Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wspomaganie w lewo działa OK w prawo słabo.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wspomaganie w lewo działa OK w prawo słabo.

    Cześć.
    Po przeczesaniu tego działu znalazłem dwa przypadki podobne do mojego, oba bez odpowiedzi ani kontynuacji.
    Civic sedan 1,8 z 2010 i jest jak w temacie, czyli w lewo kierownica idzie lekko natomiast w prawo wyraźnie ciężej, chociaż wydaje mi się, że w prawo w pewnym stopniu wspomaganie działa.
    Oprócz tego ewidentnie ciągnie w lewo i kierownica jest lekko skrzywiona w lewą stronę. Kontrolka ładnie gaśnie.
    Może ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć zanim pojadę do jakiegoś magika?
    Zastanawiam się, czy przyczyna może być mechaniczna czy elektryczna. Osobiście bardziej się skłaniam w kierunku elektryki. Styki w złączach przeczyściłem chociaż tego nie wymagały.
    Czujnik położenia kierownicy wydaje mi się, że świrowałby w obie strony jednakowo. Prędzej obstawiałbym silnik albo sterowanie, tylko czy jestem w stanie to zdiagnozować sam?
    Może ktoś przerobił już taki temat? Z jakimi wynikami?
    Pozdro.

  • #2
    dziwne, że w sedanach występuje to częściej. Jak widać nie jest to łatwe do zdiagnozowania urzytkownicy nie wracali by napisać co i jak się skończyło, mozliwe że po prostu tak długo trwa diagnozowanie że może sprzedają z braku cierpliwości.
    To tak na myśl przychodzi mi:
    - jeśli krzywa jest kiera to zacząłbym od zbieżności, czyli tak bym to ustawiał do skutku na geometrii aż będzie prosto, weź ze sobą miarkę i jak auto będzie wisieć pomierz dokładnie co do 1-2mm długości drążków, odległości śrub mocujących wahacze itp. po prostu czy L i P jest symetrycznie względem siebie.
    - rozważ czy łożyska amortyzatorów mogą wpływać na zachowanie skręcania kierownicą (przykład ale o to idzie): Trzask przy skręcaniu kołem na postoju - łożysko amortyzatora
    - czy opony są łysawe, zmęczone, szerokie kapcie i zmęczone mogą wpływać na prace układu szczególnie kręcąc na postoju,
    - w 8 genie jest czujnik momentu skrętu przy silniku ale jak czytałeś raczej działa on dość pewnie i wymiana może nie pomóc, tym bardziej że nie ma żadnych komunikatów usterek,
    - bywa że wspoma nie działa jednakowo w obie strony, tzn. nie jest to wina czujnika, a np. Modułu, i komunikatu żadnego typu EPS nie będzie,
    - trzeba rozważyć że Moduł wspomagania może szwankować mimo że nie generuje żadnych komunikatów,
    Problem nie jest prosty do rozwiązania trzeba dużo cierpliwości i metodycznie po kolei działać, ja bym zaczął od zrobienia porządku mechanicznego bo to najłatwiejsze czyli zbieżność, opony łożyska amortyzatorów. Tu musi być 100% pewności że nic nie blokuje, trzyma itp. bo jak by coś mechanicznie nie tak to bez sensu grzebać w elektryce.
    Jak poprawki mechaniczne nic nie wniosą to poszedłbym w używany Moduł ale do sedana i szukałbym blisko siebie numerów fabrycznych w oznaczeniu na module.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Problem w modułem sterującym EPS albo ze sterownikiem silnika ECU (komunikują się ze sobą). Zacznij od podmiany moduł EPS. Niestety częsty problem jak się szuka po zagranicznych forach.
      Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
      Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

      Comment


      • #4
        Cześć.
        Problem rozwiązany. Niestety nie wiem co dokładnie było do zrobienia, bo ojciec pojechał do warsztatu, a na rachunku widniało "Strojenie HDS" czy tak jakoś.
        Generalnie problem stricte programowy. Auto stało jakieś pół roku w komisie i akumulator w międzyczasie zdechł. To mogło być przyczyną rozkalibrowania całego układu.
        Żeby sprecyzować co konkretnie było strojone, to musiałbym osobiście być z autem i gadać z mechanikiem. Trudno. Grunt że działa.
        Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
        P.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Perzan Zobacz posta
          Cześć.
          Problem rozwiązany. Niestety nie wiem co dokładnie było do zrobienia, bo ojciec pojechał do warsztatu, a na rachunku widniało "Strojenie HDS" czy tak jakoś.
          Generalnie problem stricte programowy. Auto stało jakieś pół roku w komisie i akumulator w międzyczasie zdechł. To mogło być przyczyną rozkalibrowania całego układu.
          Żeby sprecyzować co konkretnie było strojone, to musiałbym osobiście być z autem i gadać z mechanikiem. Trudno. Grunt że działa.
          Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
          P.
          Część...mam identyczny problem.

          Jakbyś mógł powiedzieć co dokładnie było na tym rachunku. Albo co to za warsztat. I ja tam zadzwonię i mi poradzą, jak mam rozmawiać ze swoim elektronikiem....
          Bo jak się dzwoni do serwisów, to za bardzo nie wiedzą o co chodzi.

          A ktoś tam od razu zaleca zmianę przekładni kierowniczej.

          Albo może ktoś podpowie, gdzie się udać w Gdańsku do jakiś zorientowanych elektromechaników ....

          pozdrawiam.

          Comment


          • #6
            Zastanawiam się czy nie wystarczy zwykła kalibracja czujnika skrętu? Jeśli nie jest ci daleko do tczewa to możemy spróbować podziałać hdsem

            Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez KiiM Zobacz posta
              Część...mam identyczny problem.

              Jakbyś mógł powiedzieć co dokładnie było na tym rachunku. Albo co to za warsztat. I ja tam zadzwonię i mi poradzą, jak mam rozmawiać ze swoim elektronikiem....
              Bo jak się dzwoni do serwisów, to za bardzo nie wiedzą o co chodzi.

              A ktoś tam od razu zaleca zmianę przekładni kierowniczej.

              Albo może ktoś podpowie, gdzie się udać w Gdańsku do jakiś zorientowanych elektromechaników ....

              pozdrawiam.
              Cześć.
              Rachunek niestety zutylizowany. Nie widziałem go na własne oczy.
              Warsztat w Krakowie: http://hondautc.pl
              Pozdro.
              P.

              Comment

              Working...
              X