Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Synchronizator drugiego biegu problem, problem z dwójką

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Synchronizator drugiego biegu problem, problem z dwójką

    Witam

    Pacjent: 1.8 TypeS z 2009r przebieg 70tys

    Mam problem z synchronizatorem drugiego biegu (dźwignia zmiany biegów się blokuje w połowie wrzucania dwójki, efekt nie występuje przy podwójnym wysprzęgleniu i nic nie zgrzyta, sam efekt występuje raz na 6-10 zmian biegów).
    Dzwoniłem do ASO ale mi powiedzieli że nie ma opcji kupna pojedynczego synchronizatora lecz całego zestawu za 1200zł.
    Pojedyncze synchronizatory występują ale trzeba je ściągać w Japonii, problem polega na tym że ta część ma 3 oznaczenia katalogowe i nie mogę dojść do tego którą dokładnie mam u siebie w aucie a zamówienie wszystkich trzech jest równe 1 tys zł i więcej. (oznaczenia katalogowe z ASO: 23521-RPF-325, 23521-RPF-315, 23521-RPF-305)
    Używana skrzynia biegów to koszt 300-900zł na szrocie Hondy przy czym nie wiem w jakim stanie będą synchronizatory jak i sama skrzynia.
    InterCars nie posiada takich części u siebie.

    I teraz nasuwa się kilka pytań:
    1. Czy to na pewno synchronizator?
    2. Jak sprawdzę który synchronizator znajduje się dokładnie w moim aucie bo nie chce zamawiać wszystkich trzech bo to majątek.
    3. Czy da się gdzieś w Polsce kupić pojedynczy synchronizator dwójki który będzie pasował?

    Ewentualnie inne pomysły jak rozwiązać problem bo jestem w kropce.

  • #2
    Jedź do mechanika i niech Ci powie skoro masz wątpliwości, pewne synchronizator, ale nikt z fusów nie będzie wróżył
    Skoro częsci takie drogie (a uwierz ze w innych zwykłych markach z remontem 4000) to pytanie ile by chcieli za remont w ASO...
    Skrzynie to zawsze droga sprawa, a i przy okazji klient decyduje sie na nowe sprzęgło itd.. - koszta rosną, tanio nie będzie
    Ile weźmie serwis zajmujący się skrzyniami (najlepiej pytać u nich bo mogą mieć taką część!)

    Chyba że robisz sam. Napisz jaki symbol skrzyni z ciekawości, bo jak pasuje z 1.4 to jest szansa na bardziej "uszanowaną"

    Sprawdzałeś czy masz olej? Rzadko, ale czasem po wymianie oleju problem sie zmniejsza...
    Mi zdarzyło że dwa razy skrzynia nie złapała drugiego biegu i znam ten zgrzyt :/
    Last edited by Waflo; 10-09-2019, 19:56.

    Comment


    • #3
      Mechanik mówi że to synchronizator.
      Symbol to PHE4

      Olej wymieniałem na nowy MTF od Hondy 3-4 miesiące temu i problem dalej występuje.

      Ktoś poleca jakiegoś dobrego mechanika od Hondy w małopolsce?
      Last edited by PROROK500; 11-09-2019, 19:11.

      Comment


      • #4
        Nie pomogę Ci za bardzo, ale od czegoś trzeba zacząć.
        Tu możesz napisać/zapytać
        A ogólnie warsztat to może Węgrzyn & Węgrzyn Kraków. Rzucam luźno, bo nie chcę żeby ktoś potem narzekał

        Comment


        • #5
          W moim sedanie 2007r 1,8 mam podobny objaw(raz na kilka.. kilkanaście zmian)
          Zdecydowanie częściej problem pojawia się na zimnym starcie - po nocnym postoju.
          Obstawiam, że może mieć to faktycznie związek ze smarowaniem.
          Będę jeździł i obserwował, może to kwestia techniki jazdy i pracy na sprzęgle.

          Jeśli dojdziecie do jakichś głębszych wniosków to dodajcie info w temacie.

          Comment


          • #6
            Cześć.
            Miałem 4 lata to samo.
            Wymieniłem olej w skrzyni na Ravenol MTF-2 75W80 i do tego ceramizer.
            I chyba mam nową skrzynię. Ponad 5tys km od tamtego czasu przejechane i ani razu nie miałem problemów z wrzuceniem drugiego biegu. Jakby mi ktoś skrzynię na nową wymienił :P

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez ti247 Zobacz posta
              Cześć.
              Miałem 4 lata to samo.
              Wymieniłem olej w skrzyni na Ravenol MTF-2 75W80 i do tego ceramizer.
              I chyba mam nową skrzynię. Ponad 5tys km od tamtego czasu przejechane i ani razu nie miałem problemów z wrzuceniem drugiego biegu. Jakby mi ktoś skrzynię na nową wymienił :P

              Jakiej firmy ceramizer wlałeś?

              Comment


              • #8
                Ceramizer CB to się chyba nazywa. Pomarańczowe opakowanie
                Ale pamiętaj o oleju

                Comment


                • #9
                  Olej wymieniony + zalany ceramizer
                  Efekt: Poprawiła się kultura pracy skrzyni i biegi wchodzą znacznie lepiej niż na oryginalnym oleju MTF hondy ale problem z wrzucaniem dwójki dalej występuje tylko rzadziej.

                  Comment


                  • #10
                    Mam dylemat odnośnie oleju przekładniowego w moim civicu, otóż jak pisałem w dziale silników samochód będzie zamulany a silnik niedogrzewany przez moją żonę. Na zimnym silniku na postoju słychać już skrzynie biegów(przebieg 255 tyś km), podczas jazdy na zimnym silniku też ale po przejechaniu w zależności od temperatury zewnętrznej kilkuset metrów cichnie całkowicie, więc skrzynia jeszcze trochę pojeździ. Teraz jaki olej wybrać by dobrze chronić łożyska skrzyni i je wyciszyć, tylko proszę nie

                    Ceramizer...

                    Comment

                    Working...
                    X