Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wspomaganie - utrudnianie życia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wspomaganie - utrudnianie życia.

    Witam, moje auto, Honda Civic Ufo VIII Benzyna 2009 1.8 140km. Ma problemy przy niskich temperaturach zewnętrznych z układem wspomagania, za każdym razem gdy odpalam auto a na zewnątrz są temperatury bliższe tym zimowym, Ale także w przypadku odpalania auta na chwile po jego zgaszeniu, pojawia się kontrolka od wspomagania i kierownica zachowuje się jakby nie miała wcale wspomagania. Jednakże jeżeli wywołam skok napięcia poprzez mrugnięcie światłami, bądź też poprzez chwilowe włączenie klimatyzacji, a nawet poprzez naciśnięcie pedału hamowania kontrolka gaśnie. Moje pytanie brzmi następująco:

    Czy któryś z forumowiczów spotkał się z takowym problemem?

    Czy możecie podzielić się swoimi sposobami naprawy?

    Dodam, że wymieniłem niedawno akumulator na nowy, ponieważ spodziewałem się, że może to być jego wina. Jednakże nowy akumulator wykazał jedynie naprawę problemów rozruchowych auta.

    Borykam się z tym problemem już dosyć długo. Około 3 lat. ale postanowiłem w końcu spróbować to naprawić.

    Zdarzało mi się mieć problem ze wspomaganiem w stanie trwałym na przykład jeżeli zbyt mocno gazowałem na zimnym silniku i zrzucałem go z biegu, gdy widziałem wskazówkę obrotów spadającą poniżej tysiąca obrotów i auto gasło, wtedy po ponownym zapaleniu auta moje metody zaradcze nie skutkują. Ostatnio miałem dokładnie taką sytuację z rana dosłownie tydzień temu, auto zgasło na ulicy i po odpaleniu żaden sposób nie usunął problemu ze wspomaganiem. Całą drogę kierowałem bez wspomagania. Jednakże gdy auto stoi dosyć długo (praca - 8 godzin) wtedy problem znika za każdym razem gdy wywołam skok napięcia.

  • #2
    Akumulator do sprawdzenia (ile ma lat?), jak również alternator (sprawdzałeś co się dzieje z napięciem ładowania?). Oczywiście sprawdzanie pod obciążeniem. Potem można będzie dumać. Dodatkowo instalacja do sprawdzenia. Sprawdzić czy na złączach piny nie są zaśniedziały, czy na przewodach wysokoprądowych, pod obciążeniem nie ma dużych spadków napięcia.

    Polecam kumatego elektromechanika który umie dniagnozować auto i robi to na samych początku a nie zmienia na pałę.
    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

    Comment


    • #3
      Akumulator kupiony około dwóch tygodni temu, ponieważ miałem problem z rozrusznikiem, który też wymieniłem. Z napięciem wszystko w porządku, sprawdzane przez elektryka - sprawdzane pod obciążeniem. alternator ładuje. Instalacja także sprawdzana.

      Mile widziane, za co byłbym wdzięczny, krok po kroku jak wymontować moduł wspomagania. Najlepiej wizualnie przedstawione.

      Comment


      • #4
        To może być wina alternatora, a właściwie regulatora napięcia w nim. Tak jak Pablo napisał, jedź jeszcze do jakiegoś innego elektryka.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Jak widać akumulator, alternator, ABS, wspomaganie bardzo często się przewijają w przypadku VIIIgen.
          Alternator sprawdzony na stole probierczym?

          Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
          Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

          Comment

          Working...
          X