Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

2008 Civic 1.3 Hybrid grzechotanie skrzyni CVT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 2008 Civic 1.3 Hybrid grzechotanie skrzyni CVT

    Dzień dobry,
    opiszę w skrócie historię, po ok. roku użytkowania skrzynia szczególnie na zimnym silniku nie ruszała odrazu po puszczeniu hamulca, a po dodaniu gazu następowało szarpnięcie i dopiero załączany był napęd. W skrzyni został wymieniony olej i problem zniknął, lecz pojawił się ponownie po ok 5 tys km. Od początku użytkowania samochodu podczas przełączania na D i R słychać było charakterystyczny dźwięk cichego grzechotania, ale praktycznie tylko przy masce samochodu. Natomiast z czasem dźwięk stawał się coraz głośniejszy, po wymianie oleju trochę ucichł wraz z poprawą działania skrzyni. Kilka dni temu grzechotanie mocno się nasiliło, ma się wrażenie jakby jakaś część haczyła o obudowę skrzyni. Poniżej zamieszczam film z nagraniem dźwięku. Planuję zrobić wymianę oleju tym razem kilkukrotną i zobaczyć czy pomoże.

    Ktoś z was spotkał się z takim dźwiękiem, ma jakiś pomysł? Pozdrawiam.


  • #2
    Jak auto już jedzie to skrzynka wydaje też takie odgłosy ?

    Comment


    • #3
      Tak, najbardziej słychać przy niskich prędkościach, powyżej 50km/h cichnie i słychać także podczas zwalniania, hamowania silnikiem też od ok 50 w dół.

      Comment


      • #4
        Wygląda na koniec łożyska na którymś z z wałków. Tak czy tak, skrzynka do wyjazdu z auta. Raczej szkoda kasy na wymianę oleju. Mam nadzieję że poprzednia wymiana ojeju była na olej hondowski do tej skrzynki. Innych ona nie toleruje. Proponuje nie jeździć autem w tym stanie bo grozi to nieodwracalnym uszkodzeniem kół stożkowych i pasa napędowego.

        Comment


        • #5
          Spodziewałem się, że może to być coś grubszego, i wymiana oleju może nie wystarczyć... no nic trzeba działać, masz do polecenia jakiegoś mechanika, który ogarnia temat w okolicach Wrocławia (dolnośląskie, opolskie)? Dzięki za szybką odpowiedź

          Comment


          • #6
            na pewno trzeba się tym zająć, skrzynia CVT powinna być tania w naprawie (tania jest w budowie) więc najpierw bym pojechał z tym do ASO po diagnozę i szacunkowe koszty gdybyś robił w ASO. Chodzi o to by wiedzieć co jest grane i co potencjalnie do roboty i za ile, bo się może okazać że jak wjedziesz do pana Kazia a ten zobaczy automat w Hondzie to w panice krzyknie 2 x $ tyle co ASO i się zdziwisz. Wielu mechaników nie potrafi wycenić naprawy w takim aucie.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Dokładnie, mam takie same przemyślenia, chociaż myślałem że ASO tym bardziej nie będzie się bawić w naprawy tylko cała skrzynka do wymiany. Dlatego chciałbym znaleźć kogoś uczciwego i znającego temat. Jakie ASO polecacie w okolicy Wrocławia?

