Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Stukanie / terkotanie pod obciążeniem na skręconych kołach.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Stukanie / terkotanie pod obciążeniem na skręconych kołach.

    Cześć,
    niedawno stałem się posiadaczem VIII Type S z R18A2 i skrzynią manualną.

    Z samochodem wszystko jest w porządku oprócz odgłosu stuków, terkotania które pojawiają się głównie podczas ruszania/jazdy na pierwszym i drugim biegu przy skręconych kołach. Dźwięk pojawia się głównie pod obciążeniem (zasprzęglony napęd) i jego częstotliwość wzrasta wraz z prędkością. Czasem też daje się usłyszeć stuknięcie np. przy skręcaniu z jezdni na kostkę, gdzie trzeba na skręconych kołach pokonać krawężnik o wysokości 2-3cm.

    Skrzynia biegów ogólnie pracuje dobrze, nie szumi, nie huczy, nie ma problemów z synchronizatorami, bez problemu wrzuca biegi. Przy wyższych prędkościach samochód nie wpada w wibracje, raczej nie wyczuwalne jest jakiekolwiek "bicie".
    Nie weryfikowałem tego jeszcze ale poprzedni właściciel zapewniał, że problem nie występuje na kołach zimowych 205/50/R16. Postaram się potwierdzić tą teorię możliwie jak najszybciej. Obecnie założone koła letnie 225/40/R18.

    Któryś z przegubów / podpora półosi / skrzynia biegów? Może jest to jakaś częsta przypadłość w VIII?

    Jestem nowy w temacie Hondy i liczę na waszą pomoc, mimo że zdaję sobie sprawę iż temat jest wróżeniem z fusów.
    Poczytałem trochę tematów na forum, jednak nie znalazłem nic co nakierowałoby mnie na jakąś "typową usterkę".
    Jutro mogę zamieścić również film prezentujący mój kłopot.

    Oczywiście postaram się jak najszybciej zdiagnozować samochód z pomocą mechanika. Niestety niespodziewanie w przyszłym tygodniu wyskoczyła mi delegacja w pracy i chciałbym ogarnąć samochód przed wyjazdem, stąd ten temat.

  • #2
    Obydwa przypadki miałem u siebie.
    Terkotanie przy skręconych kołach to typowy objaw przegubów, nie występuje na wyższych biegach bo wtedy zwyczajnie tak mocno nie skręcasz i przegub nie jest tak obciążony.
    Puknięcia przy skręcaniu z jezdni na kostkę to może być maglownica lub drążki kierownicze. Czy na postoju jak gwałtownie ruszasz kierownicą prawo/lewo to czujesz luz i puknięcia? Czasami może być tak, że na prostych kołach nie występuje ten objaw, a lekko skręć i spróbuj to samo to okaże się że stuka. Wtedy magiel.

    Oczywiście to trochę wróżenie z fusów. Trzeba do mechanika i zbadać dokładnie.
    Ja jeszcze do tego wszystkiego miałem wybite tuleje belki, auto prowadziło się bardzo niestabilnie, pływało na drodze. Po zrobieniu w/w rzeczy wszystko ustało, zero stuków, a prowadzenie bajka.

    Comment


    • #3
      popatrzcie też na sworznie wahaczy. u mnie kiedyś były też takie stuki, nikt nie potrafił zdiagnozować, nawet diagnosta na SKP - dopiero jak pobujaliśmy autem na kanale to dało się zdiagnozować.

      Comment


      • #4
        Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i wstępne nakierowanie na możliwą usterkę.

        Aktualizacja:
        Samochód po diagnozie u mechanika. Podczas sprawdzenia przegubów na podnośniku, na 100% wyszedł uszkodzony przegub prawy zewnętrzny. Osobiście dałbym rękę uciąć, że dźwięk dochodzi bardziej po stronie kierowcy, jednak diagnoza jest jaka jest.
        Zaczynamy od wymiany wspomnianego przegubu. Sprawdzimy czy rozwiąże to opisywany wyżej problem. Oczywiście po wymianie dodam aktualizację.

        Jakiej marki przeguby lub ogólnie części polecacie?

        Comment


        • #5
          w moim przypadku mechanik musiał zadziałać bardzo szybko i wziął co było na półce, czyli ostatnie najtańsze "gówno" czyli MaXgear, trochę się wściekłem, ale okazuje się że na razie wszystko gra.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment

          Working...
          X