Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kalibarcja czujnika skrętu kierownicy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kalibarcja czujnika skrętu kierownicy

    Witam.
    Posiadam civica 2.2. Po ustawieniu zbierzności gdy puszczam kierownice samochodu zamiast jechac w prostej linii to skręca delikatnie kierownicą w prawo co skutkuję tym że muszę cały czas odbijać. Pojechałem więc do gościa który ustawił mi ta zbierzność i on twierdzi że zbierzność oraz kierownica są poprawnie ustawione, a na skrecanie jej samoistnie może mieć wpływ czujnik kąta skrętu. Polecił mi żebym go skalibrował w jakimś serwisie.
    I teraz pytanko czy ktoś z użytkowników kalibrował ten czujnik i na czym on polega?
    Pozdrawiam

  • #2
    Zamieszczone przez lukas0122 Zobacz posta
    Witam.
    Posiadam civica 2.2. Po ustawieniu zbierzności gdy puszczam kierownice samochodu zamiast jechac w prostej linii to skręca delikatnie kierownicą w prawo co skutkuję tym że muszę cały czas odbijać. Pojechałem więc do gościa który ustawił mi ta zbierzność i on twierdzi że zbierzność oraz kierownica są poprawnie ustawione, a na skrecanie jej samoistnie może mieć wpływ czujnik kąta skrętu. Polecił mi żebym go skalibrował w jakimś serwisie.
    I teraz pytanko czy ktoś z użytkowników kalibrował ten czujnik i na czym on polega?
    Pozdrawiam
    trzeba podłączyć pod kompa i ustawić "0" na kole.Oczywiscie komp z programem Honda.Honda ma elektryczne wspomaganie i bardzo czuły uklad.Kierownicy nie ustawisz na 0 na tzw oko.MIałem to robione przy kontroli geometrii po wymianie poliuratanow w wahaczu.
    pzdr

    Comment


    • #3
      Dzięki za szybką odpowiedź
      Myśle tylko nad tym czy poszukać jakiegoś serwisu z takim komputerem czy walić prosto do aso?
      Tylko wiem że w aso sobie krzyknął bardzo dużo.

      @edit
      Dzwoniłem do aso i powiedzieli że trzeba ustawić jeszcze raz zbieżność bo niby przez 20 lat nie spotkali się z czymś taki żeby trzeba było kalibrować czujnik jeśli nie wyskakuje żadna kontrolka.
      Last edited by lukas0122; 28-03-2015, 09:17.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez lukas0122 Zobacz posta
        Dzięki za szybką odpowiedź
        Myśle tylko nad tym czy poszukać jakiegoś serwisu z takim komputerem czy walić prosto do aso?
        Tylko wiem że w aso sobie krzyknął bardzo dużo.

        @edit
        Dzwoniłem do aso i powiedzieli że trzeba ustawić jeszcze raz zbieżność bo niby przez 20 lat nie spotkali się z czymś taki żeby trzeba było kalibrować czujnik jeśli nie wyskakuje żadna kontrolka.
        jesli masz dobrze ustawioną to po kiego masz ustawić.?Trzeba na kompie ustawić 0 na kierownicy i wsjo.Sentencja ASO ,ze musi wyskoczyć kontrolka w tym przypadku indolencja do kwadratu.Akurat kontrolka od wspomagania elektrycznego wyskoczy w sytuacji jak wspomaganie wysiądzie.Nie ma to nic wspolnego z ustawieniem aby mieć idealnie ustawioną kierownice w pozycji 0.Pamietaj ,ze w ASO w większości pracują wymieniacze a nie mechanicy.Sam serwisuje auto u mechanika pracującego od lat w ASO.Prywatnie robi bardzo dobrze.W ASO ma szefostwo serwisu,ktore naciska na niego w pewnych kwestiach...
        pzdr

        Comment


        • #5
          Z tą zbierznością było tak że ustawili mi pierwszy raz dobrze, auto nie ściagało ale za to krzywo zablokowali kierownice. Pojechałem na korekte, wyprostowali mi kierownice ale za to auto zaczeło ściągać
          W środe jadę do ekspera od hondy, podłaczę pod kompa i wykalibruje ten czujnik, jeśli to nie pomoże to zrobie zbierzność.
          Zastanawiam się jeszcze nad tym czy by nie poluzować śrube od maglownicy, czytałem że był taki przypadek w acordzie który w efekcie pomógł.

