Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dziwne wibracje po regeneracji maglownicy, ratunku...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dziwne wibracje po regeneracji maglownicy, ratunku...

    Cześć,
    Pół roku temu zaczęły się stuki w przekładni kierowniczej. Nie będąc w 100 proc. pewnym zacząłem od wymiany końcówek drążków, po tym była ustawiona zbieżność.
    To jednak nie pomogło, więc po paru tygodniach umówiłem się na dalsze szukanie u mechanika- no i skończyło się na regeneracji przekładni. Od razu gdy odebrałem samochód wydawało mi się, że gdzieś w układzie kierowniczym jest luz, ale zwaliłem to na kark mojego przewrażliwienia na punkcie luzów i stuków. Ustawiłem ponownie zbieżność.
    Jednak parę tygodni później, jadąc drogą ekspresową okazało się że miałem rację. Przy prędkości około 100 km/h i powyżej, kierownica strasznie wibrowała. Było to na tyle mocne, że całą 300 km trasę przejechałem wlokąc się 90 km/h.
    Po dotarciu na miejsce udałem się na szarpaki oraz wyważyć koła. Luzów nie znaleziono, jedno z kół niby nie doważone było, ale po wyważeniu sytuacja poprawiła się tylko odrobinę.
    Zamieniłem więc koła na osiach tylnej i przedniej (+ ponowne wyważenie). Brak poprawy. Wymieniłem więc koła ( całe koła, nie opony) na zimowe. Na tym zestawie pół roku wcześniej poruszałem się z prędkościami autostradowymi. Wtedy było ok. Teraz nie jest. Wykluczyłem więc wszystko co związane z kołami. Tarcze również wykluczam. Bicie, owszem, zdarza się podczas hamowania, ale nie jest to bicie od tarcz, nie zdarza się zawsze, i uwydatnia się przede wszystkim przy wyższych prędkościach.
    Ponowna wizyta u mechanika- wymiana jednej z 3 poduszek silnika. Brak poprawy. Ponowna wizyta na szarpakach. Brak luzów.
    Dodam, że to pisałem na początku o wyczuwalnym luzie się potwierdza. W czasie jazdy po równej nawierzchni, zwłaszcza w łukach, czuję nieraz delikatne szarpnięcie na kierownicy. Coś jakby któreś z kół próbowało uciec na bok.
    Po tych wszystkich zabiegach, pozostaje chyba jedynie reklamować u pana który regenerował przekładnie? Co sądzicie? Zdarzyło się komuś z Was coś podobnego? W którym miejscu może być problem?

    Pozdrawiam

  • #2
    Ech...te przekładnie :-)
    Wymieniałeś amortyzatory? U mnie jak się skończyły to nosiło auto i przy większych prędkościach i przy przyspieszaniu czuć było na kierownicy drgania. Na stacji diagnostycznej wszystko było ekstra :-P

    Comment


    • #3
      Głównie tuleje wahaczy sprawdzić

      Comment


      • #4
        Ewentualnie przeguby wewnętrzne trzeba rozebrać i sprawdzić pod kontem wżerów.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez fazi75 Zobacz posta
          Ech...te przekładnie :-)
          Wymieniałeś amortyzatory? U mnie jak się skończyły to nosiło auto i przy większych prędkościach i przy przyspieszaniu czuć było na kierownicy drgania. Na stacji diagnostycznej wszystko było ekstra :-P
          W świetle tego co napisałeś o swoich może to słaby argument, ale na badaniu miałem po 90-92 procent. Poza tym podkreślam, że problemy zaczęły się dokładnie po regeneracji przekładni oraz że wyczuwam luz w układzie kierowniczym. Swoją drogą jakieś skomplikowane te przekładnie że nie wszędzie się chcą podjąć ich regeneracji ?

          Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
          Głównie tuleje wahaczy sprawdzić
          Myślisz, że mogłoby nie wyjść na 2x szarpakach i 1x u mechanika?


          Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
          Ewentualnie przeguby wewnętrzne trzeba rozebrać i sprawdzić pod kontem wżerów.
          Które dokładnie przeguby masz na myśli?

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez vivon Zobacz posta
            Które dokładnie przeguby masz na myśli?
            Przepraszam, zapomniałem dodać, że wewnętrzne.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
              Przepraszam, zapomniałem dodać, że wewnętrzne.
              Niepotrzebny sarkazm, nie każdy jest mechanikiem. Jak Twoim zdaniem przegub ZEWNĘTRZNY powoduje luz w układzie KIEROWNICZYM ?

              Comment


              • #8
                Garść nowych obserwacji gdyby ktoś jednak się chciał zainteresować tematem:
                Drgania nie ustają przy rozłączeniu napędu.
                Drgania nie ustają gdy wyłączę silnik.

                Drgania prawdopodobnie zmniejszają się gdy auto jest dociążone ( facet 100kg na prawym fotelu ).

                Comment


                • #9
                  A może powinieneś zacząć od tego jak mechanik krok po kroku demontował i montował maglownicę, może coś źle złożył, coś nie dokręcił. Nigdy nie demontowałem maglownicy, tylko wymieniałem w niej tuleję ślizgową a to nie wymagało demontażu maglownicy. Może to jednak wina mechanika.

                  Comment


                  • #10
                    Mnie się wydaje, że przy regeneracji magla nie wiele można spierniczyć. Ja też "woziłem " się z maglem, ale prawie na 100% ktoś chciał zrobić ze mnie kretyna.
                    Masz gwarancję. Masz wątpliwości. Jedź i reklamuj.

                    Comment


                    • #11
                      Witajcie ponownie. Jestem po wizycie w kolejnym serwisie i... wyniki są dla mnie szokujące z lekka. Otóż założono mi koła od innej Hondy i problem ustąpił. Wg mechanika- przyczyną są opony. Teoretycznie problem rozwiązany. W praktyce- jak pisałem wyżej. Jeszcze nie dawno na tych samych kołach jeździłem i było ok. Gdyby problem dotyczył jednego kompletu byłbym skłonny uwierzyć w jakąkolwiek losową przyczynę. Ale że nagle 2 komplety prawie nowych opon ( jedne po 3 letnie, drugie 2 letnie) są wadliwe... ( felg również 2 komplety posiadam).
                      W związku z tym, zanim wydam 1500 zł na nowe opony mam pytania:
                      1. Podobno są serwisy gdzie wyważają koła przy wysokich prędkościach? Gdzie w Małopolsce zrobią to dobrze?
                      2. Zakładając że faktycznie problem leży w oponach a nie felgach, czy istnieje coś takiego jak serwis, diagnostyka, regeneracja samych opon?

                      Pozdrawiam

                      Comment


                      • #12
                        NIe tyle przy wysokich prędkościach co NA samochodzie.
                        Bardzo mało zakładów ma taką usługę bo do tego jest potrzebna specjalna maszyna i wiedza.
                        W taki sposób wyważa się cały układ a nie samo koło.
                        Szukaj haseł: "doważanie kół", "doważanie kół na samochodzie".

                        Comment


                        • #13
                          Dzięki. Spróbuje w ten sposób

                          Comment

                          Working...
                          X