              Comment


              • #8
                nie ma znaczenia które ASO, weź 2 najbliższe, jak jeden serwis nie udzieli takich informacji jakich potrzebujesz, jedziesz do drugiego ASO po potwierdzenie co mówił pierwszy. Musisz grać potencjalnego klienta, i wydobyć max informacji od nich, na tym etapie nie wiesz czy będą drożsi czy tańsi od pana Kazia. Do tego nawet jak się okażą drożsi to weź pod uwagę że ASO daje gwarancję na wykonania usługę, Kazik nie daje, wsadzają części OEM lub sprawdzone zamienniki, oddają zawsze części wymienione, Kazik nie zawsze, nie wypuszczą cię z usterką w przypadku gdy zgłosisz uwagi co do zakresu naprawy, Kazik będzie cię zbywał.
                Musisz wiedzieć o co walczysz? o część która padła - to se kupisz sam, czy o skrzynię, to se też kupisz sam, oni zamontują.
                Generalnie auto masz od niedawna, idzie o to że chcesz nim jeździć dłużej? czy jeszcze 2 m/ce? chcesz mniej nerwów, czy więcej... to też kosztuje, tzn spokój głowy.
                Piszę tak dlatego że zdarzyło mi się wielokrotnie, zakładałem z góry że ASO połozy mi budżet rodzinny na 5 lat, okazało się że nie dość że byli tańsi, to, nic nie ułamali, co brakowało dali od siebie, co nie fungowało obok usterki poprawili, powiedzieli co zrobili, dali części co wyjęli, powiedzieli co robić aby to pracowało długo i sprawnie i dopiero wypuścili. Wydrukowali papiery zakres napraw dali gwarancję - wydałem nawet czasem wiecej ok, ale auto chodzi do dziś kupiec po mnie nie miał żadnych uwag, wręcz był wniebowzięty że mam papiery ASO, żaden Kazik nie grzebał.
                Ostatecznie rozważysz sam, bo jak naprawdę było drogo a głównie to części są drogie, to się umawiałem tak że ja szukam części a oni robią. Przykładowo u nich turbina 5500zł ja kupiłem za 780zł. Jak im pokazałem urządzenie to sie zbiegli wszyscy oglądać i pytali skąd to mam. Mi to bardzo pasuje bo wiem że zamontują to zgodnie ze sztuką natomiast ułatwiam im życie (i sobie) bo jak zdobyłem wiedzę co jest do roboty, wychodzę z założenia tak jak ASO ja im muszę dać element na wymianę, nie do naprawy, a do wymiany tak by mieli szybko, sprawnie plug&play, i wtedy są zadowoleni i ja też, powiedzieli co mam kupić co mam załatwić, oni montują płacę za robotę i jest git. ASO w Opolu mogę polecić jest tylko jedno ASO, nigdy nie miałem uwag, mechanicy są kumaci i pracują tam długo.
                Last edited by rambo7; 21-02-2019, 11:01.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Dzięki za odpowiedź

                  Comment


                  • #10
                    myślę że tu Ci nikt na forum nie powie co jest grane, nawet ASO może nie wiedzieć dokładnie, ale powiedzą co potencjalnie (konkretna część) i jakie koszty.
                    Twoim zadaniem jest tak zorganizować dostęp do części aby (np. ASO jak się zdecydujesz) jak rozbierze i powie do wymiany masz pan łańcuch napędu, no to gonisz do Sklepu kupujesz i przywozisz... albo z ASO się ugadujesz że oni kupią, doliczą Ci do rachunku, oni też czasem kupują normalnie w sklepach części, albo Ci powiedzą, na łańcuch trzeba czekać tydzień idzie z magazynu Hondy z Belgii (tam jest główny magazyn części).
                    Nie wiem jak jest z dostępnością na bieżąco części do CVT ale może się okazać że za 3 godz to nikt tego nie ściągnie. ASO o tyle ma przewagę że im zależy na jak najszybszym zamknięciu sprawy. Kazik odstawi ci auto pod płot i będziesz do niego łaził przez 4 tygodnie a on będzie gadał że nie ma czasu się tym zając ... i wyjdziesz z siebie, staniesz obok.
                    Zorientuj się poczytaj co psuje się najczęściej rozpoznaj wydatki potencjalne sklepy rozpoznaj ASO i dla zweryfikowania zapytaj Kazika, Heńka i Alojza, zobaczysz po ich gadce ... jaki mają kompetencje.
                    Tu musisz się zaangażować w te naprawę aby było, solidnie, sprawnie, szybko i skutecznie. Nie idź na łatwiznę bo będzie to trwało.
                    poczytaj:
                    Skrzynie bezstopniowe spotkamy niemal we wszystkich segmentach. Pierwszym producentem, który odważył się zastosować tego typu konstrukcję, był holenderski DAF. Później trafiały one pod karoserie Subaru, Toyoty, Lexusa, Mini, BMW, Nissana, Mitsubishi i wielu innych koncernów. Obecnie wykorzystywane są głównie w hybrydach. Jak to działa i czy warto wypróbować taki mechanizm?



                    Idealnie by było gdyby, ASO potwierdziło że "panie, łańcuch" a ty byś go załatwił za 2 godziny wtedy na drugi dzień masz auto z powrotem.

                    Czeka cię naprawa, tu wymienianie oleju nic nie da, ważne by po naprawie olej był odpowiedni i zgodny z wymaganiami, a Robota była zrobiona tak aby nie trza było tam zaglądać przez kolejne 10 lat.