          Ps. A co do tej kontrolki to chodziło im chyba o abs i vsa
          Last edited by lukas0122; 28-03-2015, 13:37.

          Comment


          • #6
            Cześć.
            Podłączę się, gdyż mam podobny problem. Kierownica w prawo kręci się lżej, w lewo ciężej.
            W jaki sposób ustawić "0"? Posiadam HDSa i jedyna opcja dotycząca kalibracji pozycji neutralnej to taka, że podnosi się samochód i wykonuje obroty kierownicą 10 stopni w prawo i 10 stopni w lewo. Przyznam, że niewiele owa kalibracja zmienia, gdyż efekt nadal występuje a komputer z uporem maniaka wskazuje jako pozycję neutralną kosmiczne 1080 stopni Efekt sprawdziłem również na innym modelu Civica. Również offset angle = 1080.
            Pozdrawiam.

            Comment


            • #7
              W środe jestem umówiony z magikiem który ma kompa od hondy i ma mi wykalibrować czujnik. Dam znać jak będzie po zabiegu.
              Jak dla mnie to zwykły hds tutaj nie wystarczy.

              Comment


              • #8
                Patrz mu na ręce i daj znać co robił

                Comment


                • #9
                  Sprawa wyjaśniona, zamieniłem koła w samochodzie "na krzyż" i ściąganie ustało, widocznie któraś oponka źle się osadziła na feldze a dodam że opony to nówki sztuki;/
                  Więc sprawę kalibracji czujnika skrętu sobie daruje, poza tym wyczytałem gdzieś na forum że jeśli czujnik potrzebuję kalibracji to wyskakują bez przyczyny kontrolki abs i vsa.
                  Pozdrawiam

                  Comment


                  • #10
                    A nie wystarczyło po prostu wyważyć na nowo kół? Ja miałem tak, że jak przełożyłem koła z tyłu na przód (i odwrotnie z drugą parą ).
                    Ściągało mi auto na prawo. Ciśnienie w oponach równe. Wyważenie załatwiło sprawę.
                    Pozdro!
                    sigpic
                    UFO, 1.8 Sport
                    Chcesz instrukcję serwisową? Mam ją tu

                    Comment


                    • #11
                      Wyważane były 2x bez skutku, poza tym nie odczuwam żadnych drgań na kierownicy przy wyższych prędkościach.
                      Teraz ściąganie występuje tylko w tą stronę w którą powierzchnia drogi jest nachylona.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez lukas0122 Zobacz posta
                        Teraz ściąganie występuje tylko w tą stronę w którą powierzchnia drogi jest nachylona.
                        przy stosunkowo czułym wspomaganiu elektrycznym to ,ze ściąga przy nachyleniu jest raczej normą.

                        Comment


                        • #13
                          Mam bardzo podobny problem, co autor tematu przed korektą. Kierownica skręcona dobre 20 stopni w lewo, auto jedzie prosto. Nie ściąga w żadną stronę, podczas normalnej jazdy, prowadzi się dobrze, choć przy wyższych prędkościach mam wrażenie, że lekko "pływa" z prawej na lewo, i przy hamowaniu, szybszym przyspieszaniu, auto jednak ciągnie na prawo. Auto jest świeżo kupione, więc zbieżność dla pewności i tak zrobię, a i poproszę o korektę kierownicy. Słyszałem kilka razy, że po takiej operacji auto ściąga na jedną ze stron podczas jazdy. Zobaczymy jak będzie.

                          Comment


                          • #14
                            U Ciebie to akurat zbieżność jest do zrobienia. Mi teraz też lekko ściąga w kierunku nachylenia drogi ale to normalne przy szerszych oponach ja akurat mam takie jak w serii 17/45/225, przy 205 ściąganie było znikome.
                            Pzdr

                            Comment


                            • #15
                              Zbieżność zrobiona, kierownica prosto (kapcie też mam 17/45/225), auto prowadzi się dobrze (nie wiem czemu, opony miałem nabite prawie do 3 atmosfer, po opuszczeniu do 2.3- a zalecane na progu mam 2.1 komfort dodatkowo się poprawił), może, ledwo zauważalnie ściąga na prawo, ale to może być już bardziej może wyczulenie, na tego typu objawy, niż racjonalny fakt. Problem zażegnany.

                              Comment

                              Working...
                              X