Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Błędy czujników cisnienia oleju automatycznej skrzyni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Błędy czujników cisnienia oleju automatycznej skrzyni

    Cześć,

    pojawiły sie u mnie problemy z automatem. Zapalony Check Engine + migająca kontrolka D (Civic Sedan 2009r.). Samochód jeździ max na 3 biegu. Po podłaczeniu pod kompa 2 blędy P0843 i P0847. Kable całe, wygląda to na padnięte czujniki. Trochę zastanawia mnie czemu padły akurat oba na raz, ale z drugiej strony jeden zaczął szwankowac kilka miesięcy temu, ale błąd zniknął sam następnego dnia, potem po wymianie ioleju (statycznej) długi czas był spokój. A ostatnio błędy wskakiwały i znikały kilka razy w krótkim czasie, aż padło na amen.

    tyle historii.

    Ktoś może miał taki problem i jak go rozwiązał?

    Poszukałem troche na ten temat w necie i wychodzi na to że pewnie tzreba zmienić czujniki (czy też włączniki ciśnieniowe oleju), konkretnie o numerach OEM:

    28600-RPC-003
    28600-RPC-004

    I w sumie nie byłby to problem, tylko gdzie je dostać? W sklepie w którym zaopatruje się mój mechanik nie ma... po wpisaniu numerów w Google wyskakuja jakies chińskie zamienniki, które moż emaja atrakcyjna cenę ale wg komentarzy padaja po kilku tygodniach. Jest jakiś sklep w Polsce który to sprzeda? Czy też zagraniczny, najlepiej w Europie? Nie wiem który można uznać za wiarygodny.

  • #2
    Po pierwsze nie możesz działać po omacku i na czuja, bo tak to wygląda po opisie.
    Na spokojnie z mechanikiem przedyskutuj czy on potrafi naprawiać? ... czy tylko wymieniać.
    UWAGA: w żadnej Hondzie nie pomaga "wymienianie", nie ma takiej opcji abyś wymienił czujnik i auto się naprawiło. Tak to tylko w wieśwagenach być może. Na spokojnie przeanalizuj sytuację poszukaj innego mechanika i absolutnie nie kupuj żadnych czujników!
    Zresztą sam zauważyłeś
    Zamieszczone przez bajbus Zobacz posta
    zastanawia mnie czemu padły akurat oba na raz
    Ty logicznie tu myślisz.
    Zamieszczone przez bajbus Zobacz posta
    wygląda to na padnięte czujniki.
    Nie, nigdy tak nie jest! Czujnik komunikuje usterkę. Wymiana sprawnego czujnika na sprawny absolutnie nie rozwiązuje problemu !!! nigdy!
    Jeśli usuniesz usterkę to komunikat Check Engine zniknie sam i czujnik niczego nieprawidłowego nie będzie komunikował czy to jest jasne ?


    Definicja Kodu i Procedura diagnostyki:


    DTC P0843: Przerwy w obwodzie wyłącznika ciśnieniowego oleju sprzęgła 2. biegu lub wyłącznik ciśnieniowy sprzęgła 2. biegu zakleszczony w pozycji WYŁ.
    Gdzie tu masz w definicji - defekt czujnika? . nie ma czegoś takiego. Jest konkretna informacja gdzie tkwi problem.

    Niniejszy kod nie jest spowodowany usterką mechaniczną w skrzyni biegów, lecz usterką obwodu elektrycznego.

    ZŁĄCZKA WYŁĄCZNIKA CIŚNIENIOWEGO OLEJU SPRZĘGŁA 2. BIEGU OP2SW - kolory kabla: (BLU/YEL) Złączka żeńska, widok od strony przewodów

    1. Skasować kody DTC za pomocą HDS.

    1. Uruchomić silnik i rozgrzać go do normalnej temperatury pracy (włączy się wentylator chłodnicy).

    1. 7-położeniowa skrzynia biegów: Ustawić dźwignię w położeniu 2.
      5-położeniowa skrzynia biegów: Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu S, następnie naciskając przełącznik zmiany biegu na wyższy (+) wybrać 2. bieg.

    1. W liście danych A/T sprawdzić sygnał czujnika ciśnienia 2. biegu za pomocą testera HDS.

    Czy kontrolka czujnika ciśnienia 2. biegu pali się?
    TAK - Przejść do punktu Krok 5 .
    NIE - Przejść do punktu Krok 7 .
    1. 7-położeniowa skrzynia biegów: Przeprowadzić jazdę przy dźwigni zmiany biegów ustawionej w położeniu 2. przez ponad 5 sekund, a następnie ustawić dźwignię w położeniu D i kontynuować jazdę na 3. biegu przez następne 5 sekund. Zwolnić i zatrzymać koła samochodu.
      5-położeniowa skrzynia biegów: Przeprowadzić jazdę na 2. biegu w położeniu S przez ponad 5 sekund, a następnie zmienić bieg na 3. i kontynuować jazdę na biegu 3. przez następne 5 sekund. Zwolnić i zatrzymać koła samochodu.

