Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Stuki, trzaski,zgrzytanie przy ruszaniu na skręconych kołach.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Stuki, trzaski,zgrzytanie przy ruszaniu na skręconych kołach.

    Cześć, od pewnego czasu przy dynamicznym ruszaniu, słyszę metaliczne zgrzyty, stuki gdzieś z okolic prawej strony z przodu lub środka, które ustają po wyprostowaniu kół i w znacznym stopniu zmniejszają się kiedy auto się nagrzeje.
    Dźwięki słychać niezależnie od tego czy ruszam w prawo,lewo do tyłu czy do przodu.Przy jeździe prosto oraz po wybojach nic nie słychać.
    Mechanik wymienił prawy przegub zewnętrzny, nic to nie dało.
    Po za strata pieniędzy. Przejrzałem z nim całe zawieszenie niczego nie można się dopatrzeć, no może minimalnego luzu pomiędzy przegubem wewnętrznym i półosią. Jednak nie wydaje mi się, żeby to mogło tak tłuc. I tu moje pytanie, od kiedy przyszła zima biegi wchodzą mi ciężej(6 biegowa skrzynia manualna, Civic ufo 2008). Czy te stuki moga być ze skrzyni biegów przez to, że olej jest za gęsty, i trzeba go wymienić? Czy gdyby tak było, ruszenie na skręconych kołach miało by wpływ na stukanie. Chcę wymienić olej jak najszybciej, ale nie wiem czy to coś da. Może ktoś ma jakiś inny pomysł co to może być?
    Last edited by broslovsky; 13-01-2024, 13:16.

  • #2
    Zamieszczone przez broslovsky Zobacz posta
    Chcę wymienić olej jak najszybciej, ale nie wiem czy to coś da. Może ktoś ma jakiś inny pomysł co to może być?
    Jeśli olej się rozgrzeje, dajmy że po 30 kilometrach, to biegi powinny wchodzić jak w lecie.
    Zmiana oleju guzik da, bo sam zmieniałem przed zimą i nadal dwójka haczy, chyba że go nie ma.
    Zwracaj uwagę po prostu jak auto reaguje, gdy jest cieplej np +10 stopni.
    Mi tak kiedyś strzelał klocek hamulcowy, od którego urwała się przymarznięta okładzina, chyba by zauważył.
    Wiele jest tam rzeczy i to takie wróżenie... Musi iść do mechanika

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez broslovsky Zobacz posta
      przy dynamicznym ruszaniu, słyszę metaliczne zgrzyty, stuki gdzieś z okolic prawej strony z przodu
      ,zacznij ruszać mniej dynamicznie.
      wszystkie podzespoły auta będą szczęśliwe..

      Wymiana oleju w skrzyni nie ucieszy z gr,bytów, podwozia, ale wymień olej, bo te 50zł to żaden wydatek a oliwa nowka..
      Podnieś auto i przyjrzyj się dokładanie hamulcom. Moz3 tarcza kotwiczna, może gdzieś po prostu felga ociera a może zacisk ma już dość albo klocek rodzą odklejony w jarzmo..
      Nikt Ci tu nie podpowie, bo brak konkretów..

      Comment


      • #4
        Tarcze, klocki wszystko przeglądnięte, nic tam się nie dzieje. Metalowe słony też nie haczą. To nie jest tak ,że ruszam bardzo dynamicznie. Przy zwykłym ruszeniu na skręconych kolach słychać stuki, kiedy ruszę dynamiczniej stuki się nasilają. Wystarczy przejechać 5 km, auto się nagrzeje i stuki,zgrzyty,trzaski praktycznie, a czasem całkowicie znikają. Olej wymienię jak najszybciej. Na oryginalny MTF-3 Honda. Na pewno trochę drożej niż 50 zł mnie to wyniesie, ale nie o to chodzi. Chciałem się dowiedzieć czy istnieje możliwość, żeby skręcone koła miały jakiś wpływ na stukanie w skrzyni? Czy nie może to mieć, żadnego wpływu i przyczyny szukać trzeba gdzie indziej?

