Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 8 ABS-VSA, kilka kodów.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic 8 ABS-VSA, kilka kodów.

    Cześć Forumowicze.
    Chciałem zapytać czy ktoś nie spotkał się, podobnym problemem dotyczacym ABS-u w Hondzie Civic 8, 1.8 z 2008r.
    Poczatkowo kontrolka zapalała się co jakiś czas, później już na stałe
    Właściwie kiedy podjechałem za pierwszym razem sprawdzić na stację diagnostyczną co tam się wyświetli, to pokazało chyba tylko tylni sensor od strony kierowcy, gdzieś jeszcze ma zdjęcie.
    Po wymianie niestety bez zmian, ale na innej stacji nie byli już w stanie podpiąć się pod auto.
    W efekcie końcowym odczytałem kody błędu ABS z migającej kontrolki ABS, i wyświetliło 11, 16, 18, i 21 aktualnie.
    Przed wymianą dla świętego spokoju czujników ABS które mi się już niezbyt podobały i były mega zapieczone pokazywał z tego co pamiętam 16 i 18 Wymieniłem oba z tyłu, przedni od pasażera. Pierścienie wyglądają bardzo ładnie z tyłu, jedno łożyskowanie z pierścieniem wymieniałem przy poprzedniej naprawie. Zawieszenie również jest ok.
    Gdzieś na anglojęzycznym forum doczytałem, że może to również być wina rdzy przy masie, i tutaj moje pytanie gdzie szukać... Wtyczka na pompie jest czysta i ładnie siedzi. Wtyczki przy czujnikach również wydają się być w porządku...
    No i czy postępujące w ten sposób błędy, mimo wymiany czujników dla świętego spokoju mogą świadczyć o problemach np. Z rdzą gdzieś na styku masy? Płyn hamulcowy w sumie też był wymieniany jakiś niespełna rok temu.
    Będę wdzięczny za podpowiedzi! Pozdrawiam!

  • #2
    Po podłączeniu innych komputerów stracił ECU neutralne położenie vsa.

    Na początek reset błędów ręcznie, następnie kalibracja vsa także ręcznie.

    Wtedy zrób kilka kilometrów i odczytaj błędy.

    Comment


    • #3
      Musisz poświęcić czas i korzystając z wyszukiwarki tematów cierpliwie, bardzo cierpliwie przewertować wpisy, nawet jeśli to zajmie na raty 3 dni. Finalnie będzie chyba warto, bo żaden mechanik nie znajdzie na to czasu by 3 dni szukać i nic nie znaleźć, takich robót, to nie chcą brać, bo nikt za to nie zapłaci.
      świecą kontrolki ABS i VSA i co teraz?

      W dziale VIII gen i podforum System Diagnostyki OBD2 jest jeszcze kilka tematów o problemach gdzie VSA i ABS występują razem. O ile sobie przypominam to rozwiązań było kilka, np. czujnik abs (ale nie każdy zamiennik działa), przerwane kable, nadpalone kable w wiązkach w okolicach maski. Są fotki, są opisy, sa podpowiedzi, tylko trzeba cierpliwie post, po poście lecieć.
      Wtedy sprawdzasz u siebie.
      W powyższym temacie jest chyba najwięcej informacji i przypadków, przewijasz tak długo aż trafisz na konkret wyjaśnienie, pokazanie i rozwiązanie.

      Zerknij tez na te tematy:
      8gen 2010 Civic 5d 2.2d. TPMS, VSA, ABS

      a szczególnie mimo że to servisówka 9 gen systemy sa podobne:
      Wariująca kontrolka klapy bagażnika, świecą się kontrolki VSA, EPS i DWS.

      Last edited by rambo7; 25-06-2024, 10:45.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        "Właściwie kiedy podjechałem za pierwszym razem sprawdzić na stację diagnostyczną co tam się wyświetli, to pokazało chyba tylko tylni sensor od strony kierowcy"

        To już mi wystarczy że podłączono pewnie bosch kts czy inne cudo i łączono się z abs/vsa, a jak dobrze wiadomo te komputerki resetują położenie vsa.

