Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana tarcz i klocków hamulcowych Przód w Honda Civic VIII ufo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Przymierzam się do wymiany klocków z przodu. Tarcza jest jeszcze dobra, ale zdejmę ją obejrzeć,oczyścić i psiknąć suchym smarem w miejscu posadowienia na piaście, na przyszłość. Przy okazji czyszczenie i pomalowanie osłon.

    Ale odnośnie klocków:

    Czy wkładka pomiędzy tłoczkiem a klockiem, zaznaczona żółtą strzałką występuje w każdym wersji silnikowej Civica 8?
    Czy wchodzi w skład zestawów klocków które kupowaliście? Z przyzwyczajenia zakładam Textara.
    Jaki ta wkładka ma nr OEM? Nie widzę jej oznaczenia w katalogu: https://www.parts-honda.uk/honda-car...__2200/4/17401

    Wymieniacie przy okazji tulejki prowadnicy hamulca, zaznaczone niżej czerwoną strzałką? Auto ma 180kkm. Mogą być w kiepskim stanie. Jak było u Was? I znowu nie widzę nr OEM w tym katalogu... Chyba stary już jestem...


    przód.jpg
    http://www.dadrl.org.uk
    http://www.lightmare.org

    Comment


    • #47
      Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
      Przymierzam się do wymiany klocków z przodu. Tarcza jest jeszcze dobra, ale zdejmę ją obejrzeć,oczyścić i psiknąć suchym smarem w miejscu posadowienia na piaście, na przyszłość. Przy okazji czyszczenie i pomalowanie osłon.

      Wymieniacie przy okazji tulejki prowadnicy hamulca, zaznaczone niżej czerwoną strzałką? Auto ma 180kkm. Mogą być w kiepskim stanie. Jak było u Was? I znowu nie widzę nr OEM w tym katalogu... Chyba stary już jestem...
      Wg mnie zdejmowanie tarczy jak jej nie zmieniasz nie ma sensu. Jak nie bije i wszystko jest ok to znaczyze dobrze siedzi izdejmowanie jej to tylko szukanie klopotów - lepsze wrogiem dobrego. Ale zrobisz jak chcesz.

      Tulejek u mnie akurat nie ma (taka konstrukcja w moim zacisku) ale co roku przy zmianie kół zdejmuje zacisk, czyszczę i smaruje ślizgacze nowym smarem i czyszczę oraz smaruje to gniazdo. I za rok ponownie. Nigdy mnie to nie zawiodło - wręcz przeciwnie - nie mam nigdy kłopotów za hamulcami.
      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

      Comment


      • #48
        Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
        Tarcza jest jeszcze dobra, ale zdejmę ją obejrzeć
        nie zdejmuj! ... lepiej tarczy nie ruszaj, po takiej akcji może się okazać że nie będzie leżeć dobrze i zaczniesz odczuwać bicie. Lepiej odkręć jarzma (tak jak zrobiłeś widzę) i je wyczyść i wysmaruj, to lepiej.
        Co do okrągłej blaszki czy w każdej nie wiem?, ale w 8 HB ja takie mam i zakładam zawsze jeśli nowy zestaw jej nie posiada.
        Prowadnice jarzmia jeśli masz oryginalne i nie wykazują luzów od wytarcia to je zostaw! nie zmieniaj! ...zamienniki są zazwyczaj zrobione na mniejszy wymiar i zacisk się telepie. Wyczyść, wysmaruj spec. smarem do prowadnic i będzie super.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #49
          Aktualizacja tematu.

          Dziś przebieg blisko 153.000.km. czyli zrobione na zestawie 33.000km.
          Auto jest eksploatowane cały rok, najczęściej 2 osoby, czasem z ładunkiem w bagażniku, głównie w terenie płaskim.
          Tarcze mają rant około 0,5mm po obu stronach tarczy.
          Klocki mają około 7mm po stronie zewnętrznej i około 6 mm po stronie wewnętrznej.
          Od początku po założeniu żadnego piszczenia ani innych dziwnych dźwięków. Do tego hamowanie przez cały czas jest, reakcja na naciskanie pedału hamulca jest natychmiastowe, dohamowywanie jest przewidywalne i działa w sposób wyczuwalnie dozowalny.
          Naprawdę, nie mam absolutnie żadnych uwag. Jedna z uwag to może taka że Textar zdecydowanie mniej pyli niż TRW i zdecydowanie mniej bierze korozja niż ATE. (ale być może wynika z tego w jakich warunkach jeździł przed nabyciem go przez ze mnie).
          Zwracam też uwagę na tarcze kotwiczne po 14 latach jak wyglądają?
          Nie mam pojęcia czemu jedne żre korozja, inne dają rade i wyglądają jak po roku. Fakt, auto w zimę jest jeżdżone głównie wolno w ruchu podmiejskich przelotówek i mieście na krótkich odcinkach do 16km.
          Załączone pliki
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #50
            Z powyższego wynika, że polecasz tarcze/klocki Textar'a .
            Ja jeździłem w poprzednim aucie na ich klockach i też było dobrze.
            Aktualnie mam klocki brembo i prócz pylenia złego słowa powiedzieć nie mogę.

            Aktualnie rozglądam się za tarczami/klockami na tył.
            Skoro Textar dobrze spisuje się na przodzie, to z tyłu też ez problemu sobie poradzi.
            Muszę poszukać zestawu do mojego sedanesa .

            Co do pierwszego posta i kwestii śrubek stabilizujących tarczę, to ja się spotkałem z tym wcześniej w maździe.
            W swojej hondzie tylną tarczę prawą odkręcałem 2 dni temu - dało się odkręcić te śrubełki krzyżakowe, ale potwierdzam, że plastelinowe są i trzeba je najpierw dobrze młotkiem sprowokować do łatwiejszego odkręcenia.
            Po odkręceniu przykręciłem je na powrót (śrubki - gwinty smarem miedzianym zabezpieczyłem).

            Co do przebiegów - u mnie klocki z przodu jadą już 95tys km ( na oko połowa zużycia) a z tyłu gdyby nie problem z ręcznym i szynsze zużycie prawego zestawu to popełniłbym może i 150tys km na zestawie.
            Chyba zbyt mało hamuję

            Comment

            Working...
            X