Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak napędu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Brak napędu

    Witam,

    Stoi na warstacie, przyjechała na lawecie. Opis:

    Wczoraj, ok 11:30 Ostrów Wlkp. Chcę się w lewo włączyć do ruchu z osiedlówki. Ruch jakiś jest, więc czekam, aż się ktoś mi zatrzymał i macha. A że kolejni się zbliżali, to ja sprawnie. Mocno gaz, i wio. Obroty doszły do 3-4 tysięcy i w okolicy osi jezdni coś chrupnęło i napęd się rozłączył z kołami. Sturlałem się w jakąś zatoczkę, zadzwoniłem gdzie trzeba (mam darmowe holowanie po Polsce, byle dalej niż 25 km od domu), czekam na lawetę i rozmyślam.

    Może przegub, ale to raczej w Syrence! No bo jakby gaz do dechy i w koło po wyboistym asfalcie, to może. A tu dosłownie ze dwie sekundy, nie więcej.

    Biegi wchodziły gładko. Na R, 1, 2 nie szło ruszyć ale nawet przy 3000 nic nie hurgotało. Na 3 hurgotało.

    Ponadto na luzie przy puszczonym sprzęgle i zaciągniętym ręcznym pojawiał się napis "Zwolnij ręczny", który znikał po zwolnieniu ręcznego. Więc mam złe przeczucia, że to nie przegub, a skrzynia........Jutro będa mieli wolne stanowisko, to będę wiedział więcej.

  • #2
    Chyba to skrzynka... ktos już chyba opisywał taki przypadek, tylko nie wiem czy na tym forum to było...
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • #3
      Ja Ci jednak życzę, żeby to była tylko półoś "długa" która (jak czytalem) potrafił w korodować pod tym gumowym rownowaznikiem, czy tak jak to by zwać.
      Nie jestem tylko pewien czy czasami skrzynie ie byłaby tańsza w zakupie niż ta półoska, bo pamiętam że z dostępnością problem..

      Skrzynię chyba da się dość tanio dokupić, a dodatkowym bonusem będzie jednoczesna choć wymuszona wymiana sprzęgła..

      Możesz opisać przebieg auta i jak długo u Ciebie?
      Jeśli to skrzynia, to była wymiana oleju?

      już sprawdziłem- masz auto od siostry, kupione w Polsce, posiadasz od 2021r..
      kurczę- sytuacja co najmniej dziwna, gdyby autu o znanym przebiegu, bezwypadkowym, nie kulanym i nie kombinowanym tak "z niczego" skrzynia padła..
      Last edited by zadra; 17-05-2023, 16:12.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
        Nie jestem tylko pewien czy czasami skrzynie ie byłaby tańsza w zakupie niż ta półoska, bo pamiętam że z dostępnością problem..
        Przy okazji wymiany opon, jeden z naszych czytelników zauważył, że w jego Mercedesie z 2017 roku z napędem na cztery koła 4Matic pękła gumowa osłona

        to tak jak tu???
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • #5
          podobnie ale ceny nizsze..

          Comment


          • #6
            Sprzęgło nowe, 15 kkm, wymieniałem półtora roku temu, jak 240 tysi pyknęło. Na oryginały. Goście stwierdzili, że ze 100 tysi jeszcze by zrobiło spokojnie....
            Olej w skrzyni zmieniałem rok temu przy okazji wymiany wszystkich płynów.

            Życie, dobrze że w sumie blisko domu....

            Comment


            • #7
              że się niegrzeczna zapytam..
              Czy ktoś już zdecydował się spojrzeć od dołu na auto na podnośniki?
              Dodatkowo (na podnosniku) można zapiąć bieg i sprawdzić, czy półoś dostaje napęd od skrzyni itd..
              można również na podnosniku odpalić na juz zpaiętym biegu oczywiście warunkiem są nieobciązone koła wiszące w powietrzu i brak w okolicy małych ciekawskich dzieci którym mogłoby ręce pourywać..

              Comment


              • #8
                Nie, stanowisko na warstacie będzie dostępne dopiero jutro (czyli we wtorek). Nie chciało mi się za wysoką opłatą dodatkową wpychać do kolejki, bo mam jeszcze busa, którym daje się zaparkować pod szkołą dziecka, jak wożę, więc nie spieszy mi się specjalnie....

                Comment


                • #9
                  Jednak półoś lewa. Razem z rocznym przeglądem typu olej, filtr, sprawdzenie wszystkiego i wymiana łącznika stabilizatora wyszło 1600. Nie wiem, czy to dużo, czy normalnie, ale tak to jest.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez tomaszszymacha Zobacz posta
                    półoś lewa
                    naprawa skrzyni byłaby chyba droższa a sprzęgło również coś koło tysiąca..
                    Może będziesz miał dostępne jakieś zdjęcia defektu, zawsze jest fajnie zdjęcia sobie obejrzeć..

                    podpytaj mechanika ile sama półoś kosztuje i gdzie ją można dostać, czy jest dostępna od ręki, czy trzeba gdzieś zamawiać za granicą..

                    Comment


                    • #11
                      Na fakturze półoś -- kupiona via ASO we Wrocławiu, z którym współpracuje nasz warsztat, z oboma przegubami (bo te też wymieniono) -- 545 zł. Końcówki drążków 2 x 55 zł. Olej, filtr, uszczelki itp. Materiały razem 905 zł. Rachunek to 1614 zł, więc robocizna 709 zł wychodzi (w tym przegląd czyli kontrola wszystkiego innego (wszystkie płyny i filtry hurtem wymienione rok temu, więc w tym roku tylko look), regulacja ręcznego, bo słaby już był, kontrola drugiej półosi, przymocowanie pokrywy pod podłogą, bo gdzieś cofając zawadziłem i odstawała od tyłu, nasmarowanie skrzypiącego zawiasu w drzwiach kierowcy).

                      Comment


                      • #12
                        pińcet za nową ASO- półoś z przegubami to chyba dobra (niska) cena..

                        Comment

                        Working...
                        X