Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Hacząca jedynka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Hacząca jedynka

    Cześć!

    Jestem właścicielem Civica VIII, 1.8 i-VTEC z 2011 roku, przebieg ~95k, borykam się z problemem haczącej jedynki oraz dwójki (sporadycznie). Zerknijcie proszę na filmik poniżej, gdzie dwukrotnie nie mogę wbić pierwszego biegu: KLIK. Widziałem na forum podobny temat, wymieniłem płyn w układzie sterowania sprzęgła, niestety nie pomogło. Zauważyłem, że problem nie występuje podczas wbijania pierwszego biegu, gdy samochód toczy się z niewielką prędkością. Nie sadzę by był to problem z samym lewarkiem, biegi wchodzą gładko przy wyłączonym silniku. Czy ktoś z Forumowiczów walczył z podobnym problemem i go rozwiązał?

    Pzdr, t.

  • #2
    Ja miałem taki problem jak miałem w skrzyni nieodpowiedni olej. Po wymianie na taki jak ma być problem ustąpił. To znaczy wymieniałem 2 mies. temu i teraz w lecie jest OK. Co do zimy to poczekamy, zobaczymy...

    Comment


    • #3
      Mam ten sam problem nasilił się po wymianie oleju w skrzyni.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez krzysiekopdu Zobacz posta
        Mam ten sam problem nasilił się po wymianie oleju w skrzyni.
        Kwestia tylko z jakiego na jaki.

        Comment


        • #5
          oryginalny hondowski na jaki mial mechanik pod ręką marki nie znam... ale na pewno nie hondowski.

          Comment


          • #6
            Ciekaw jestem jak sytuacja wygląda u Ciebie teraz? ja mam podobny bardzo irytujący problem, umówiłem się na wizytę u mechanika. Wcześniej miałem wymieniane kompletne sprzęgło na Exedit olej skrzyni oraz płyn wysprzęglika, olej skrzyni nie był typowo hondowskim, jest to najtańsza możliwa opcja do weryfikacji więc zamierzam od tego zacząć.

            Comment


            • #7
              Olej skrzyni ma być SAE 75W80 GL4, marka dowolna może być hondowski mtf lub inne.
              4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
              Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
              https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

              Comment


              • #8
                @Czarny_Kocur, odpuściłem temat chwilowo, jeżdzę głównie po autostradach, więc walcze z 1-ka i 2-ka sporadycznie. Daj znać czy wymiana oleju w skrzyni załatwiła sprawę, sam wróce do problemu gdy znajdę wolną sobotę.

                Comment


                • #9
                  Witajcie ponownie, jestem po wymianie oliwy skrzyni. Pierwotnie przy zmienia sprzęgła zalali mi 75W-80GL co jak się okazało jest zbyt gęstym olejem. Docelowo zalany został hondowski MTF, jest poprawa.
                  Tyle mogę powiedzieć po 15 km przejeździe, biegi wskakują płynniej, nie ma problemu jaki pojawiał się wcześniej na krótkich przejazdach a który malał wraz z pokonanym dystansem, mianowicie na zimnej skrzyni opór i "niechęć" do współpracy skrzyni była większa. Teraz od początku jest lżej. Ogólnie dostałem info które traktuję jako wymierne, że te skrzynie są dosyć oporne. więc też zaczynam akceptować taką a nie inną pracę przekładni. Najważniejsze, że nie ma sytuacji z przycinaniem się w połowie drogi biegów.

                  Comment


                  • #10
                    Cześć,
                    chwilę mi to zajęło, ale ostatecznie udało się wymienić olej w skrzyni (OEM MTF-3). Problem z haczącą jedynką pozostał, rozwiązał się jednak ze sporadycznym przycinaniem dwójki, generalnie przekładnia pracuje z większą gracją widocznie muszę się przejechać inna hanią dla porównania, może ten typ tak ma i nie ma co dzielić włos na czworo..

                    Comment


                    • #11
                      U mnie też od czasu do czasu występuje problem z haczącą jedynką i dwójką, myślę że taki urok tej skrzyni.

                      Comment


                      • #12
                        U mnie to samo. Olej nowy.

                        Comment

                        Working...
                        X