Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Duże drgania podczas postoju - winna poduszka skrzyni? (Silnik 1,4 100KM)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez dark_jasiek Zobacz posta
    5 drzwiowa, manual 6 biegów
    Czyli raczej 2009:

    L13Z1 1.4 BASE 2009
    L13Z1 1.4 COMFORT 2009
    L13Z1 1.4 S 2009
    L13Z1 1.4 SE 2009
    L13Z1 1.4 SPORT 2009

    Zamieszczone przez dark_jasiek Zobacz posta
    Podczas normalnej jazdy a nawet mocnego obciążenia silnika - drgań nie czuję.
    Jeszcze potestuj dynamiczne ruszanie na 1 i wstecznym. Szczególnie wsteczny potrafi ujawnić wady poduszek. Nie powinny być odczuwalne żadne uderzenia ani szarpanie.
    Last edited by danthe; 21-03-2025, 10:35.

    Comment


    • #17
      Dzisiaj chwilę na zmianę ruszałem na 1 i wrzucałem wsteczny - nie zauważyłem żadnych drgań. Te czuję tylko na luźnym biegu (~800 rpm).

      Comment


      • #18
        Może sprzęgło.
        Jak zachowuje się po wciśnieciu sprzęgła. Jak reaguje na gwałtowne przyspieszenia, ma moc?
        może też kompresje trzeba sprawdzić w cylindrze, zbyt niska

        Comment


        • #19
          Sprzęgło nie przejawia żadnych problemów. Silnik to samo.

          Comment


          • #20
            Czy te drgania pojawiają się i znikaja okresowo? tzn. czy jak samochód stoi rozgrzany na postoju to czy drgania pojawiają się i znikają czy są stale wyczuwalne. Chodzi mi generalnie o to czy np. po minucie takiego telepania wszystko wraca do normy by za chwulę znowu zacząć

            Comment


            • #21
              Nie do końca - są wyczuwalne gdy silnik się rozgrzeje i na luzie ma ~800 rpm, wcześniej gdy trzyma wyższe drgań nie ma.

              Wtedy, gdy stoję na światłach często (ale o dziwo nie zawsze) czuć drgania ale nie przestają po minucie. Ewentualnie (rzadko) nie są wyczuwalne na następnych światłach.

              Byłem w dwóch warsztatach (jeden ASO Mitsubishi, bo Hondy już w Toruniu nie ma, drugi niezależny ale polecany) i w żadnym konkretnie nie potrafią powiedzieć co się dzieje - raczej strzelanie na ślepo.

              Comment


              • #22
                Jeśli drgania występują okresowo to i spowodowane są czymś co pracuje w ten sposób czyli okresowo. Coś powoduje chwilowy wzrost obciążenia. Alternator? Sprężarka klimatyzacji? Sprawdź kondycję napinacza paska wielorowkowego

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez ayrton Zobacz posta
                  Jeśli drgania występują okresowo to i spowodowane są czymś co pracuje w ten sposób czyli okresowo. Coś powoduje chwilowy wzrost obciążenia. Alternator? Sprężarka klimatyzacji? Sprawdź kondycję napinacza paska wielorowkowego
                  no nie... drgania mogą występować w konsekwencji obniżenia obrotów silnika ale problem nie wynika z faktu, że wzrasta obciążenie. W każdym aucie wzrasta obciążenie ale zawieszenie silnika jak jest sprawne radzi sobie z tym i nie czuć żadnych drgań... jeżeli są wyczuwalne to coś jest z amortyzacją silnika i jego wibracje przenoszone są na budę.
                  Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                  Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                  Comment


                  • #24
                    Czytając zeznania z postu 9 oraz biorąc pod uwagę stwierdzenie "co do poduszek to żeby drgania z nich się przenosiły na budę to poduszka musi być zerwana, jak nie jest zerwana nie ma sensu jej wymieniać" zakładam że zawieszenie silnika jest sprawne. Co do poduszki skrzyni - co prawda w 9gen, ale miałem pekniętą poduszkę skrzyni. Poza trzeszczeniem przy zwiększaniu obciążenia podczas jazdy (dodawania gazu) nie powodowała ona drgań. Zatem w dalszym ciągu uważam że pojawiają się warunki pracy powodujące drgania z którymi zawieszenie silnika sobie nie radzi. dark_jasiek - sprawdż proszę czy drgania występują gdy klimatyzacja jest wyłączona. Jeśli ich brak to będziesz wiedział gdzie szukać. Jeszcze jedno - czy samochód ma lpg? Może dawki na biegu jałowym są żle ustawione. I ostatnia rzecz, dark_jasiek, obejrzyj ten film:

                    Last edited by ayrton; 27-03-2025, 15:29. Powód: literówki, dodanie linka do filmu

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez ayrton Zobacz posta
                      Jeszcze jedno - czy samochód ma lpg? Może dawki na biegu jałowym są żle ustawione. I ostatnia rzecz, dark_jasiek, obejrzyj ten film:

                      https://www.youtube.com/watch?v=0WX5PNPEHvA
                      Uu ale tu aż telepie silnikiem. U mnie oczywiście też jest czasowe falowanie obrotami gdy klimatyzacja jest włączona i mocno działa ale nie ma takiego efektu. Są lekkie skoki obrotów z 800 -> 1000 ale sam silnik nie rusza się specjalnie mocno.
                      Zauważyłem, że w miejscu montażu świeżej poduszki silnika drgania "za nią" nie przenoszą się wcale. Za to z drugiej strony lecą po całości. Coraz bardziej wydaje mi się, że może być to inna poduszka.