        Ile to hond kupiłem się z palącym się vsa/abs, na to sprzedawca że reset błędów nic nie daje, cena solidnie zbita a ręczna robota na trzy minuty reset / kalibracja załatwia temat i kontrolek brak :P

        Podobnie mało kto wie że awaria elektrycznej klapy w accordzie viii to najczęściej uszkodzony panel szyby pasażera :P itd itd

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
          To już mi wystarczy że podłączono pewnie bosch kts czy inne cudo i łączono się z abs/vsa, a jak dobrze wiadomo te komputerki resetują położenie vsa.
          Pamiętam tylko zieloną ramkę wokół wyświetlacza
          Nie pamiętam niestety cóż to za sprzęt, ale zapewne masz rację z resetem

          Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
          Po podłączeniu innych komputerów stracił ECU neutralne położenie vsa.

          Na początek reset błędów ręcznie, następnie kalibracja vsa także ręcznie.

          Wtedy zrób kilka kilometrów i odczytaj błędy
          Na razie po przejechaniu w sumie kilkuset km po wymianie części i skasowaniu błędów, błędów DTC brak, ABS miga jak migał (11, 16, 18 i 21). Kable w sumie wyglądają na sprawne. Muszę jeszc,e raz pr,eprowadzić "kalibrację", może coś zrobiłem źle

          Dzień dobry
          Udało mi się w końcu poprawnie wykasować błędy ABS, po resecie kontrolki znikają i jest jak na razie pusto.
          Niestety jednak nie mogę skalibrować VSA, co skutkuje migającą kontrolką pomarańczowego wykrzyknika w trójkącie (zapala się chyba również w normalnym trybie po wyłączeniu VSA), i auto jest w trybie serwisowym, czyli 15km/h itd.
          Nie wiem co robię źle przy kalibracji VSA, jedynely sposób jaki znalazłem, to już po resecie ABS - równa powierzchnia, "uziemienie" pinu 9 w OBD, i odpowiednie naciskanie przycisku VSA OFF... Normalnie po odpaleniu kontrolki gasną, po zmostkowaniu Pin-u 9 z 4, 5 lub masą VSA z wykrzyknikiem świeci stale, ABS znika na kilka sekund i po chwili znowu się zapala.
          DTC nie ma błędów, po przejechaniu około 800m ABS zapala się ponownie i pokazuje błąd 16 oraz 17.
          Rozumiem że zapewne jest to efekt braku kalibracji VSA, ale zakładam że coś robię źle w momencie kalibracji.

          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Musisz poświęcić czas i korzystając z wyszukiwarki tematów cierpliwie, bardzo cierpliwie przewertować wpisy, nawet jeśli to zajmie na raty 3 dni. Finalnie będzie chyba warto, bo żaden mechanik nie znajdzie na to czasu by 3 dni szukać i nic nie znaleźć, takich robót, to nie chcą brać, bo nikt za to nie zapłaci.
          Oczywiście masz racje
          Borykam się z tym już jakiś czas, i dopiero po wymianie niektórych komponentów udało się pokasować błędy. Oczywiście zrobiłem przy tym kilka błędów, o ktorych dowiedziałem się później z innych postów na forum, ale przeczytałem chyba wszystko co mogłem XD Jeśli uda mi się jakoś skalibrować ten VSA, z czym mam problem jak wspomniałem w poprzednim poście, to pozostanie mi prześledzenie przewodów w razie gdyby znowu coś wyskoczyło, więc już tylko miernik w dłoń
          Ale ten VSA pod wzgledem kalibracji mnie dobija.
          W sumie raczej wszędzie widziałem że podczas usuwania błędów ABS kontrolka ma mignąć dwukrotnie, u mnie sobie tr,y razy mignie z jakiegoś powodu, ale błędy usuwa więc działa


          Tomasz pisząc po sobie stosuj tryb Edycji. Masz na to 16 godzin.
          Last edited by rambo7; 01-07-2024, 08:24.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Tomasz.M Zobacz posta
            ABS znika na kilka sekund i po chwili znowu się zapala.
            Jeśli świeci ABS to system diagnostyki OBD2 Kodów DTC nie wykaże. Musisz mieć interfejs do ABSu jeśli chcesz kody z układu ABS.


