Cześć,
niedawno stałem się posiadaczem VIII Type S z R18A2 i skrzynią manualną.
Z samochodem wszystko jest w porządku oprócz odgłosu stuków, terkotania które pojawiają się głównie podczas ruszania/jazdy na pierwszym i drugim biegu przy skręconych kołach. Dźwięk pojawia się głównie pod obciążeniem (zasprzęglony napęd) i jego częstotliwość wzrasta wraz z prędkością. Czasem też daje się usłyszeć stuknięcie np. przy skręcaniu z jezdni na kostkę, gdzie trzeba na skręconych kołach pokonać krawężnik o wysokości 2-3cm.
Skrzynia biegów ogólnie pracuje dobrze, nie szumi, nie huczy, nie ma problemów z synchronizatorami, bez problemu wrzuca biegi. Przy wyższych prędkościach samochód nie wpada w wibracje, raczej nie wyczuwalne jest jakiekolwiek "bicie".
Nie weryfikowałem tego jeszcze ale poprzedni właściciel zapewniał, że problem nie występuje na kołach zimowych 205/50/R16. Postaram się potwierdzić tą teorię możliwie jak najszybciej. Obecnie założone koła letnie 225/40/R18.
Któryś z przegubów / podpora półosi / skrzynia biegów? Może jest to jakaś częsta przypadłość w VIII?
Jestem nowy w temacie Hondy i liczę na waszą pomoc, mimo że zdaję sobie sprawę iż temat jest wróżeniem z fusów.
Poczytałem trochę tematów na forum, jednak nie znalazłem nic co nakierowałoby mnie na jakąś "typową usterkę".
Jutro mogę zamieścić również film prezentujący mój kłopot.
Oczywiście postaram się jak najszybciej zdiagnozować samochód z pomocą mechanika. Niestety niespodziewanie w przyszłym tygodniu wyskoczyła mi delegacja w pracy i chciałbym ogarnąć samochód przed wyjazdem, stąd ten temat.
niedawno stałem się posiadaczem VIII Type S z R18A2 i skrzynią manualną.
Z samochodem wszystko jest w porządku oprócz odgłosu stuków, terkotania które pojawiają się głównie podczas ruszania/jazdy na pierwszym i drugim biegu przy skręconych kołach. Dźwięk pojawia się głównie pod obciążeniem (zasprzęglony napęd) i jego częstotliwość wzrasta wraz z prędkością. Czasem też daje się usłyszeć stuknięcie np. przy skręcaniu z jezdni na kostkę, gdzie trzeba na skręconych kołach pokonać krawężnik o wysokości 2-3cm.
Skrzynia biegów ogólnie pracuje dobrze, nie szumi, nie huczy, nie ma problemów z synchronizatorami, bez problemu wrzuca biegi. Przy wyższych prędkościach samochód nie wpada w wibracje, raczej nie wyczuwalne jest jakiekolwiek "bicie".
Nie weryfikowałem tego jeszcze ale poprzedni właściciel zapewniał, że problem nie występuje na kołach zimowych 205/50/R16. Postaram się potwierdzić tą teorię możliwie jak najszybciej. Obecnie założone koła letnie 225/40/R18.
Któryś z przegubów / podpora półosi / skrzynia biegów? Może jest to jakaś częsta przypadłość w VIII?
Jestem nowy w temacie Hondy i liczę na waszą pomoc, mimo że zdaję sobie sprawę iż temat jest wróżeniem z fusów.
Poczytałem trochę tematów na forum, jednak nie znalazłem nic co nakierowałoby mnie na jakąś "typową usterkę".
Jutro mogę zamieścić również film prezentujący mój kłopot.
Oczywiście postaram się jak najszybciej zdiagnozować samochód z pomocą mechanika. Niestety niespodziewanie w przyszłym tygodniu wyskoczyła mi delegacja w pracy i chciałbym ogarnąć samochód przed wyjazdem, stąd ten temat.
Comment