Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana sprzęgła. Civic R182A

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana sprzęgła. Civic R182A

    Witam.
    Zabrałem się za wymianę sprzęgła (a raczej mój mechanik) gdyż biegi ciężko przpinały się powyżej 7tys obrotów i sprzegło brało od samego dołu.
    Czy ma ktoś wiedzę jaka jest różnica między sprzęgłem Exedy HCK2052 a HCK2057?
    Mianowicie mój mechanik zamówił mi HCK2052 i mówi że będzie ono pasowało do Civic type-r VIII 2007 K20Z4 chociaż producent mówi o HCK2057.
    Podczas porównania naocznie sprzegła oryginalnego zdjętego z auta i tego zamówionego HCK2052 (sugerowanego przez producent do montażu w integrze 2.0 i civica VII) nie widać jakichkolwiek różnic.
    Co o tym myślicie? Zakładać czy kazać mu wymieniać na HCK2057?

  • #2
    trochę dziwne, zazwyczaj jak sprzęgło bierze u dołu to świetnie.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Kwestia przepinania biegów owszem zależy od sprzęgła, ale w przypadku FN2 jeśli bieg nie chce przepiąć się powyżej 7 tyś obrotów no to skrzynia jest do roboty. Znany temat. Synchronizatory z papieru

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Lucas.FK2 Zobacz posta
        Kwestia przepinania biegów owszem zależy od sprzęgła, ale w przypadku FN2 jeśli bieg nie chce przepiąć się powyżej 7 tyś obrotów no to skrzynia jest do roboty. Znany temat. Synchronizatory z papieru
        Może nie z papieru ale wytrzymują max 120-140 tyś. km i faktycznie są do zmiany, a jeśli się ich w odpowiednim czasie nie zmieni to również do wymiany jest koło zębate i przesuwka . Sam u siebie wymieniałem cały zestaw drugiego biegu i synchro trzeciego. Można zamiast OEM synchronizatorów założyć karbonowe które są dostępne.
        Co do sprzęgła to nie mam pojęcia czym się różnią, ale dla świętego spokoju bym założył takie jak jest zalecane, może być słabszy docisk w tym które zamówił Ci mechanik i z czasem będzie niedomagać.
        Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

        Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
        sigpic

        Comment


        • #5
          Ok. Juz po wymianie. Skrzynia w tym momencie pracuje tak jak powinna. Po wymianie sprzegło bierze w 1/3 od dołu i rzeczywiscie teraz ładnie wysprzegla biegi. Dosyc mocno zajechana tez była tulejka koła zamachowego za całe 40zl. Także w moim przypadku problem lezał po stronie sprzegla ktore brało od samej podłogi juz po puszczeniu 3mm sprzegla i trzylało przez 4cm co zdaniem mechanika powodowało nie wysprzegłanie skrzyni przy duzym obciazeniu.

          Comment


          • #6
            Byłem w aso i mówili, że jak są synchronizatory do naprawy to wtedy skrzynia zgrzyta a nie ma blokadę do wrzucenia biegu.

            Zamieszczone przez rosek991 Zobacz posta
            Ok. Juz po wymianie. Skrzynia w tym momencie pracuje tak jak powinna. Po wymianie sprzegło bierze w 1/3 od dołu i rzeczywiscie teraz ładnie wysprzegla biegi. Dosyc mocno zajechana tez była tulejka koła zamachowego za całe 40zl. Także w moim przypadku problem lezał po stronie sprzegla ktore brało od samej podłogi juz po puszczeniu 3mm sprzegla i trzylało przez 4cm co zdaniem mechanika powodowało nie wysprzegłanie skrzyni przy duzym obciazeniu.
            U mnie identyczne objawy zabieram się za wymianę sprzęgła.
            Last edited by rambo7; 07-06-2024, 09:29.

            Comment


            • #7
              Cześć, u mnie przebieg prawie 230tyś i sprzęgło ślizga się przy przyśpieszaniu. Pytanie w takiej sytuacji wymienia się komplet sprzęgła? Wersja sedan 4D 2008 R18A2 Mechanik powiedział za robociznę 900zł a części z ASO (niestety nie podali mi oznaczeń) szacują na 1709,70 zł org i LUK 1220zł. Byłbym wdzięczny za podpowiedź bo jeszcze nie miałem przyjemności w hondach mieć wymiany sprzęgła

              Comment


              • #8
                Wymienia się cały komplet, tarcze, docisk i łożysko oporowe. Dodatkowo warto zaraz wymienić uszczelniacz na wale oraz łożysko/ tuleje podpierają wałek sprzęgłowy.
                Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez SpeeDyLOCO Zobacz posta
                  u mnie przebieg prawie 230tyś i sprzęgło ślizga się przy przyśpieszaniu
                  Kurczaki..
                  Ja mam już 282000 i nie widzę powodu do wymiany sprzęgła jednocześnie mam obawy, czy się nagle coś nie wykrzaczy.

