Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Duże drgania podczas postoju - winna poduszka skrzyni? (Silnik 1,4 100KM)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Duże drgania podczas postoju - winna poduszka skrzyni? (Silnik 1,4 100KM)

    Hej,

    od jakiegoś czasu zmagam się z dość dużymi drganiami podczas postoju.
    Są one odczuwalne gdy silnik się już rozgrzeje i na wolnym biegu ma ~850 obrotów.
    Wtedy często czuję dość mocne drgania na kierownicy, fotelu, drzwiach itp.

    Wymieniłem już poduszkę silnika (do silnika 1,4 cena tej poduszki to jakiś kosmos) ale nie pomogło.
    Samochód sprawdzony na podnośniku z włączonym silnikiem - nie widać niczego co mogłoby powodować taki stan rzeczy.

    Wg mechanika następna w kolejności do wymiany jest poduszka skrzyni.
    Tutaj niestety znowu nie mam pewności czy części z 1,8 są kompatybilne z 1,4. Wg amayama kod tej poduszki to 50850-SNA-A82 (https://www.amayama.com/en/part/honda/50850snaa82)

    Czy mieliście już podobny przypadek? Cierpliwość powoli się kończy a nie mam pewności czy wymiana kolejnej części pomoże.

  • #2
    jak szukam dla siebie, to tylko oyodo, ashika i febest. Nic innego z bardziej markowych (oczywiście oryginał wysoko wyceniony)..

    Comment


    • #3
      a czy takie drgania mogą mieć przyczynę w np. dawno niewymienianych świecach zapłonowych? rozważ też co było dawno nie robione?
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Hej,
        świeczki wymienione ok 20 tys. km temu na NGK, irydowe.

        Comment


        • #5
          Pytanie co jest powodem. Czy silnik za bardzo sie telepie, czy poduszka wytłuczona?

          Comment


          • #6
            Silnik działa jak złoto - obciążony, nieobciążony - jest OK.
            Poduszka silnika - tak jak napisałem w pierwszym poście jest nowa, oryginalna hondy.

            Comment


            • #7
              To wiemy, pisałeś o tym w innym wątku (w sumie to nie wiem po co go zduplikowałeś).
              Silnik nie powinien mieć wibracji, jeśli pojawia się to na ciepłym silniku to raczej nie jest to wina poduszki pod skrzynią. Chyba, że jakimś cudem się nagrzewa i zmienia swoje właściwości.
              Na ciepłym czyli rozgrzanym po dłuższej jeździe czy po odpaleniu i odczekaniu chwile aż obroty spadną do tych 850?

              Próbowałeś w czasie tych wibracji lekko podlewarować silnik opierając lewarek na ziemi a nie na karoserii. Bardzo ale to bardzo delikatnie, tylko
              tak żeby odciążyć poduszki. Najlepszy był by żuraw i delikatne podwieszenie silnika. Żaba pod silnikiem też da rade. Można ją próbować w różnych miejscach podkłądać jak jest podejście.

              Comment


              • #8
                Samodzielnie nie robiłem nic - nie te umiejętności, zero sprzętu

                Wątek faktycznie nieco zduplikowany ale tam była mowa o poduszce silnika, tutaj skrzyni - jedyna która chyba została i może być przyczyną.

                Samochód był na podnośniku w serwisie, ostatnio też na większym - z odpalonym samochodem i mechanikiem w środku. Drugi w tym samym czasie był pod autem i sprawdzał wszystko. Regulowali delikatnie poduszki, zakładam więc, że wpadli na ten sam pomysł co Ty.
                Jedyna odpowiedź, że nie znaleźli nic oczywistego i jedyne co przychodzi do głowy to własnie poduszka skrzyni. Z uwagi na rzadki silnik - nie wiem czy model od 1,8 będzie kompatybilny z 1,4.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez dark_jasiek Zobacz posta
                  Wg amayama kod tej poduszki to 50850-SNA-A82 (https://www.amayama.com/en/part/honda/50850snaa82)
                  Ta poduszka kosztuje 140 zł i jest normalnie dostępna w zamienniku.

