatkowych systemów musi być włączony/wyłączony, coś musi być w opcjach ustawione etc...).
    Zauważyłem też, że kilka razy pojawiła się ikona LDW z napisem off a po kilkudziesięciu sekundach "on" (czyli że system się sam wyłączył i potem włączył). I znowu zachodziłem w głowę "o co kaman..."

    2. LDW+RDW+LCAS - czy któryś z tych systemów wykrywa, że nie trzymam rąk na kierownicy? Kilka razy "jechałem bez trzymanki" (w/w systemy włączone) i po kilku sekundach pojawiał się ostrzegawczy komunikat chyba z LDW. Po złapaniu kierownicy ikona na wyświetlaczu znikała. Czy coś jest u mnie nie halo czy jest to typowe działanie zgodne z opisem LKAS w w/w wątku: "System wyłącza się automatyczne w momencie wykrycia braku reakcji ze strony kierowcy (za reakcję uznaje się: ruch kołem kierownicy, ruch pedałów gazu lub sprzęgła, włączenie kierunkowskazu)."
    ?

    Z góry THX i pzdr - Artur S.

  • #2
    Co do punktu 2. Może nie tyle, że wykrywa ręce na kierownicy dosłownie to biorąc ale monitoruie to w sposób taki, że wykonujesz leciutki ruch kierownicą, bądź też system wykrywa opór jeśli on ten ruch chce wykonać. To jest dla niego znak, że nie zajmujesz się czym innym niż prowadzeniem auta. Civic to nie samochód autonomiczny żeby jeździł sam. System ten ma wspomagać a nie zastępować kierowce. Tutaj wszystko OK.

    Punkt 1.
    Gwałtowne, nagłe przekroczenie linii zazwyczaj nie wiąże się z reakcją systemu (myślę że ze względu np. na nagłe ominięcie przeszkody- żeby system tego nie utrudnił) natomiast powolne zbliżanie się, najechanie na linię bądź przekroczenie u mnie wiążę się z reakcją systemu.

    Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

    Comment

    Working...
    X