                      Czy macie jakąś pewną dla 1.4?

                      Btw - nie mam lpg.

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez ayrton Zobacz posta
                        sprawdź proszę czy drgania występują gdy klimatyzacja jest wyłączona. Jeśli ich brak to będziesz wiedział gdzie szukać.
                        serio?
                        załóżmy, że występują jak jest wyłączona
                        podpowiedz gdzie szukać?
                        tak z ciekawości pytam...
                        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                        Comment


                        • #27
                          Pytaj kogoś innego. Ja pisałem o tym że wystepują. A sam napisałeś że "co do poduszek to żeby drgania z nich się przenosiły na budę to poduszka musi być zerwana, jak nie jest zerwana nie ma sensu jej wymieniać". Z lektóry postów nie wynika że są pozrywane. Tak więc po co je wymieniać. Co niestety staje w sprzeczności z tym co napisał dark_jasiek "Zauważyłem, że w miejscu montażu świeżej poduszki silnika drgania "za nią" nie przenoszą się wcale. Za to z drugiej strony lecą po całości. Coraz bardziej wydaje mi się, że może być to inna poduszka."
                          Tak z ciekawosci zapytam...to jak to w końcu jest z tymi poduszkami

                          Comment


                          • #28
                            Proste - na razie wszystkie nie są sprawdzone. Klimatyzacja czy inne obciążenie silnika w sprawnym układzie powinno być wyrównane obrotami.
                            Przyczyna nie jest w klimie czy w obciążeniu silnika a w jego złej amortyzacji. I podtrzymuje zdanie, że brak zerwania poduszki (chocby jednego z jej ramion) nie moze powodowac takich drgań jak sa w opisie (duże, wyczuwalne na kierownicy)
                            Istnieje tez 2ga wersja jak dla mnie - bez urazy - że drgania są małe a założyciel tematu ma duże oczekiwania ale ta wersję oddalam z powodu chęci pomocy i wierze, że to nie to skoro mowa o dużych drganiach.
                            Nadal bardzo uważnie obejrzałbym pozostałe poduszki celem eliminacji tego tematu. wtedy możemy szukać dalej
                            ps.
                            Zamieszczone przez ayrton Zobacz posta
                            Pytaj kogoś innego. Ja pisałem o tym że wystepują
                            ps. napisałeś trochę inaczej....
                            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                            Comment


                            • #29
                              Przyznaję się bez bicia, że mam bardzo blade pojęcie w tej tematyce, ale jednak to na pewno nie tylko moje wygórowane oczekiwania dotyczące komfortu ( ;-) ) bo to samo potwierdził mechanik gdy usiadł za kółkiem.
                              To niestety nie ten poziom drgań które można podpiąć pod "ten typ tak ma"

                              Generalnie z uwagi na wspomniane wyżej blade pojęcie, muszę wspomagać się warsztatem a tu jestem w kropce bo byłem w dwóch i jak widać jedyne co zostało zaproponowane do wymiana poduszki skrzyni w ramach "a może to to".

                              Czy znacie jakieś godne polecenia miejsce w kuj-pom?

                              Comment


                              • #30
                                Po pierwsze - pomyliłem się pisząc o zeznaniach z postu 9. Źle popatrzyłem, chodzi oczywiście o post 8. Dwóch mechaników sprawdzało samochod. Jeden nawet coś grzebal przy poduszkach. To chyba by zauważył że coś jest nie tak, że jakaś wymaga wymiany. Będąc na ich miejscu gdybym zobaczył że jakaś jest nadszarpnięta od razu bym zaproponował że ją wymienię. Przecież to dla nich kasa. Po drugie - pisałem żeby sprawdził czy drgania występują przy wyłączonej klimatyzacji. Chodziło mi o wyeliminowanie potencjalnego wpływu klimy na powstawanie drgań. Zauważyłem jeszcze coś co napisał dark_jasiek. Pisze on o falowaniu obrotów od 800 do 1000. To chyba nie jest normalne. U mnie co najwyżej falują o okolo 50. Fakt że mam 1.8 ale zmiana obrotów o 200?Przecież to okolo 20%. Nie za dużo? Wydaje mi się że taka zmiana obrotów jest sporym stresem dla poduszek. Chyba nawet sprawne mogą mieć kłopot z takim szarpaniem. Może to falowanie jest przyczyną odczuwania drgań

                                Comment

                                Working...
                                X