            Zamieszczone przez Tomasz.M Zobacz posta
            po przejechaniu około 800m ABS zapala się ponownie i pokazuje błąd 16 oraz 17.
            czyli, jeśli wiesz co oznacza dany kod 16 i 17 to musisz ten obszar naprawić.
            Jeśli naprawisz ten obszar, to VSa samo zgaśnie, nie marnuj czasu na jego kalibrowanie bo niczego tam nie wykalibrujesz. Musisz naprawić usterkę to system sam pogasi wszelkie komunikaty.

            Zamieszczone przez Tomasz.M Zobacz posta
            ten VSA pod wzgledem kalibracji mnie dobija.
            jak mówię, zabierasz się od d...y strony , napraw co szwankuje VSA sam zgaśnie. Zostaw go w spokoju. Dlatego podałem ci możliwe miejsca skąd się generuje komunikat VSA. No on nie generuje się "z niczego" , a już na pewno nie z tego że się"rozkalibrował". Nie. On się pojawia z konkretnego powodu... np. znajdź przerwany kabel ... zamontuj odpowiedni czujnik abs. Dokonaj odpowiedniej diagnostyki ABS. Napraw to. VSA sam zniknie.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              jak mówię, zabierasz się od d...y strony , napraw co szwankuje VSA sam zgaśnie. Zostaw go w spokoju. Dlatego podałem ci możliwe miejsca skąd się generuje komunikat VSA. No on nie generuje się "z niczego" , a już na pewno nie z tego że się"rozkalibrował". Nie. On się pojawia z konkretnego powodu... np. znajdź przerwany kabel ... zamontuj odpowiedni czujnik abs. Dokonaj odpowiedniej diagnostyki ABS. Napraw to. VSA sam zniknie.
              Jeszcze raz dzięki za odpowiedź
              W takim razie źle zrozumiałem poprzedniego użytkownika "Slepak".
              Z jego wypowiedzi wywnioskowałem że po wymianie uszkodzonego sensoru, który faktycznie był ubity, oraz z drugiej strony łożyska z pierścieniem i również sensoru konieczna jest kalibracja.

              Wezmę się w takim razie w tym tygodniu za pomiar kabli, i dam znać jak coś znajdę Możliwe że te zamienniki sensorów ABS również są ubite, ponoć to też nagminne, ale nie znalazłem sensownego oryginału, i Uznałem że do samego zdiagnozowania wystarczy taki XD

              Comment


              • #8
                Ja nie twierdzę że robisz źle, tylko w działaniach które podejmowałeś nie ma pewności co do jakości zamienników. Bywało, że mimo ich zastosowania nadal nic się nie zmieniło. Gdybyś wsadził oryginały nowe, to tak, mamy prawie 100% pewności że z tego obszaru nic nie przyjdzie, żadnej komunikat. Jeśli coś jest "nietrafione" zamiennik, lub nadal coś jest nie tak w połączeniach elektrycznych, to choćbyś nie wiem co robił, kalibracja i reset niczego nie zresetuje.
                Po pierwsze nie może być generowanych żadnych komunikatów ABS. koniec kropka. Niczym innym się nie zajmuj. Zrób tak, by ABS się nie świeciło. Czyli musi być trafiony prawidłowo czujnik lub co tam nie funkguje. Potem kasowanie ABS... jazda 3 dni i jak nic się nie pojawi... wtedy dopiero zabierzesz się za VSA o ile będzie chciało się zaświcić .
                Last edited by rambo7; 01-07-2024, 08:54.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Tomasz.M Zobacz posta
                  Jeszcze raz dzięki za odpowiedź
                  W takim razie źle zrozumiałem poprzedniego użytkownika "Slepak".
                  Z jego wypowiedzi wywnioskowałem że po wymianie uszkodzonego sensoru, który faktycznie był ubity, oraz z drugiej strony łożyska z pierścieniem i również sensoru konieczna jest kalibracja.