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez broslovsky Zobacz posta
          Chciałem się dowiedzieć czy istnieje możliwość, żeby skręcone koła miały jakiś wpływ na stukanie w skrzyni? Czy nie może to mieć, żadnego wpływu i przyczyny szukać trzeba gdzie indziej?
          To może mieć coś wspólnego ze skrzynią, łożyskowaniem półosi, kołami, skrzynią
          Tu podobny temat, i zawarta znana konkluzja zmień mechanika

          Comment


          • #6
            Mechanika na pewno zmienię, po tym jak wymienił mi niepotrzebnie przegub, zaczął wskazywać na skrzynię, potem jak podniósł auto to przeszukał całe podwozie ze mną, i jedyny luz, minimalny to na łączeniu półosi z przegubem wewnętrznym. Na koniec wspomniał coś o oleju w skrzyni. Pojechałem z inną awaria(nie otwierająca się szyba) do elektromechanika z 50 letnim doświadczeniem. Szybę naprawił, przy okazji przejrzał zawieszenie nic tam nie widzi, a jak uslyszał o półosi i przegubie wewnętrznym to wykluczył to całkowicie i wskazuje na olej w skrzyni, że przez niskie temperatury tak się dzieje, potem się nagrzewa i jest lepiej. Tylko te skręcone koła mnie zastanawiały, skoro piszesz, że skręcenie kół może mieć wpływ na stuki, to wymiani3 oleju w skrzyni, i tak chciałem to zrobić bo w zimie biegi ciężko wchodzą, szczególnie 2-jka. Jeśli to nie pomoże, to poszukam jakiegoś porządnego mechanika od Hondy. Niestety u mnie w mieście jest tragedia. Może ktoś poleci jakiś warsztat w okolicach Wrocławia?
            Last edited by broslovsky; 14-01-2024, 12:52.

            Comment


            • #7
              trudniejsze wbijanie 2-ego biegu to znany problem w civic VIII i nie dotyczy tylko i wyłącznie Twojego auta a znajdziesz na forum wiele wpisów dotyczących tej przypadłości.
              Ja mam podobnie, ale się już przyzwyczaiłem.
              Wymiana oleju na tę przypadłość, zwłaszcza wymiana na oryginał hondowski może nie przynieść zadnego efektu, ale oczywiście będziesz miał nowy olej w skrzyni i to jest bardzo na plus.

              Stukanie w czasie startu a także w czasie jazdy w zakrętach może wskazywać na uszkodzenie przegubu zewnętrznego, ale doświadczony mechanik powinien to wyłapać.
              Nie wiem jak powinna być zajechana skrzynia, zeny było z niej słychać stuki.
              Usłyszysz co najwyzej buczenie, wycie lub gwizdanie , ew w zupełnej ciszy stracisz możliwość zmiany biegów.. stukow ze skrzyni nigdy nie slyszalem.
              Koło dwunasowe mogłoby stukać, ale w Twoim aucie dwumasa nie występuje..
              Naprawdę, proponuję dokładnie przyjrzec się zaciskom hamulcowym (szuranie) tarczy kotwicznej i przegubom (stuki) albo szukać luzów w zawieszeniu silnika, łożyskach McPersona albo l8stwie kierowniczej.

              Możesz też jeździć tak długo to aż sytuacja nie pogłębi się- wówczas wyjaśni się samo..
              Last edited by zadra; 14-01-2024, 13:59.

              Comment


              • #8
                O tym ,że występuje problem z 2-jka w innych egzemplarza wiem. Tylko, że tej zimy jest większy niż poprzedniej. Przeczytałem forum o oleju i z większości wpisów wynika, żeby wlać MTF-3 oryginalny. Ten elektromechanik u ,którego bylem polecał mi ATF do automatycznych skrzyń biegów. On zawsze taki leje bo do "skrzyń automatycznych robią lepsze oleje". W takim razie jaki olej byś polecił? Przegub zewnętrzny wymieniony, zaciski,tarcze kotwicze i wszystko co mogłoby mieć luzy w zawieszeniu sprawdzone przez 2 mechaników. Sytuacja się już pogłębiła, zaczęło się od pojedynczych zgrzytów,styków miesiąc temu. Teraz jednorazowo jest ich znacznie więcej. Nie pozostało mi nic jak szukać kogoś kto się naprawdę zna i zlokalizuje źródło.
                Tylko nie wiem czy najpierw wymieniać olej w skrzyni, bo mogłoby się okazać, że trzeba go będzie spuścić jeśli winna będzie jednak półoś, razem z przegubem wewnętrznym, lub co gorsza awaria jakichś podzespołów w skrzyni.