                  Jakie są maksymalne przebiegi na fabrycznych sprzęgłach?
                  Czy bardzo zużyta tarcza nie spowoduje wysunięcia się tłoczka wysprzęglika i przecieku?

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                    Kurczaki..
                    Ja mam już 282000 i nie widzę powodu do wymiany sprzęgła jednocześnie mam obawy, czy się nagle coś nie wykrzaczy.

                    Jakie są maksymalne przebiegi na fabrycznych sprzęgłach?
                    Czy bardzo zużyta tarcza nie spowoduje wysunięcia się tłoczka wysprzęglika i przecieku?
                    ja wymieniałem właśnie koło 290 tys.
                    mechanik stwierdził, że zrobiliśmy to w ostatniej chwili, żużyte było praktycznie prawie do końca. na szczęście nie trzeba było toczyć koła zamachowego.
                    ale ja miałem objawy zużycia - kangurowanie przy ruszaniu z jedynki za każdym razem, ciężko też chodziło sprzęgło.
                    wstawiłem exedy - jest bardzo dobrze teraz.

                    Comment


                    • #11
                      W takim razie pomyślę.
                      Może na 3-setne licznika urodziny wrzucę spręgło.
                      Na te urodziny, to szykują się już tylne zaciski, poduszka silnika i pewnie jeszcze kilka nieznanych drobiazgów..
                      Czas zbierać kasę..

                      Comment


                      • #12
                        Chyba jednak pełnych urodzin nie dożyjemy w aktualnym zestawie
                        Wczoraj wjeżdżając na chodnik tylnimi kołami przypaliłem sprzęgło. Tzn, najpewniej już ślizga pod obciążeniem bo przecież wjeżdżałem spokojnie.
                        Przebiegu 293800km, w zasadzie w czasie jazdy nie czuję żadnych problemów, nie ślizga, biegi zapinają się ok. Może czasami przy ruszaniu na ciepłym lekko poszarpuje na słabym gazie - nic wielkiego.
                        Szukać Exedy ?

                        Comment


                        • #13
                          Patrząc na cenę sprzęgła do r18 kupiłbym exedy i zapomniał o temacie. Nie zwlekał bym z wymianą, bo wielu czekało to potem i koło zamachowe szukali.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                            Patrząc na cenę sprzęgła do r18 kupiłbym exedy i zapomniał o temacie. Nie zwlekał bym z wymianą, bo wielu czekało to potem i koło zamachowe szukali.
                            Do momentu pierwszych uślizgów nie miałem 100%pewności, że czas na wymianę, aczkolwiek już myślałem z racji przebiegu, że ten czas nadchodzi.
                            W przyszłym tygodniu zajrzę do mojego mechaniora od trudniejszych spraw i znajdziemy jakiś termin (pewnie za miesiąc albo dwa).
                            Czy jednocześnie zrzucić koło zamachowe i wymieniać uszczelniacz wału?
                            Drugie pytanie, żeby wymienić sprzęgło, to chyba trzeba silnik odkręcić i przechylić robiąc dostęp. Może od razu wymienić poduszkę olejową (tylko na jaką? bo w temacie poduszek brak informacji zwrotnych o poprawie komfortu przy konkretnych montowanych producentach)?

                            Comment


                            • #15
                              Jak nie cieknie niech siedzi oem uszczelniacz jak najdłużej, z drugiej strony masz prawie 300 tysięcy przebiegu, a koszt uszczelniacza nie jest wielki, do rozważenia dla Ciebie temat,szkoda tylko później płacić za tą samą robotę drugi raz. Poduszkę silnika jak szczelna też zostaw, nowa oem kosztuje worek kasy, a zamiennik założysz to będziesz miał takie wibracje że świra dostaniesz
                              Last edited by slepak; 10-04-2025, 09:04.

                              Comment

                              Working...
                              X