    1. W menu trybu A/T wybrać DTC/dane zatrzymane, a następnie obserwować stan OBD i sprawdzić, czy wynik testu jest pozytywny/negatywny dla kodu usterki P0843.

    Czy został wyświetlony komunikat NIEUDANY?
    TAK - Przejść do punktu Krok 7 .
    NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach wyłącznika ciśnieniowego oleju sprzęgła 2. biegu i PCM. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu Krok 5 i sprawdzić ponownie.■
    1. Wyłączyć zapłon.

    1. Rozłączyć złączkę wyłącznika ciśnieniowego oleju sprzęgła 2. biegu.

    1. Włączyć zapłon (II).

    1. Zmierzyć napięcie między stykiem złączki wyłącznika ciśnieniowego oleju sprzęgła 2. biegu a masą nadwozia.

    Czy napięcie wynosi około 5 V?
    TAK - Wymienić wyłącznik ciśnieniowy oleju sprzęgła 2. biegu i przejść do punktu Krok 15 .
    NIE - Przejść do punktu Krok 11 .
    1. Wyłączyć zapłon.

    1. Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS.

    1. Odłączyć złączkę B (44-stykową) PCM.
    1. Sprawdzić ciągłość obwodu pomiędzy stykiem B8 złączki modułu PCM a stykiem złączki wyłącznika ciśnieniowego oleju sprzęgła 2. biegu.

    Czy obwód jest zamknięty?
    TAK - Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach styku B8 złączki modułu PCM. Jeśli połączenia są pewne, uaktualnić PCM, jeśli nie wykorzystuje najnowszej wersji oprogramowania, lub zamienić PCM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu module PCM, należy wymienić oryginalny moduł PCM .■
    NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między stykiem B8 złączki PCM a wyłącznikiem ciśnieniowym oleju sprzęgła 2. biegu i przejść do punktu Krok 15 .
    1. Skasować kody DTC za pomocą HDS.

    1. Uruchomić silnik i rozgrzać go do normalnej temperatury pracy (włączy się wentylator chłodnicy).

    1. 7-położeniowa skrzynia biegów: Przeprowadzić jazdę przy dźwigni zmiany biegów ustawionej w położeniu 2. przez ponad 5 sekund, a następnie ustawić dźwignię w położeniu D i kontynuować jazdę na 3. biegu przez następne 5 sekund. Zwolnić i zatrzymać koła samochodu.
      5-położeniowa skrzynia biegów: Przeprowadzić jazdę na 2. biegu w położeniu S przez ponad 5 sekund, a następnie zmienić bieg na 3. i kontynuować jazdę przez ponad 5 sekund. Zwolnić i zatrzymać koła samochodu.

    1. W menu trybu A/T wybrać DTC/dane zatrzymane, a następnie obserwować stan OBD i sprawdzić, czy wynik testu jest pozytywny/negatywny dla kodu usterki P0843.

    Czy został wyświetlony komunikat POZYTYWNY?
    TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.■
    NIE - Przejść do punktu Krok 7 i sprawdzić ponownie.

    do powyższej procedury jeszcze to:

    1. Sprawdzić ciągłość obwodu pomiędzy stykiem B8 złączki modułu PCM a stykiem złączki wyłącznika ciśnieniowego oleju sprzęgła 2. biegu.

    Czy obwód jest zamknięty?
    TAK - Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach styku B8 złączki modułu PCM. Jeśli połączenia są pewne, uaktualnić PCM, jeśli nie wykorzystuje najnowszej wersji oprogramowania, lub zamienić PCM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu module PCM, należy wymienić oryginalny moduł PCM .■
    NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między stykiem B8 złączki PCM a wyłącznikiem ciśnieniowym oleju sprzęgła 2. biegu i przejść do punktu Krok 15 .
    1. Skasować kody DTC za pomocą HDS.

    1. Uruchomić silnik i rozgrzać go do normalnej temperatury pracy (włączy się wentylator chłodnicy).

    1. 7-położeniowa skrzynia biegów: Przeprowadzić jazdę przy dźwigni zmiany biegów ustawionej w położeniu 2. przez ponad 5 sekund, a następnie ustawić dźwignię w położeniu D i kontynuować jazdę na 3. biegu przez następne 5 sekund. Zwolnić i zatrzymać koła samochodu.
      5-położeniowa skrzynia biegów: Przeprowadzić jazdę na 2. biegu w położeniu S przez ponad 5 sekund, a następnie zmienić bieg na 3. i kontynuować jazdę przez ponad 5 sekund. Zwolnić i zatrzymać koła samochodu.

    1. W menu trybu A/T wybrać DTC/dane zatrzymane, a następnie obserwować stan OBD i sprawdzić, czy wynik testu jest pozytywny/negatywny dla kodu usterki P0843.