                Comment


                • #9
                  ja miałem zalane valvoline 75w 80 - po przejechaniu 30tys km, wymieniłem kolejny raz na ATF od Ravenol'a

                  co do reszty - cholera wie.
                  Mam nadzieję, że wyeliminujesz stuki zanim wymienisz pół podwozia/zawieszenia.
                  Niestety trudno doradzić bez bezposredniej kontroli , na odległość.
                  Last edited by zadra; 14-01-2024, 18:15.

                  Comment


                  • #10
                    A jak wbijanie 2-giego biegu na tym oleju?

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez broslovsky Zobacz posta
                      A jak wbijanie 2-giego biegu na tym oleju?
                      Taka sama kicha.
                      Następnym razem zalewam ATF, bo ktoś pisał że o wiele lepiej skrzynia działa

                      Comment


                      • #12
                        Trochę wygrzebalem w historii mojego auta i wyszło, że aktualnie od 60tys km jeżdżę na ATF od Ravenol'a.
                        Wyedytowałem poprzedni post, żeby było zgodnie z prawdą historyczną..

                        Co do efektów- na MTF 75w80 nie było lepiej niż przed wymianą (tylko świadomość, że nowy olej w skrzyni)
                        Po zmianie na ATF - może trochę lepiej.. Nie wyeliminowałem w 100% problemu 2-ego biegu, ale mam wrażenie, że problem jest mniej uciążliwy.
                        Na pewno nie blokuje się dwójka definitywnie jak wcześniej (trzeba było "odpusciś" i wbijać kolejny raz) a tylko jest czasami odczucie trochę większego oporu przy wbijaniu biegu.
                        Z drugiej strony, człowiek się przyzwyczaja do niedoskonałości i przestaje zwracać na nie uwagę więc może to tylko efekt placebo.

                        W każdym razie 60tys km zrobiłem na ATF i skrzynia się nie rozleciała..

                        Comment


                        • #13
                          Dzięki za odpowiedzi. Olej na pewno wymienię na ATF. Dodam tylko, że dziś jeździłem autem i od samego początku nie było żadnych zgrzytów, stuków itd. Wydaje mi się dlatego, że na dworze jest dziś ciepłej.
                          Zapytam jeszcze raz, żeby się upewnić, czy olej w skrzyni może powodować te odgłosy? Co mają do tego skręcone koła, bo tylko wtedy występuje ten objaw. Czy będzie to raczej wina, przegubu wewnętrznego, półosi lub całkiem czegoś innego. Tylko co by co tego miała temperatura?

                          Comment


                          • #14
                            ATF jest pomimo wszystko gęściejszy od MTF też się zdziwiłem jak zalałem je oba jako próbka. Polecam Amsoil Synchromesh zdecydowanie lepiej na nim skrzynia pracuje.

                            Comment


                            • #15
                              Elektromechanik z 50 letnim doświadczeniem, o którym wspominałem wlewa taki olej jak na zdjeciu. Mówi, że u siebie w manualnej skrzyni w Civicu VII jeździ tak już od lat. Co myślicie. Chłop to tłumaczy w ten sposób. Skrzynie automatyczne są bardziej wymagające i potrzebują lepszego oleju dlatego ATF jest lepszy i używa go do manualnych skrzyń. Co myślicie o tym oleju, zalać go? IMG_20240112_135232.jpg
                              Last edited by broslovsky; 15-01-2024, 21:17.

                              Comment

                              Working...
                              X