                  Jaki dokładnie masz model rok i silnik (oznaczenie modelu i silnika?)

                  Comment


                  • #10
                    L13z1 2010

                    Comment


                    • #11
                      A jaka buda i skrzynia?

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez dark_jasiek Zobacz posta
                        L13z1 2010
                        a to nie jest Jazz przypadkiem?

                        co do poduszek to żeby drgania z nich się przenosiły na budę to poduszka musi być zerwana, jak nie jest zerwana nie ma sensu jej wymieniać
                        po drugie poduszki w hondach są czasem takie same w różnych modelach - musisz szukać po numerach i znajdziesz wtedy bez jakiś dramatycznych cen
                        po trzecie jak są bardzo drogie i kupisz używkę nie zerwaną to będzie działać
                        a po czwarte patrząc na ten obrazek https://www.amayama.com/en/part/honda/50850snaa82 to z tego co widzę poduszki 9,7 można obejrzeć i zdiagnozować dość łatwo
                        trudniejsza jest do wymiany i obejrzenia ta 10 i jak juz to ona często odpowiada za takie drgania

                        dodatkowo jak ta 10 jest zerwana to wrzuc 1kę, zaciągnij reczny i puszczaj sprzęgło jakbys chciał ruszyc - bedzie widac wtedy jak dużo silnik sie wychyla - czy to normalne czy nie....
                        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez danthe Zobacz posta
                          A jaka buda i skrzynia?
                          5 drzwiowa, manual 6 biegów




                          Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                          a to nie jest Jazz przypadkiem?
                          Możliwe, że dzielą silnik z civicem

                          Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                          dodatkowo jak ta 10 jest zerwana to wrzuc 1kę, zaciągnij reczny i puszczaj sprzęgło jakbys chciał ruszyc - bedzie widac wtedy jak dużo silnik sie wychyla - czy to normalne czy nie....
                          Dzisiaj tak zrobiłem - nie odczułem niczego niespodziewanego. Chodzi Ci o zrobienie tego na podnośniku?
                          Last edited by dark_jasiek; 20-03-2025, 21:32.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez dark_jasiek Zobacz posta
                            Dzisiaj tak zrobiłem - nie odczułem niczego niespodziewanego. Chodzi Ci o zrobienie tego na podnośniku?
                            nie... musisz mieć do tego 2 osoby albo sobie nagrać film...
                            musisz obciążyć silnik i spojrzeć jak dużo się wychyla w osi przód - tył, bo ten ruch może być ale nie powinien być za duży
                            gdy jest za duży często tylna poduszka pada ale... ona padała w B seriach, nawet D seriach bo była inna konstrukcja
                            padała głównie od mocnego upalania (mocne starty i hamowania)
                            generalnie jednak masz dziwną przypadłość, że aż tak telepie buda i kierownicą tak mocno - nawet przy uszkodzonej poduszce chyba nie zawsze tak jest
                            silnik pracuje normalnie? jak są wyższe obroty (zimny) nie ma telepania?
                            silnik na obciążeniu nie wychyla się więcej niż tu?

                            Zamieszczone przez dark_jasiek Zobacz posta
                            Możliwe, że dzielą silnik z civicem
                            ps. faktycznie i UFO i jazz miały ten motor


                            rozumiem, że ta poduszkę co jest w 10minucie tego filmiku masz wymienioną?
                            Last edited by Lcfr; 20-03-2025, 22:10.
                            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                            Comment


                            • #15
                              Ok, postaram się sprawdzić we dwie osoby przy najbliższej okazji.
                              Co dziwne, nie czuję wibracji na zimnym silniku bo wtedy startuje na ok 1500 obrotach. Dopiero gdy się rozgrzeje i utrzymuje 800 drgania są wyczuwalne.
                              Dzisiaj na siedzeniu pasażera usiadł kolega i potwierdził że nawet tam czuć (narzeczona twierdziła, że nic nie czuje - chyba to wypiera

                              Podczas normalnej jazdy a nawet mocnego obciążenia silnika - drgań nie czuję.

                              Poduszkę o której wspomniałeś na filmiku wymieniłem na nową, oryginał hondy.

                              Comment

                              Working...
                              X