    Czy został wyświetlony komunikat POZYTYWNY?
    TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.■
    NIE - Przejść do punktu Krok 7 i sprawdzić ponownie.
    Załączone pliki
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Drugi kod DTC Definicja i Procedura:

      DTC P0847: Zwarcie w obwodzie wyłącznika ciśnieniowego oleju sprzęgła 3. biegu lub wyłącznik ciśnieniowy sprzęgła 3. biegu zakleszczony w pozycji WŁ.

      Do tej Procedury ten sam schemat co wyzej - ta sama wtyczka tylko PIN nr 9.


      • Przed rozpoczęciem usuwania usterek, zapisać wszystkie dane zatrzymane i dane obrazu zapisane w module oraz zapoznać się z Informacjami ogólnymi dotyczącymi usuwania usterek.
      • Niniejszy kod nie jest spowodowany usterką mechaniczną w skrzyni biegów, lecz usterką obwodu elektrycznego.

      1. Skasować kody DTC za pomocą HDS.

      1. Za pomocą testera HDS sprawdzić w liście danych A/T sygnał CZUJNIKA CIŚNIENIA 3. BIEGU, podczas jazdy na biegu innym niż 3.

      Czy kontrolka czujnika ciśnienia 3. biegu jest wyłączona?
      TAK - Przejść do Krok 3 .
      NIE - Przejść do punktu Krok 6 .
      1. Uruchomić silnik i rozgrzać go do normalnej temperatury pracy (włączy się wentylator chłodnicy).

      1. (7-położeniowa skrzynia biegów: Przeprowadzić jazdę na 3. biegu w położeniu D3 przez ponad 5 sekund, a następnie ustawić dźwignię w położeniu D i kontynuować jazdę na 4. biegu przez następne 5 sekund. Zwolnić i zatrzymać koła samochodu.
        (5-położeniowa skrzynia biegów: Przeprowadzić jazdę na 3. biegu w położeniu S przez ponad 5 sekund, a następnie zmienić bieg na 4. i kontynuować jazdę przez następne 5 sekund. Zwolnić i zatrzymać koła samochodu.

      1. W menu trybu A/T wybrać DTC/dane zatrzymane, a następnie obserwować stan OBD i sprawdzić, czy wynik testu jest pozytywny/negatywny dla kodu usterki P0847.

      Czy został wyświetlony komunikat NIEUDANY?
      TAK - Przejść do punktu Krok 6 .
      NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy w przewodzie OP3SW (BLK/RED) nie wystąpiło okresowe zwarcie do masy między wyłącznikiem ciśnieniowym oleju sprzęgła 3. biegu a PCM. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu Krok 4 i sprawdzić ponownie.■
      1. Wyłączyć zapłon.

      1. Rozłączyć złączkę wyłącznika ciśnieniowego oleju sprzęgła 3. biegu.

      1. Włączyć zapłon (II).

      1. W liście danych A/T sprawdzić sygnał czujnika ciśnienia 3. biegu za pomocą testera HDS.

      Czy kontrolka czujnika ciśnienia 3. biegu jest wyłączona?
      TAK - Wymienić wyłącznik ciśnieniowy oleju sprzęgła 3. biegu i przejść do punktu Krok 14 .
      NIE - Przejść do Krok 10 .
      1. Wyłączyć zapłon.

      1. Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS.

      1. Odłączyć złączkę B (44-stykową) PCM.

      1. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem B9 złączki PCM a masą nadwozia.

      Czy obwód jest zamknięty?
      TAK - Usunąć zwarcie do masy w przewodzie między stykiem B9 złączki PCM a wyłącznikiem ciśnieniowym oleju sprzęgła 3. biegu, a następnie przejść do punktu Krok 14 .
      NIE - Przeprogramować PCM, jeśli nie jest w nim załadowana najnowsza wersja oprogramowania lub zamienić moduł PCM na sprawdzony i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie zniknie przy sprawdzonym w działaniu module PCM, należy wymienić oryginalny moduł PCM .■
      1. Skasować kody DTC za pomocą HDS.

      1. Uruchomić silnik i rozgrzać go do normalnej temperatury pracy (włączy się wentylator chłodnicy).

      1. (7-położeniowa skrzynia biegów: Przeprowadzić jazdę na 3. biegu w położeniu D3 przez ponad 5 sekund, a następnie ustawić dźwignię w położeniu D i kontynuować jazdę na 4. biegu przez następne 5 sekund. Zwolnić i zatrzymać koła samochodu.
        (5-położeniowa skrzynia biegów: Przeprowadzić jazdę na 3. biegu w położeniu S przez ponad 5 sekund, a następnie zmienić bieg na 4. i kontynuować jazdę przez następne 5 sekund. Zwolnić i zatrzymać koła samochodu.

      1. W menu trybu A/T wybrać DTC/dane zatrzymane, a następnie obserwować stan OBD i sprawdzić, czy wynik testu jest pozytywny/negatywny dla kodu usterki P0847.

      Czy został wyświetlony komunikat POZYTYWNY?
      TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.■
      NIE - Przejść do punktu Krok 6 i sprawdzić ponownie.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment

      Working...
      X