                  Wezmę się w takim razie w tym tygodniu za pomiar kabli, i dam znać jak coś znajdę Możliwe że te zamienniki sensorów ABS również są ubite, ponoć to też nagminne, ale nie znalazłem sensownego oryginału, i Uznałem że do samego zdiagnozowania wystarczy taki XD
                  Bo jest potrzebna kalibracja, nie przez zmianę czujnika abs a przez podłączanie innych komputerów diagnostycznych co napisałem dwa razy.(zresetowane masz neutralne położenie vsa)

                  Układ abs z vsa jest wspólnym także nie słuchaj opowieści że najpierw abs a później vsa bo to bzdura. Dziwnym trafem gdy nie ma kalibracji vsa pali się także ikonka abs.

                  Teraz żebyś zrozumiał : nie zrobisz kalibracji vsa poprzez spinacz gdy nie będą zresetowane błędy także przez spinacz bo to działa "wspólnie"
                  Dlatego słowa klucz : ręcznie reset błędów abs/vsa/tv następnie kalibracja vsa.


                  Temat wałkuje z ludźmi latami :



                  Last edited by slepak; 01-07-2024, 09:32.

                  Comment


                  • #10

                    Comment


                    • #11
                      A mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie.
                      Czy kalibracja kąta skrętu kierownicy jest do wykonania bez wizyty w ASO i kompa, i czy jest konieczna? Gdzieś na innym forum widziałem że wkleiłeś anglojęzyczny opis tego, ale albo znowu robię źle, albo nie ten model
                      Po zwarciu pinów w OBD swieci stale kontrolka od wspomagania, i albo nie mruga bo nie ma błędów? Czy nie powin a świecić? Kiedyś wymieniałem kierownicę, gdyż poprzedni właściciel strasznie ją dojechał... ale nie wydaje mi się by to było dodatkowym problemem? ABS już wtedy świrował zresztą...

                      Comment


                      • #12
                        W poście 9 masz wszystko.
                        Da się zrobić kalibracje bez kompa, tylko w pierwszej kolejności reset błędów.

                        Dopiero co omawiane wszytko było tutaj tak samo.

                        Witam mam problem Od czasu do czasu zapalaly się lampki abs vsa po włączeniu I wyłączeniu zapłonu było Oki teraz pali już cały czas byłem na odczycie wyszło czujnik prawy tył abs , niskie napięcie akumulatora dodam że nie działa start stop , po wymianie czujnika prawego tył i odpięcie akumulatora bledy sa dalej swieci abs vsa i kierownica wykrzknik ,czy trzeba te bledy skasowac a moze tow wina akumulatora bo juz ma dużo lat.

                        Comment


                        • #13
                          W zasadzie umieściłeś tam link do pierwszej strony tego wątku.
                          Zastanawiałem się jeszcze tylko, czy coś może uniemożliwiać tą kalibrację (jak już wspomniałem resetowanie błędów ABS przebiega poprawnie, nie da się następnie przeprowadzić kalibracji VSA oraz EPS - z ciekawości już sprawdzałem czy to załapie), lub czy faktycznie zgodnie z zaleceniami mechanika warto wymienić jeszcze moduł ESP.

                          Ponownie dzięki za rady, Wasze wskazówki są niezmiernie przydatne. Niestety w wypadku mojego Civic-a problem jest bardziej kompleksowy najwidoczniej i nie ogranicza się wyłącznie do kalibracji jeśli tak jak piszesz jest konieczna.
                          Najbliższe Podzespoły systemu są sprawne, czyli wszystkie czujniki, pompa od ABS-u, przewody w wiązce, pierścienie impulsowe.

                          Tak czy inaczej dam znać jak znajdę przyczynę lub co jest uwalone, może się komuś jeszcze przyda.

                          Comment


                          • #14
                            Gdy błędów nie da rady skasować oraz zrobić kalibracji do wymiany jest pompa abs/vsa. Tylko do tej pory gdy się z tym spotkałem był jeszcze błąd dtc 86.

                            Błąd dtc 84 jest to błąd logiki czujnika czyli położenia vsa spowodowany podłączeniem komputerów innych niż oem.

                            Comment

                            Working...
                            X