Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Drżenie pedału sprzęgła po wymianie zestawu + dwumasy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Drżenie pedału sprzęgła po wymianie zestawu + dwumasy

    Cześć,

    W ostatnim czasie wymieniłem w swoim UFO pełny zestaw sprzęgła + koło dwumasowe. Wszystko z LUK.
    Wymiana była spowodowana ślizganiem się starego sprzęgła - poza tym nie mogłem narzekać na żadne dodatkowe objawy.

    Po wymianie pojawiły się dwa nowe tematy które wcześniej nie występowały:
    - sprzęgło zaczeło brać bardzo nisko, praktycznie zaraz przy podłodze (1 cm)
    - pedał sprzęgła zaczął drżeć/wibrować po delikatnym wciśnięciu, na półsprzęgle

    Niskie branie sprzęgła ustąpiło po tym gdy pedał sprzęgła manualnie nieco rozruszaliśmy tj. wielokrotnie pedał sprzęgła w pełnym zakresie ruchu naciskaliśmy. Nie spodziewaliśmy się żadnego efektu ale okazało się, że nagle sprzęgło zaczęło brać jak przed wymianą.

    Niestety martwi mnie drugi objaw który do tej pory nie występował czyli drżenie pedału sprzęgła po lekkim wciśnieciu. Im większe obroty tym mocniejsze drgania.
    Drgania pojawiają się tylko gdzieś na półsprzęgle - po wciśnieciu sprzęgła do podłogi te drgania nie występują, samo sprzęgło bez wciśnięcia też nie wibruje.

    Macie jakieś pomysły co może powodować te drgania? Wadliwy docisk? Stary niewymieniany siłownik/pompa sprzęgła? Ktoś się z czymś takim spotkał?

  • #2
    Prawdopodobnie błąd montażu.
    Albo była źle wycentrowana tarcza albo źle wcelowany wieloklin a reszta dociagana śrubami.
    Skrzynia ma wejść do końca rękami a potem kręci się sruby,nigdy inaczej.
    Trzeba też mieć pewność że montujący nie zgubił żadnej tulejki ustalającej.

    Comment


    • #3
      Pozostaje zrzucenie skrzyni, ponowny montaż i sprawdzenie czy ustąpiło?

      Wymiana siłownika/pompy nie ma tutaj znaczenia?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Loganek2 Zobacz posta
        Wymiana siłownika/pompy nie ma tutaj znaczenia?
        Zadnego.

        Zamieszczone przez Loganek2 Zobacz posta
        Pozostaje zrzucenie skrzyni, ponowny montaż i sprawdzenie czy ustąpiło?
        Nie.Jeśli to jest kwestia braku tulejek ustalających i braku współosiowości to może ustąpić.
        Jeśli tulejki są i dzwon skrzyni lezy jak trzeba to znaczy że prawdopodobnie tarcza jest trwale uszkodzona (w sensie skrzywiona) lub zestaw ma wadę fabryczną.
        Na to ostatnie bym nie liczył,bo się już praktycznie nie przytrafia.

        Comment

        Working...
        X