                    Moim zdaniem, dźwięk to naciągnięty łańcuch napieprza po obudowie skrzyni (jest wyciągnięty) jak zapniesz D i R się kręci ewidentnie słychać ruch obrotowy.
                    Zamieszczone przez civic_ima Zobacz posta
                    a po dodaniu gazu następowało szarpnięcie
                    łańcuch wisi na luzie (dodasz gazu) następuje jego napięcie = szarpniecie.
                    Im szybciej jedziesz tym on jest lepiej napięty, jak wolno jedziesz, się luzuje rzuca nim po obudowie ... czyli napierdziela. Jeździć się z tym da, tyle że jest to dość nieprzyjemne jakby miało by się coś zaraz rozpaść.
                    Last edited by rambo7; 21-02-2019, 12:20.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Budowę jako tako poznałem, za szarpnięcie może również być odpowiedzialne sprzęgło, także nie koniecznie łańcuch. Ale to tylko gdybanie, usterkę trzeba zdiagnozować, trafnie pewnie wtedy gdy skrzynia będzie na stole, ale sęk w tym żeby znaleźć kogoś kto zrobi to fachowo i nie naciągnie na zbędne koszty. Co do ASO, nie miałem nigdy styczności i myślałem że jak ASO to tylko części od nich, ciekawe rozwiązanie zaproponowałeś. No nic trzeba szukać i jeździć.

                      Comment


                      • #12
                        Nie napisałeś jaki olej był zastosowany poprzednio na wymianę.
                        Biorąc pod uwagę dostępność i cenę tej przekładni brałbym używkę z gwarancją.

                        Comment


                        • #13
                          Olej przekazałem mechanikowi jaki ma być, czyli Hondowski, co prawda nie widziałem opakowania, ale wygląda tak samo jak przed wymianą, jasny, słomkowy, bardzo rzadki. Po kontakcie z serwisem, Pan również doradził żeby poszukać używanej skrzyni, bo jak zaczną rozbierać to może i do 10tys dojść cena naprawy. Podjadę dzisiaj po opinię do jednego szpeca od automatów, według opinii nie zdziera i mówi jak jest, zobaczymy. A co do używanych to z chęcią, tylko jaka pewność że skrzynia nie jest w gorszym stanie, poza tym skrzyń jest bardzo mało znalazłem kilka sztuk w wątpliwym stanie wyglądających jakby długo stały. Masz informację czy do naszego modelu pasują skrzynie np z Hondy Jazz, albo w jakim przedziale rocznikowym, znalazłem jedną skrzynię z 2012 roku ale nie wiem czy podpasuje. Pozdrawiam

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez civic_ima Zobacz posta
                            bo jak zaczną rozbierać to może i do 10tys dojść cena naprawy
                            tak jak Ci pisałem u nich $ tak, ale te same części możesz kupić nie w aso i to jest 1/10 ceny.
                            Zamieszczone przez civic_ima Zobacz posta
                            A co do używanych to z chęcią, tylko jaka pewność że skrzynia nie jest w gorszym stanie
                            o to idzie... co z tego że kupisz skrzynie która będzie działać 2 lata, ja wolę wiedzieć co padło i wymienić element na nowy aby kolejne 10 lat tam nie zaglądać. Cała się nie zepsuła! dowiedz się ile kosztuja konkretne części np. łańcuch tarcze i jak to jest dostępne. Dokładne rozpoznanie na rynku dostępności części, rozpoznanie cen. Najczęściej usterkom podlega jeden góra 2 elementy, cała skrzynia nie jest potrzebna. Zaczyna się kolejna batalia, czy skrzynia pasuje, itd.
                            Używka z gwarancją.. jaką? na ile? na rok, to nie wiem czy taką gwarancję ktoś da. Jak miałbym kupić używkę to chciałbym wiedzieć co w niej regenerowano? ..a jak mi powiedzą że nic, że jest sprawna tyle że używana ..to na wuja mi ona skoro używaną to mam w aucie a jak wymienię łańcuch to będzie jak nowa, a takiej na rynku nie ma.
                            Nowa odpada bo $ kosmos, a używka to duże ryzyko to będzie skrzynia z 2012 to stara skrzynia, ja bym wołał swoją z wymienioną częścią w roku 2019, wtedy wiem że ...zapominam o problemie, a nie jeżdżę i czekam kiedy używka pieprzenie jak się miesięczna gwarancja skończy. To się kończy tak że miało być tanio a robiłem 2 razy czyli wydawałem 2 razy.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Panowie czy wiecie, gdzie mogę znaleźć jakie oznaczenia skrzyni będą pasowały do mojego modelu? Oznaczenie mojej skrzyni to SPSA, z tego co czytałem zespół napędowy jest taki sam jak w Insight 1.3 IMA, znalazłem taką skrzynię regenerowaną na gwarancji, ale oznaczenie to SBLA, gdzie mogę sprawdzić czy taka skrzynia będzie pasować? Pozdrawiam

                              Comment

                              Working...
                              X