Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

[5D] "Strzał" w okolicy prawej przedniej osi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • [5D] "Strzał" w okolicy prawej przedniej osi

    Cześć,

    Piszę do Was z prośbą o nakierowanie na ewentualną przyczynę problemu, który opisuję poniżej.

    Otóż po ostatnim PT (tydzień temu) auto wzbogaciło się o dodatkową funkcję w postaci pojedynczego strzału przy skręcie w lewo, wzmacniającym się przy skręcie na nierównej nawierzchni.

    Wiem, że tematów z różnego rodzaju doświadczeniami dźwiękowymi jest mnóstwo, ale większość z nich jest albo zbyt uboga w informacje opisujące problem, albo wskazuje na kilka potencjalnych przyczyn, które mniej lub bardziej pasują do moich objawów.

    Konkretnie:
    - Występuje tylko jeden strzał, podczas skręcania w lewo. Problem pojawia się dopiero podczas kolejnego skrętu
    - przegub raczej wykluczam, bo żadnego terkotania nie słychać
    - podczas jazdy na wprost oraz skrętu w prawo nic się nie dzieje
    - kierownica siedzi prosto, nie kosi jej, ani nie ściąga auta w żadną ze stron
    - łożyska nie dają typowych oznak zużycia

    Przeguby wymieniane ok. rok temu na Metelli.
    Od tamtej pory wymienione jeszcze: Amortyzatory p+t, górne mocowania, wahacze, końcówki drążków, łączniki, tarcze i klocki p+t, gumy stabilizatora
    Uprzedzając pytania, wymienione części są raczej z półki "wyższej-sredniej" oraz z kategorii "polecanych".

    Auta od wystąpienia problemu jeszcze nie podnosiłem.
    Osobiście obstawiam same drążki, których nie wymieniałem, ale ze względu na chore terminy ustawienia zbieżności w mojej okolicy, nie chcę ich ściągać przed sprawdzeniem innych tropów.

    Z góry dzięki za ewentualne wskazówki. :-)

  • #2
    Zamieszczone przez Shigirigi Zobacz posta
    - łożyska nie dają typowych oznak zużycia
    łożyska czego? jaki element masz na myśli? bo łożysk w tym obszarze problemu jest kilka.

    Sporo zeznałeś, więc na podstawie tego co napisałeś to na zasadzie "grzeb tam gdzie było grzebane" to ta robota:
    Zamieszczone przez Shigirigi Zobacz posta
    wymienione jeszcze: Amortyzatory p+t, górne mocowania, wahacze, końcówki drążków, łączniki, tarcze i klocki p+t, gumy stabilizatora
    i co, to tyle ? tak?
    Ok, czyli jeśli było to rozbierane i składane ponownie a łożysk amortyzatorów nie wymieniałeś, bo np nie było potrzeby, ale dzieje się często tak właśnie że po jakimś czasie zaczynają się odzywać łożyska amortyzatorów.
    Dość popularny temat.
    Nie można wykluczyć zbiegu okoliczności że po prostu odezwały się teraz, a być może coś rozkładane i składane ponownie po jakimś czasie w obszarze który wydaje się solidnie naprawiony... zaczyna strzelać.
    To nie puka, a dobrze określiłeś "strzela".
    Na 99% masz do wymiany ( taki stan to nie pile, trzeba jeszcze poobserwować) ale zacznie to się pogłębiać to masz to do wymiany.
    Oczywiście słyszysz w okolicach półosi ale ten odgłos się przenosi po całym układzie zawieszenia i tak stwierdzić że to półoś to jest trudne.
    Poczytaj jak sprawdzić:
    Zamieszczone przez Shigirigi Zobacz posta
    - Występuje tylko jeden strzał, podczas skręcania w lewo. Problem pojawia się dopiero podczas kolejnego skrętu
    to się dzieje za pewne przy małej prędkości albo nawet na postoju, nie słychać tego przy szybszej jeździe prawda? no.
    Poczytaj tematy zawiązane z wymianą łożysk amortyzatorów w VIII gen.
    Tematów jest kilka a tu jeden z nich:
    Łożysko amortyzatora w VIIIgen

    natomiast to może być również od słabej kondycji łącznika metalowo gumowego przy poduszce olejowej silnika. Jeśli on ten łącznik albo sama poduszka olejowa jest zmęczona to dlatego czujesz ten stuk.
    Tu tez przejrzyj tematy wymiany łącznika poduszki olejowej.
    Civic UFO i sedan VIII - Poduszki silnika.

    moim zdaniem któraś z tych rzeczy będzie najbardziej podejrzana.
    Last edited by rambo7; 16-11-2022, 09:00.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedź,

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      łożyska czego? jaki element masz na myśli? bo łożysk w tym obszarze problemu jest kilka.
      Miałem na myśli łożyska piast. :-)


      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Ok, czyli jeśli było to rozbierane i składane ponownie a łożysk amortyzatorów nie wymieniałeś, bo np nie było potrzeby, ale dzieje się często tak właśnie że po jakimś czasie zaczynają się odzywać łożyska amortyzatorów.
      Fakt, mało precyzyjnie się wyraziłem. :-) Amortyzatory były wymieniane w komplecie, Sachs + OEM górne mocowanie z łożyskami, bo z tym miałem wcześniej problem z lewej strony. :-)

      Łącznik sprawdzony, wzrokowo nie wygląda na uszkodzony.

      Dziś "dosłuchałem się" tego, że przy skręcie w lewo słychać, jakby cała prawa strona nie współgrała z kierownicą. Mam na myśli to, że przy delikatnym szarpnięciu kierownica w lewo, słychać "odbicie" kierownicy, a chwilę później następuje "tyknięcie" z okolicy prawej półosi, coś na rodzaj wybitego drążka, lub - o zgrozo - luzu na którymś przegubie.

      Comment

      Working...
      X