Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Tarcie w trakcie jazdy po łuku w lewo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tarcie w trakcie jazdy po łuku w lewo

    Witajcie,
    Od dłuższego czasu mam dziwny problem z moją Hondą - podczas jazdy w lewo po niedużym łuku z niewielką prędkością raz na jakiś czas spod samochodu wydobywają się dźwięki jakbym tarł podwoziem o asfalt i lekko zarzuca mi autem. Dodam, że objawia się to nieregularnie, powiedzmy raz na 15 prób, najczęściej wtedy, kiedy w zakręcie puszczam lekko gaz. Niedawno auto oglądał na podnośniku mój znajomy mechanik i zawieszenie mam w idealnym stanie, podobnie jak przeguby, łożyska i półosie. Tarcze hamulcowe również nie pokrzywione, opony i felgi dobrane zgodnie z zaleceniami producenta, maglownicę wymieniałem pół roku temu (problem już wtedy występował i po wymianie magla nic się nie zmieniło). Macie może jakieś pomysły co może być nie tak? Przyznam szczerze, że powoli dopada mnie bezradność, a kiedy występuje to opisane przeze mnie "tarcie" ma się wrażenie, że coś zaraz odpadnie - strach tym trochę jeździć gdzieś dalej.

  • #2
    Wydaje się, że mamy podobny problem..
    Witam, Z racji tego, że jestem kobietą z góry przepraszam jeśli trafiłam do nieodpowiedniego działu :) Posiadam hondę civic 2.2 ictdi 2007r - od jakiegoś czasu, właściwie prawdopodobnie od wymiany łożyska, podczas skręcania w lewo, np. kiedy wchodzę w zakręt 90 stopni z prędkością około 40km/h zaświeca się kontrolka VSA, słychać dźwięk tarcia, do tego uczucie jakby coś blokowało koło i kiedy wyprostuję koła wszystko wraca do normy. Nie mam pojęcia co to może być? ktoś mówił że może czujnik


    z racji zamążpójścia, trochę odpuściłam ten temat... ale musze znaleźć trochę czasu i to ogarnąć, daj znać co u Ciebie wyszło

    Comment


    • #3
      Czytałem Twój temat - rzeczywiście bardzo podobne objawy, jedyne co to u mnie nie świecą się podczas jazdy żadne kontrolki. Dzieje się to zazwyczaj na tych samych zakrętach (w lewo, bo podczas jazdy na wprost i w prawo auto zawsze zachowuje się normalnie), przy podobnych prędkościach. Jutro rano oddaję auto do kolejnego warsztatu, może oni coś na to poradzą.

      Comment


      • #4
        W moim przypadku też zawsze na tych samych zakrętach się to dzieje.
        Jeden z forumowiczów radził żeby podpiąć się pod interfejs diagnostyczny z możliwością wglądu w ABS i zobaczyć czy podczas jazdy na wprost ,wszystkie koła dają idealnie to samo wskazanie o prędkości - tyle że nie mam pojęcia gdzie w okolicy znajdę kogoś takiego. Podejrzewam, że to jakiś problem z łożyskiem, ale mam wymienione na nowe... więc może przy wymianie coś zostało uszkodzone, może u Ciebie też jest taka możliwość? Łożysko? Sprawdzałeś?

        Comment


        • #5
          Najpierw sprawdź klocki w zaciskach, prowadnice poczyść wszystko, sprawdź czy tłoczek nie zapieczony. Jak jeździsz autem dotknij po jeździe ręką felg porównaj wszystkie czy któraś nie jest bardziej nagrzana w porównaniu do reszty..
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #6
            Witajcie,
            Mój problem z UFO dalej nierozwiązany, ale pojawiła się jakaś poszlaka - przy wyłączonym VSA nie ma żadnego tarcia (przypominam - tarcie występowało jedynie na łukach w lewo, kiedy samochód był lekko pochylony). Co według Was może to oznaczać?

            Comment


            • #7
              czujnik przemieszczeia bocznego do wymiany, jest on pod podłokietnikiem

              Comment


              • #8
                A można spytać jak fachowo nazywa się ten czujnik? W Hondzie zrobili wielkie oczy

                Comment


                • #9
                  klocki jakiś miesiąc temu, może trochę więcej wymieniałam - a działo się to i przed i po wymianie. Prowadnice i tłoczek - niewiele mi to mówi, ale zlecę sprawdzenie a ten czujnik... jeśli to on, to droga to zabawa żeby go wymienić?

                  Comment


                  • #10
                    No więc u mnie problem rozwiązany - faktycznie winny wszystkiemu był ten czujnik znajdujący się pod podłokietnikiem. Po jego wymianie zero tarcia. Nie szarpnęło po kieszeni, koledze udało się znaleźć bardzo tanią używkę. Raz jeszcze dziękuję forumowiczowi uniu za prawidłową diagnozę.

                    Comment


                    • #11
                      Zazdroszczę mahoo... a jak dokładnie nazywa się ten czujnik, gdzie go mogę kupic? jakies wskazówki? bo szukam, szukam i nic nie znalazłam... a jestem na 90% przekonana ze mam ten sam problem, tyle że nijak inaczej chyba tego nie dam rady sprawdzić - pozostaje mi wymiana tego czujnika pod łokietnikiem

                      Comment


                      • #12
                        To jest dokładnie taki czujnik:
                        Pierwotnie kolega załatwił czujnik od polifta, ale po jego zamontowaniu na wyświetlaczu pojawiły się ponoć dziwne komunikaty o błędach. Dopiero czujnik o numerach takich jak na oryginale chciał współpracować z moją Hondą.
                        Załączone pliki
                        Last edited by rambo7; 28-10-2016, 08:43.

                        Comment


                        • #13
                          Pojawił się u mnie identyczny objaw... Czy ten czujnik wystarczy podpiąć nowy, czy trzeba coś bardziej się z tym bawić?

                          Comment


                          • #14
                            Kolega tylko go podpiął i było po problemie. Sprawdź jednak czy tarcie występuje również z wyłączonym VSA - jeśli tak to musisz szukać innego rozwiązania.

                            Comment

                            Working...
                            X