Cześć,
W ostatnim czasie wymieniłem w swoim UFO pełny zestaw sprzęgła + koło dwumasowe. Wszystko z LUK.
Wymiana była spowodowana ślizganiem się starego sprzęgła - poza tym nie mogłem narzekać na żadne dodatkowe objawy.
Po wymianie pojawiły się dwa nowe tematy które wcześniej nie występowały:
- sprzęgło zaczeło brać bardzo nisko, praktycznie zaraz przy podłodze (1 cm)
- pedał sprzęgła zaczął drżeć/wibrować po delikatnym wciśnięciu, na półsprzęgle
Niskie branie sprzęgła ustąpiło po tym gdy pedał sprzęgła manualnie nieco rozruszaliśmy tj. wielokrotnie pedał sprzęgła w pełnym zakresie ruchu naciskaliśmy. Nie spodziewaliśmy się żadnego efektu ale okazało się, że nagle sprzęgło zaczęło brać jak przed wymianą.
Niestety martwi mnie drugi objaw który do tej pory nie występował czyli drżenie pedału sprzęgła po lekkim wciśnieciu. Im większe obroty tym mocniejsze drgania.
Drgania pojawiają się tylko gdzieś na półsprzęgle - po wciśnieciu sprzęgła do podłogi te drgania nie występują, samo sprzęgło bez wciśnięcia też nie wibruje.
Macie jakieś pomysły co może powodować te drgania? Wadliwy docisk? Stary niewymieniany siłownik/pompa sprzęgła? Ktoś się z czymś takim spotkał?
W ostatnim czasie wymieniłem w swoim UFO pełny zestaw sprzęgła + koło dwumasowe. Wszystko z LUK.
Wymiana była spowodowana ślizganiem się starego sprzęgła - poza tym nie mogłem narzekać na żadne dodatkowe objawy.
Po wymianie pojawiły się dwa nowe tematy które wcześniej nie występowały:
- sprzęgło zaczeło brać bardzo nisko, praktycznie zaraz przy podłodze (1 cm)
- pedał sprzęgła zaczął drżeć/wibrować po delikatnym wciśnięciu, na półsprzęgle
Niskie branie sprzęgła ustąpiło po tym gdy pedał sprzęgła manualnie nieco rozruszaliśmy tj. wielokrotnie pedał sprzęgła w pełnym zakresie ruchu naciskaliśmy. Nie spodziewaliśmy się żadnego efektu ale okazało się, że nagle sprzęgło zaczęło brać jak przed wymianą.
Niestety martwi mnie drugi objaw który do tej pory nie występował czyli drżenie pedału sprzęgła po lekkim wciśnieciu. Im większe obroty tym mocniejsze drgania.
Drgania pojawiają się tylko gdzieś na półsprzęgle - po wciśnieciu sprzęgła do podłogi te drgania nie występują, samo sprzęgło bez wciśnięcia też nie wibruje.
Macie jakieś pomysły co może powodować te drgania? Wadliwy docisk? Stary niewymieniany siłownik/pompa sprzęgła? Ktoś się z czymś takim spotkał?
Comment