Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wypadanie 6 biegu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wypadanie 6 biegu

    Cześć wszystkim.

    Mam problem ze skrzynią biegów w Civicu 4D 1.8.

    Od jakiegoś czasu wypada 6 bieg. Prędkość ani obciążenie silnika nie mają większego znaczenia, bieg wypada co chwilę, tak że nie da się samochodem pojechać w trasę, albo trzeba jechać na 5. Poza tym nic nie szumi, inne biegi działają normalnie. Najpierw myślałem, że linka, ale zarówno w zaprzyjaźnionym serwisie jak i w ASO powiedzieli że wszystko jest ok i problem leży w samej skrzyni. Tutaj pojawiają się moje pytania:

    1. Czy ktoś miał podobny problem/ wie co może być przyczyną? Koło zębate danego biegu?
    2. Myślicie że lepiej rozbierać skrzynię i naprawiać, czy od razu zamieniać na jakąś używkę?
    3. Czy skrzynia z UFO będzie bez problemu pasować do sedana?
    4. Polecacie jakiś dobry warsztat zajmujący się skrzyniami na terenie Śląska?

    Z góry dzięki za pomoc.

  • #2
    Jeśli to w samej skrzyni to najprawdopodobniej to

    6g.jpg
    23626-RPF-305


    Naprawy skrzyni zawsze są kosztowne.
    Sądzę że lepiej kupić skrzynię i nawet jak bedzie zajechana to wyjąć z niej przesuwkę do Twojej.
    Ostatni bieg jest zajechany tylko w autach robiących same trasy,czyli marne szanse ze na taka skrzynie trafisz.
    Zmiana tego jest najprostrza operacja w skrzyni bo jest zaraz pod sama obudowa,nie trzeba za wiele rozbierać.

    Comment


    • #3
      Witam wszystkich.

      Ponawiam pytanie czy ktoś miał problem z wyskakująca "6". Wczoraj pojawiła się u mnie ta usterka i wygląda tak jak jest opisane w pierwszym poście Pacjent to HC 1.8, 253 000 tys. przebiegu.

      Comment


      • #4
        hej
        Mam problem podobny do opisanego powyżej, ale jednak trochę inny...

        Mianowicie mi również wypada 6 bieg, ale nie wydaje mi się to kwestią zużycia jakiejś części w skrzyni, bo problem pojawił się nagle (do momentu pierwszego "wypadnięcia" wszystko działało super) i od tego momentu bieg wypada za KAŻDYM razem, aczkolwiek dopiero przy większych prędkościach (przy czym w mojej Hondzie 1.4 i 83 KM "większa" prędkość to już 120km/h... )
        Jak to wygląda dokładnie można zobaczyć tutaj:


        Wydaje mi się więc, że tutaj musiało coś się zadziać nagle i na dobre. Zanim pojadę z tym do mechanika i usłyszę, że muszę wymienić skrzynię biegów, chciałbym poznać Wasze zdanie w tej sprawie

        Comment


        • #5
          Mogła się uszkodzić poduszka skrzyni , krzywo siedzi , lub i do regulacji linki .
          Najprawdopodobniej zużycie wodzika . Długie trasy i opieranie ręki na lewarku powoduje wycieranie się wodzika i teraz nie do końca wkłada koło , które wyskakuje.

          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #6
            Zacznij od regulacji linek, mój kolega miał podobny problem - regulacja linek pomogła

            Comment


            • #7
              Dziękuję Panowie za podpowiedzi
              Szukałem trochę w sieci o tej regulacji linek bo kompletnie nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Niestety niewiele znalazłem. Jedyne co to jakiś krótki filmik ale "pacjentem" był zdaje się passat.
              Umówiłem się więc do mechanika, niestety się chłopu zachorowało a ja ciągle jestem z tą wypadającą 6ką...
              Szukałem tematu na forum, ale nie znalazłem nigdzie jak się wykonuje taką regulację i czy to coś co mogę zrobić sam w hali garażowej czy potrzeba np.: kanału/podnośnika, jakichś bardziej zaawansowanych narzędzi czy może jednak poczekać aż się mechanik wykuruje?
              A może wiecie gdzie znajdę jakąś instrukcję czy filmik jak to ogarnąć?

              Comment

              Working...
              X